דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם גם אני יכול למכור בוואלה שופס?? איך בעצם ספק מתחיל למכור בענף המסחר האלקטרוני בישראל ודגשים ראשונים למחשבה 

מאת    [ 19/07/2008 ]

מילים במאמר: 928   [ נצפה 3587 פעמים ]

האם גם אני יכול למכור בוואלה שופס??

התשובה היא: אולי! עד סוף המאמר אתם תוכלו להחליט אם כן או לא.

כמו לכל עסקת מכר- יש שני צדדים.
צד אחד: הספק- בעל המוצר
צד שני: אתר וואלה שופס או כל פלטפורמת סחר אחרת (כגון: נענעשופס, אולסייל, KTL, פי1000)

נתחיל עם הצד הראשון, בשרשרת הערך: הספק (מוכר המוצרים)
לפני שספק מחליט כי ברצונו לפנות לאתר סחר להתחיל למכור מוצרים עליו לשאול את עצמו מספר שאלות ולעמוד במספר קרטריונים:
ראשית יש לשאול "האם המוצרים שלי ושיטת העבודה שלי מתאימים למכירה בפלטפורמה או עדיף לחפש שיטות מכירה אלטרנטיבות.

1. האם המוצר במלאי?- וואלה שופס כיום בדרך כלל כנוהל לא מוכרת מוצרים שאינם במלאי, ופועלת באופן מאוד שרירותי כנגד ספקים אשר מוכרים מוצרים אשר מתבררים כי אינם במלאי. זה יוצר בעיות שרות ונזק תדמיתי.

2. האם המוצר נמכר באתר? - ראשית כל יש לבדוק בתוך האתר WALLASHOPS עצמו, האם המוצר מוצע למכירה. אם כן? אז יש לעמוד בסעיף 3. כמו כן רצוי לבדוק אם יש מוצרים דומים, אפילו בעלי מותג אחר אך בעלי אותם פונקציות מוצר פחות או יותר, יש לבחון את המחירים, צורות המכירה של המוצר המתחרה.

3. האם ביכולתי להיות אטרקטיבי במחיר ובעל יתרון תחרותי? כמו בכל מכירה כל צד צריך להרוויח. במידה והמוצר לא מופיע באוויר, אז זה יותר קל. אם המוצר כן מופיע זה סיטואציה יותר מורכבת.
אפרט: דגשים לתמחור ותחשיב תחרותיות:
א) צריך לחשב במוצרים עד 1000 ש"ח עמלה לאתר ממוצע של עד 20% (כולל עמלת סליקה) + עלות חודשית של דמי פרסום + דמי הקמה חד פעמיים + עלויות ניכיון אשראי. הסכום נקבע בעצם ע"י סוג המוצרים, קטגוריות המוצרים, ובעיקר ע"י האתר שקובע עד כמה הוא צריך את המוצרים או שמא הספק צריך את הפלטפורמה למכירת מוצריו. עמלה מחושבת מלמעלה ולא מלמטה.
ב) יש להציע מחיר שהוא יותר זול ממחירי החנויות (קמעונאות) ולא המוצרים לא יימכרו ולא יאושרו עי האתר. ממחיר זה מחושב העמלה
ג) יש לדאוג כי המחירים יהיו יותר תחרותיים ממחירים של מוצרים דומים- אם הם יותר יקרים הם פשוט יקדמו את המותג הזול/ מוצר חלופי של המתחרה
ד)רצוי לבצע סריקה של כדאיות המחיר מול המוצרים הנמכרים במנועי השוואות מחירים, כגון: זאפ.
סיטאוציה שנייה- אם המוצר אכן מופיע באוויר: מראש אני מציע שאם אין לכם יתרון ענקי במחיר כלומר לעמוד בדגשים + הנחה ממחיר הקיים של עוד 10% עד 20% אז חבל על הזמן- עדיף להתמקד במוצר הבא אתם נכנסים למבוי סתום וקשה מאוד לפענוח!

4. האם יש לי מערך שרות? למכור ולשלוח זה לא מספיק. יש דרישות מהאתרים- להקמת מערך של קליטת הזמנות במשיכה עצמאית מתוך ממשק מאובטח, משלוח של המוצרים תוך מספר ימים ישירות לבית הלקוח, לחזור טלפונית לכל לקוח אשר שולח פנייה דרך האתר תוך 2 ימי עבודה לכל היותר, להפעיל מערך שרות לקוחות טלפוני פעיל בשעות עבודה מקובלות, להחזיק מלאי קבוע של המוצרים אשר נמכרים באתר. הספק חייב להיות בנוי עם מערך אחריות למוצרים.

5. האם יש לי תזרים ורווחיות? הרבה ספקים לצערי שוכחים שעסקים פותחים בשביל להרוויח ולפרנס ולא בשביל פילנטרופיה. כלומר יש להיות ערוכים לכך שמוכרים היום מקבלים כסף שוטף 30 או שוטף 60. יש להיות מוכנים לכך שעם כל הרצון למכור יש עלויות בדרך אשר פירטתי יש לוודא עם זאת שנשאר רווחיות אשר נקבעה בתוכנית העסקית של הספק- אם לא יש לשקול למכור בערוצים אחרים- כי באי קיום רווחיות, המיזם לא יצליח בטווח הארוך.

6. האם יש לי סבנלות וזמן? כולם רוצים היום ועכשיו. תהליך האינטרנט הוא מהיר יחסית לערוצים אחרים, אך עם זאת התקשרות מול אתרי סחר גדולים, דורש זמן וסבלנות, האתר יחתום עימכם חוזה, וייקח זמן לאשר אותו, האתר יעלה מוצרים לאוויר- וזה ייקח קצת זמן, ואז האתר יימכור את מוצריך- אבל לא בשבועות הראשונים עם כל המרץ- אלא בתהליך של שלבים על מנת לבחון את עמידת הספק בתנאי: הספקה, שרות, ועוד פרמטרים. כלומר אם אתה מחפש למכור היום- עדיף למצוא קונה לסחורותיך ולא לבזבז את הזמן עם תהליך זה.

הצד השני: וואלה שופס:
וואלה שופס הוא כיום האתר סחר הגדול בישראל- הוא מוכר עשרות מיליונים בחודש, ועובד תחת חסות של הפורטל מדיה הגדול בישראל: וואלה. מכירת מוצרים בזירה זו מקנה לספק: ראשית כל חשיפה ופרסום למאות אלפי צרכנים באופן חודשי.
האתר הוא רווחי ולכן מעוניין לבצע פיתוח וצמיחה מבוקר- נקודת הבסיס של האתר כי הוא לא זקוק לאף אחד! לא תעמדו בתנאים שהוא מציב אז האתר לא יתקשר עימכם בחוזה.

1. האתר גובה את הכסף, אך הספק מוציא חשבונית מס. האתר משלם ש+ X תלוי בתנאי ההסכם
2. האתר מעלה רק מוצרים וגם מוצרים במחירים אטראקטיבים בלבד- אשר הוא קובע עפי קרטריונים שלו, לאחר שהספק מקבל אישור מראש על כל מוצר ומשקיע מזמנו לעלות לממשק האתר מוצרים ותמונות להצגה
3. הספק ישלם דמי הקמה, דמי אירוח חודשי, וגם עמלות בגין כל מכירה
4. הספק שולח את המוצר ללקוח וצריך לשלם לחברות השליחויות על שרות זה, ואף לנהל את התפעול (לא תמיד המשלוחים מגיעים כמו שהיינו רוצים).

החדשות הטובות: מי שכן נכנס לפטלפורמת המכירה: לוואלה שופס בעל הזדמנות למכור מאות יחידות מוצרים בחודש, במחזורים של עשרות עד מאות אלפי שקלים בחודש, ובעל ההזדמנות להיחשף להזדמנויות עסקיות חדשות נוספות כתוצאה באתר

רק בשביל הסדר הטוב: מכירות פומביות, אם המוצרים לא בעלי ביקוש רב- ולספק אין מחיר קנייה זול- הוא יפסיד כסף
במכירות קבוצתיות יש לעמוד בדגשים שהצבתי.
במכירות החל 1 ש"ח- הספק יקבע את המחיר הינו מבקש, אך הוא אמור להיות לפחות 10% יותר זול ממחיר הקבוצתי המקובל באתרי השוואות.

כמובן שיש דרכים נוספות להיכנס לאתר:
1. למכור ישירות למוכרנים שכבר עובדים באתר
2. לעבוד עם גופי שיווק אשר מספקים שרות זה ליבואנים, ומפעילים עבורם את כל מערך התפעול והשרות.

ברצוני לציין כי תנאי הסביבה באינטרנט משתנים כל חצי שנה עד שנה כיום, וכתבה זו נוגעת לדברים כפי שנהוגים כיום בחודש יולי 2008.
מאחל לכולם שנה טובה וחג שמח! מאמר זה נכתב מתוך ניסיון מכירתי באתר החברה.
נכתב ע"י: שת דיויס, מנכ"ל ובעלים של חברת: ד"ר דיל בע"מ: http://www.DRDEAL.co.il
בעלת המותגים: MYPINUK, DRDEAL, , D&D
17/9/07 ישראל. נשמח לשמוע את תגובתכם במייל: seth@drdeal.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב