דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דולה לאחר לידה 

מאת    [ 13/07/2008 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 3653 פעמים ]

דולה לאחר לידה
אישה בהריון זוכה לטפול מקיף וכוללני. החל מבדיקות, ביקורי רופא ועד קורס הכנה ללידה. היא מוקפת מידע לגבי השלבים השונים של ההריון , ולמה לצפות בכל שלב ושלב. מעט מאוד נאמר על היום שאחרי...

לרב, בלידה ראשונה, אימהות מגיעות הביתה 48 שעות לאחר הלידה כשהן אינן יודעות מה מצפה להן בבית. לחלקן יש מעט תמיכה ועזרה , לחלקן אין בכלל. לרוב, הציפיות לא תואמות את המציאות. רובינו מצפות לחזור הביתה אחרי לידה, לשגרה המוכרת מקודם בתוספת קטנה של תינוק. נשמע נאיבי לא? אין גורם שמכין אותנו לחזרה הביתה על כל משמעויותיה: העיפות , הכאבים/ אי הנוחות, ההורמונים, ההתמודדויות עם התינוק- איך/כמה להלביש את התינוק? איך רוחצים אותו? כמה ומתי להאכיל? מה עם הטבור? מה עושים עם תפרחת? איך להשכיב? לתת מוצץ או לא? יש לו חום? למה הוא בוכה?!

נוסיף את הסבים והסבתות הנרגשות, האחים, השכנים והדודים. כולם עם הרבה שמחה והתרגשות רוצים לחלוק איתנו את החוויה שלהם, ולייעץ מניסיונם האישי. ובבית - זוג תשוש ומבולבל עם תינוק קטן.

בתרבויות רבות בעולם ישנם טקסים ומנהגים ברורים שהיולדת עוברת מיד לאחר לידתה. מנהגים וטקסים אלו נמשכים במשך שבועיים עד שישה שבועות אחרי הלידה וכוללים מאכלים מיוחדים, שתיה מיוחדת, אמבטיות טקסיות, תמיכה והקלה מעבודות הבית וכן שותפות בטיפול בילדים. זה לא מפתיע אם כך שהתוצאה הינה אימהות ה מצליחות להניק וכמעט ולא חוות דיכאון אחרי לידה.

מציאות הלידה בתרבות המודרנית שונה לחלוטין. האם הטריה בקושי מספיקה ללמוד את יסודות ההנקה והטיפול בתינוק וכבר היא מוצאת עצמה משוחררת מבית החולים. הרבה יולדות רוצות מאוד להניק, אולם המציאות של השבועות הראשונים לאחר הלידה בבית, עלולה להכניע את היולדת הבודדה "לקלות"/ "ולפשטות" של הבקבוק. איך לומדים כשאין מי שילמד ויתמוך בשבועות הראשונים הקשים האלה?
בנוסף ישנן עבודות הבית ולעיתים הטיפול בילדים הבוגרים (בדרך כלל לא מספיק בוגרים..). דרישות אלו לא נעלמות בעקבות לידת התינוק החדש. המלצות הניתנות ליולדת כמו-"תנוחי" "תרגעי", או "אל תעשי יותר מדי" אינן אפשריות לרב עבור יולדת שאין לה עזרה ותמיכה. לצערנו עלולה להתקבל יולדת מתוסכלת ומותשת המתחילה להרגיש רגשות סותרים במיוחד וזה דוקא בתקופה שהיא צריכה להיות מאושרת.


הפיתרון- דולה פוסט פארטום.
מה זה דולה? פירוש המילה דולה ביוונית הוא אישה מנוסה המעניקה עזרה ותמיכה לאחיותיה הנשים. דולה פוסט פארטום היא דולה לאחר לידה.

מדוע צריך דולה לאחר לידה?
החברה שלנו עוברת שינויים מבניים. אם בעבר התמיכה והעזרה של המשפחה הרחבה היו נגישים, כיום יש לעיתים מרחק פיזי המקשה על עזרה רציפה, הסבתות לפעמים עסוקות מדי (קריירה, תחביבים), הבעל חוזר לרוב לעבודה לאחר מספר ימים, ואת נשארת בעצם די לבד עם ייצור קטן שצריך אותך לעצמו ובאופן אינטנסיבי...

מהו תפקידה של הדולה?
הדולה נועדה ללוות, לתמוך ולסייע לכם בכל הקשור להסתגלותכם לסביבה החדשה.

אם מדובר על הורות ראשונה, הדולה תלווה אתכם בצעדיכם הראשונים, תעזור לכם באירגון הסביבה לתינוק החדש ותתן מענה לשאלות הרבות המטרידות אתכם.

אם מדובר על תינוק נוסף במשפחה, הדולה תעזור לכם למצוא את האיזון החדש במשפחה, תפנה לך זמן איכות לילדיך האחרים, ותאפשר לך לנוח.

מה עוד תעשה עבורך הדולה?
- תלווה אתכם ותתמוך בדרך שתקנה לכם ביטחון בהורות.
- תשמש אוזן קשבת ומכוונת במידת הצורך.
- תאפשר לכם לנוח על מנת לצבור כוחות ולהתפנות לטיפול בתינוק או בילדים
האחרים.
- תתמוך ותייעץ בהנקה במידה ותחליטי להניק.
- מתוך ההבנה של חשיבות התזונה הנכונה שלך להתאוששות ולהנקה, הדולה
תכין לך ארוחות קלות ומזינות.
הדולה מאפשרת ליולדת להתרכז בטיפול בתינוק והחלמתה האישית בתקופה הראשונה אחרי הלידה. לדולה אין דעות קדומות, היא איננה שיפוטית, והיא תעזור לך כדי לעבור את התקופה הזו ללא מתח או חרדה.
שירה קראוטהמר
אחות מוסמכת, התמחות בפגים וילודים.
יועצת שינה מוסמכת,
מנהלת שירותים לפני ולאחר לידה בבייבי לינק.
1-599-594-595
shira@babylink.co.il
http://www.babylink.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב