דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תתאהבו באופן אמיתי? 

מאת    [ 19/07/2008 ]

מילים במאמר: 686   [ נצפה 3525 פעמים ]

רודף והודף



מערכות יחסים רבות מתאפיינות ב"משחק הרודף וההודף". במשחק זה אחד מבני הזוג רודף אחרי הצד השני ומנסה להשיגו, ואילו הצד השני הודפו מעליו ומנסה להרחיקו. בקשרים של רודף והודף, הצד הרודף הוא תמיד הצד המאוהב והדביק ואילו הצד ההודף הוא תמיד הצד המרוחק והרציונלי.



צריך להבין מדוע התאהבות מתקשרת לנו בדרך כלל עם חולשה למרות שהיא אינה כזו באמת. התאהבות שקרית מתקשרת עם חולשה בגלל משחק הרודף וההודף. במשחק הזה, הצד החלש, דהיינו הצד הרודף, הוא תמיד הצד המאוהב. זה הצד שמוכן להקריב את עצמו, זה הצד שכל הזמן רוצה להיות עם בן הזוג שלו, זה הצד האובסיסיבי והכפייתי החי בחרדה מתמדת שינטשו אותו. זה הצד שבעיקר חש ופחות חושב, ולכןהוא גם הצד הפגיע, הרגיש והחשוף. לעומת זאת, הצד ההודף אינו מאוהב. הוא אינו מרגיש, הוא אינו קשור, הוא אטום, הוא עסוק בענייניו, הוא מרוכז בעצמו, הוא צריך את הספייס שלו ואת הזמן שלו. ולכן ההודף בדרך כלל מתקשר לנו עם הצד החזק, הרציונלי, זה שתמיד נמצא בשליטה.



מי החלש ומי החזק באמת?



לאמיתו של דבר, בן הזוג הרודף רק נראה כמו הצד התלותי והחלש, בעוד שלמעשה הרודף הוא גם הצד החזק במערכת היחסים. יש לזכור שהרודף הוא הצד היוזם. הוא הצד התוקפני, האגרסיבי והכפייתי במערכת היחסים. הוא הצד שמרוכז במטרות שלו ושרוצה לנצח בכל מחיר ולהשיג את מבוקשו למרות הכל. לכן, הרודף במובנים רבים הוא גם הצד החזק של מערכת היחסים.



לעומתו ההודף הוא הצד המגן. הגישה שלו היא גישה הגנתית ולא התקפית. ההודף פועל ממקום של פחד, חשש ובלבול. הוא נדרש לעסוק בבלימת הרודף ובהצבת גבולות ברורים מפני ניסיונות הפלישה שלו. הגישה של ההודף היא ביסודה גישה פסיבית ורכה, ולא התקפית ויוזמתית. ולכן, ההודף אמנם מחזיק את מרבית הקלפים בידיו, אבל צריך לזכור שההודף הוא גם הצד החלש והפסיבי של מערכת היחסים.



הרודף אף פעם לא מתאהב באמת



הרודף ימשיך לרדוף כל עוד בורחים ממנו והודפים אותו. אבל ביום, אפילו ברגע, שיפסיקו לברוח ממנו ולהדוף אותו, ויתחילו לקבל אותו לאהוב אותו ללא סייגים - מרבית הרודפים משנים את דעתם ומתחילים לנוס על נפשם. הרודף רודף כל עוד יש לו אחרי מה לרדוף. אבל ברגע שהוא משיג את מטרתו - נחשפת האמת הפשוטה. והאמת הפשוטה היא שהרודף רודף משום שהוא אוהב לרדוף אחרי אנשים שלא רוצים אותו והודפים אותו מעליהם, ולא בגלל שהוא באמת אוהב אותם.



ההתאהבות של הרודף הוא בסך הכל אשליה עצמית שמחזיקה מעמד כל עוד המטרה נותרת בלתי מושגת עבורו. אבל ברוב המקרים, מרגע שהמטרה הושגה והרודף השלים את משימתו - מפלס ההתאהבות של הרודף דווקא יורד ודועך לפתע, ולעתים קרובות אף הופך לניכור ולריחוק ולדחייה של ממש הגורמת לו להיכנס לנעליו של ההודף.



התאהבות אמיתית אינה חד-צדדית אלא הרמונית



כיצד תדעו אם ההתאהבות שלכם היא אמיתית ולא אשליה עצמית? בדקו אם היא חד-צדדית. התאהבות חד-צדדית תמיד נובעת ממקום חצוי, מפיצול, ממשחק כוחות ותפקידים בין בני הזוג ולא מרגש אמיתי ומשותף. התאהבות חד-צדדית היא התאהבות המנותקת מהמציאות ומהמצב האמיתי בשטח. היא אינה לוקחת בחשבון את הרגשות של הצד השני, אלא רק את נקודת המבט שלנו ורק את הצרכים שלנו. התאהבות חד-צדדית היא אגוצנטרית ועיוורת לחלוטין, היא אינה מתחשבת בצד השני ווהיא אגרסיבית וכוחנית - ולכן היא תמיד מובילה לתוצאות הרסניות. הסיבה שרוב הרודפים המאוהבים סובלים משברון לב ומאכזבה היא משום שההתאהבות שלהם אינה אמיתית מלכתחילה, ולכן היא מתנפצת להם בפרצוף פעם אחר פעם. כיצד ניתן באמת להתאהב במישהו שלא מעוניין בנו? כיצד ניתן באמת להתאהב במישהו שרק פוגע בנו? כיצד ניתן להתאהב באמת ממישהו שכל רצונו הוא להתרחק מאתנו? הפער העצום בין הפנטזיה של הרודף לבין המציאות בשטח רק מדגיש את השקריות של המשחק המסוכן אותו הוא משחק ושל האשליה העצמית שבאמצעותה הוא מהתל בעצמו.



זכרו, התאהבות אמיתית היא התאהבות מאוזנת, הדדית והרמונית. אין מדובר במשחק או במאבק כוחות אלא במצב טבעי. היא מתרחשת משום ששני הצדדים באמת רוצים להיות אחד עם השני. היא מתרחשת משום ששני הצדדים באמת מכבדים אחד את השני. היא נוצרת משום ששני הצדדים אוהבים להיות אחד עם השני. התאהבות אמיתית אינה נובעת ממשחק מלאכותי אלא ממצב רגשי אמיתי. התאהבות אמיתית היא התאהבות טובה ומתוקה באמת בגלל שהיא מבוססת על אמת ולא על שקר ואל הונאה עצמית.



וטיפ לסיום: אם מישהו אינו מעוניין בכם - כבדו את החלטתו. ההתאהבות שלכם בו רק תחמיר את מצבכם משום שלא מדובר ברגשות אמיתיים כלפיו אלא באשליה שקרית לחלוטין.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב