דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שגעון של בורסה - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 13/07/2008 ]

מילים במאמר: 925   [ נצפה 2768 פעמים ]

בורסות ארה"ב נמצאות תחת לחץ מכל הכיוונים. סקטור הבנקאות קורס, שוק הנדל"ן לא מוצא תחתית ומחיר הנפט הגואה. בשבוע החולף נרשם שיא בתנודתיות כאשר השבוע התנודתיות עלתה ב- 20% ביחס לשבוע שעבר. כתוצאה מכך מחירי האופציות ובעיקר אופציות ה- PUT עלו בצורה משמעותית. שיא בתנודתיות היה ביום שישי האחרון. חברות כמו Freddie Mac ירדו מעל 45% במהלך המסחר ואילו שעתיים לקראת הסגירה של המסחר הבנק המרכזי האמריקאי הודיע כי הוא מוריד את ריבית ההלוואות בין הבנקים. אותה ריבית אשר ירדה באוגוסט 2007 ובלמה אז את הקריסה של המדדים. מרגע ההודעה מחיר המניה של Freddie Mac עלה את כל מה שירד (!) ואף המניה נסחרה בטרטוריה חיובית. בסופו של דבר מחיר המניה ירד 3.12% בלבד.

 ניתוח מאקרו כלכלה

השבוע יפורסמו נתוני מאקרו מהותיים להמשך ניתוח הכלכלה האמרקיאית. בתחילת השבוע יפורסמו נתוני אינפלציה ונתוני מכירות קמעוניות, בהמשך השבוע יפורסמו השיחות של הבנק המרכזי ומצב הכלכלה מזווית הראיה של הבנק המרכזי. לסיום השבוע יש נתון התחלות בניה לחודש יוני ותביעות חדשות לדמי אבטלה. נתוני המאקרו גרועים אשר יהיו, להערכתי המחירים כבר מגלמים את הרוע בנתונים ואף מעבר לכך.

ניתוח שוק המניות

מניתוח שוק המניות עולה תמונה חד משמעית, שוק המניות שלילי לחלוטין. אולם, גם בחודש אוגוסט 2006 השוק היה מאוד שלילי וכמו כן באוגוסט 2007. מניתוח שוק המניות נמצא כי שוק המניות נמצא על פרשת דרכים. המדד החזק ביותר בבורסות ארה"ב – נאסד"ק 100 נבלם ברמת תמיכה היסטורית ויתכן שמכאן יתפתח תיקון לגל היורד. המדדים500 S&P והדאו גונס מאוד חלשים מכוון שבראשון סקטור הפיננסים מושך למטה, בשני התעשיה הכבדה מושכת את הדאו גונס עמוק למטה. General Motors ירדה לשער של 10$, Home Depo ירדה כמעט 40% מהשיא לפני חודשיים. AIG ירדה כ- 30% מהשיא שלפני חודשיים. הכיוון של שוק המניות יקבע מהיום לפי תוצאות הדוחות ופרסום תחזיות לרבעון הבא. במידה והדוחות יהיו חלשים והתחזיות גם כן, צפי לירידות שערים בעקבות הורדות המלצות של אנליסטים להחזק או מכירה וכמובן ההפך. דוחות חזקים והעלאת התחזיות לרווח יאפשרו לשוק המניות לנטר מהמקום בו הוא נמצא. תשומת הלב צריכה להיות במדד נאסד"ק 100. המדד נבלם ברמה של אוגוסט 2007 ויתכן שמנקודה זאת תתכן תבנית היפוך מגמה לטווח הבינוני. העוצמה תלויה רק בדוחות. נתוני המאקרו לא יצליחו לאפשר עליות במדדים ומצד שני רק מחיר הנפט ומשבר נוסף בסקטור הבנקאות יאפשרו המשך ירידות.

 

ניתוח שוק האג"ח

שוק האג"ח בניגוד לשיגרה היומיומית חווה ביום שישי ירידות שערים ביחד עם שוק המניות. בדר"כ תרחיש שכזה לא שכיח בשוק ההון מכוון ששוק האג"ח ושוק המניות הם מוצרים תחליפיים. ירידות במחירי האג"ח בנוסף לירידות בשוק המניות הן התרחיש הגרוע מכל ובמיוחד בתקופה של מיתון. במקרה שכזה סטגפלציה היא לא מילה גסה ונכון להיום אסור להגיד אותה. כסף חכם יוצא משוק האג"ח האמריקאי לטובת אפיקים חדשים וזאת רק ההתחלה. באופן אינטואטיבי אני משער שהכסף ממתין להיכנס לשוק המניות אבל כל זאת תלוי בתוצאות הדוחות ובסיום המשבר בבקים. יתכן והחבר'ה הגדולים בשוק האג"ח מזהים תחתית בשוק המניות.

ניתוח שוק החוזים העתידיים

שוק החוזים העתידיים מצביע על חולשה מהותית בשוק המניות. שוק החוזים מצביע על המשך ירידות ונראה כי הפאניקה או האפוריה בשורטים נדבקה בקרנות הגידור ובחלק מהמוסדיים.שוק האופציות מצביע על המשך הירידות, אולם, ביום שישי תחול פקיעה של חוזים על מניות ומדדים.הצפי הוא לפקיעה חיובית או לרגיעה בשוק המניות.

סיכום

צפי להאטה בירידות וסיכויים גבוהים לתיקון עולה. השורטים בסכנה. רק שבירה של רמות התמיכה יאשרו כניסה חוזרות או הגדלה של פוזיציות לכיוון היורד. בהתחלת תנועה לכיוון העולה ניתן להיכנס ללונג בהתאם לניתוח.

שוק הנדל"ן

רבים שואלים אותי מה יהיה עם שוק הנדל"ן בישראל? שוק הנדל"ן בארץ התרחב מהותית משתי סיבות:

  1. סיום מלחמת לבנון השניה ובעקבות כך גידול בילודה ובצורך בדירות גדולות יותר.
  2. ביקושים חזקים מצד משקיעים זרים בנדל"ן ישראלי.

כמו כל חגיגיה טובה, גם בשוק הנדל"ן החגיגה תסתיים מתי שהוא. הסימנים לסיום החגיגה בשוק הנדל"ן הם ירידה בצריכה ובעיקר מכוניות חדשות, עליה באינפלציה ובריבית ופיטורים של עובדים.לצורך ההמחשה, דירה בארה"ב, במדינת קליפורניה בגודל של 5 חדרים (4 חדרים וסלון) עולה כ- 200 אלף דולר. דירה זהה בגוש דן עולה מיליון וחצי שקל במקרה הטוב. מחירי הנדל"ן בארה"ב יורדים מאז מאי 2006 (!) והבורסה בעננים. עד יום בהיר אחד. המצב בארץ הפוך. מדד הנדל"ן כבר מצביע על משבר חמור בשוק הנדל"ן הישראלי שקרב ובא. מחירי המניות לא "סתם" יורדות. משבר הנדל"ן הפך לגלובלי. בריטניה חווה ירידות במחירי הנדל"ן, ספרד, איטליה ולמעשה כל כלכלה מערבית. השאלה מה יקרה לשכר הדירה? שכר הדירה ירד רק כאשר מחירי הדירות ירדו ובעיקוב מסוים. סימן ראשון לירידה בשכר הדירה הוא שמועות על משפחות שלא מסוגלות לשלם את שכר הדירה ומפרות חוזים. משכירי הדירות יורים לעצם ברגל. רדיפת בצע היא הלך הדברים בעשיית כסף ולפעמים דברים יוצאים מפרופורציה. באיזו שהיא נקודה בזמן השוכרים יעמדו מול שוקת שבורה כאשר השוכרים יפסיקו לשלם כסף.כי פשוט אין. קשיים בתשלום שכר הדירה יכולים לנבוע מעלייה חדה באינפלציה ובעיקר מעלייה במחירי המזון, מיסים ותחבורה. אלו הרוצים לקנות שימתינו שנתיים שלוש ואולי יוכלו לקנות דירות בהנחה של 30% מהמחיר היום.

ללמוד את שוק ההון בתקופות קשות

תקופות קשות בשוק ההון הם זמנים נהדרים לבדוק את הביצועים האישיים. בשוק עולה כולם מרוויחים. כל אחד הוא וורן באפט מספר שניים. אולם, הכשלים בשיטות בא לידי ביטוי רק כאשר השוק מתנהג בצורה שלא ציפינו או שהיינו בטוחים בטרייד מסוים והפסדנו כסף. הטיפ שלי הוא כאשר את/ה בטוח בטרייד מסוים, זה בדיוק הטרייד שתפסיד בו את הכסף ואולי הרבה כסף אם אין לך סטופ. לכן בתקופת קשות חובה להתייעל, ללמוד, להבין איפה הטעויות, על מנת שהתשואות מהשנה שעברה או מהשנים שעברו לא יפגעו באופן מהותי.אלו שמחקו את הרווחים ופגעו בקרן, זה זמן מצוין לבצע בדיקה עמוקה של האירועים שקרו, לנתח את הפעולות, להפיק מסקנות וליישם אותן.שוק ההון מאוד דינאמי ולכן הוא מתאים לאנשים דינאמיים, יצירתיים, נטולי אגו וחמדות. כל השאר נמחקים.

 

!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב