דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הון חברתי ככלי אסטרטגי תקשורתי 

מאת    [ 11/07/2008 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2982 פעמים ]

המושג "הון חברתי" מתפרש כקשרים חברתיים ,ערכים, אמונות ונורמות המאפשרות מעורבות והשפעה סביבתית.
לדוגמא: ועד שכונתי- כאשר מכלול אינטרסים משותף למספר רב של אנשים יש בידם את הכוח "להרעיש ולהשפיע",כוח זה ניתן לניצול למען סיקור תקשורתי ולמען כל מטרה חברתית,הרי שכל מטרה יכולה למצוא את קהל היעד שלה.
מטרתנו כיחצנים היא איתור בעיות,איתור קהלי יעד שסובלים מאותן בעיות,תיווך בין הקהל למועמד,והנעה של קהל היעד לפעול תוך החדרת אמונה שאכן יוכל להשפיע .
בסופו של תהליך כל תוצאה תשחק לטובתנו,אם המהלך הצליח, המועמד שאנו מלווים יזם שינוי.אם המהלך לא הצליח ניתן לתקוף את העירייה כאדישה לתושבים.
בעיות חברתיות ניתן לאתר ב:
אינטרנט- חיפוש ברשתות חברתיות ובאתרים שמיועדים למען קידום נושאים חברתיים.
שטח- שיחות עם תושבים בשטח והקשבה לבעיותיהם,פשוט כמשמעותו,נסתובב ברחובות נדבר עם אזרחים,בעלי עסקים קטנים,אותם אלו שבאמת סובלים,מעמד הביניים ומטה.
חשוב להתמקד בקהל היעד ולוותר על קבוצות כמו:
קרייריסטים: אזרחים שמשקיעים זמן רב בעבודה,מרוויחים מעל הממוצע ומשקיעים את מירב זמנם בהתקדמות מקצועית.
קרייריסטים בהחלט יכולים לסייע בנישות אחרות,אך חשוב שנתמקד באלו הסובלים מאותן בעיות ואין להם משאבים לפתור אותם,כאלו שזקוקים וצמאים למישהו שיוביל אותם.
אחרי שיש בידנו רשימת בעיות חברתיות ש"תיווכנו" עם קהל היעד נמליץ למועמד שאנו מלווים להגיש שאילתא לראש העיר, כל שאילתא כזו ניתנת כמובן לסיקור תקשורתי,מומלץ לבדוק לפני הגשת השאילתא האם העירייה עושה משהו בקשר לבעיה,במידה ואכן העירייה פועלת בנושא,נחפש בעיה בתוך הבעיה,בסופו של תהליך "נרעיש או נשפיע"
בעיה בתוך בעיה: "הרעשנו או השפענו" -win win"" .
לדוגמא- בעיית השמנה בקרב בני נוער,הפעילות הקיימת היא שעורי תזונה בבתי ספר.
נמצא בעיה בתוך הבעיה-מודעות ההורים לנושא השמנת ילדיהם.
פתרון אפשרי: דרישה לחלוקת עלונים וסבסוד הרצאות בנושא תזונת נוער בקרב הורים .
המהלך הותיר את העירייה ללא מענה רלוונטי מאחר הפעילות הקיימת מיועדת לתלמידים,יצרנו קשר עם ההורים(קהל הבוחרים) ובמקביל השגנו 2 תוצאות אפשריות נוספות
"השפענו":במידה ולמהלך יש תוצאות,המועמד יקבל את הקרדיט.
"הרעשנו" :במידה ולמהלך אין תוצאות,המועמד יוכל לתקוף את העירייה שהיא לא עושה מספיק בנידון.
פה לא נגמרה העבודה,זוכרים שבתחילת התהליך מצאנו אזרחים שרוצים ומאמינים שהם יכול לשנות,נמצא שניים שלושה אנשים מרכזיים בתוך קבוצה זו,שידאגו לעשות "רעש" באותו אזור לגבי כל כתבה ,פעולה זו תכוון אותנו למקום מאוד נחשק,זאת מכיוון שהקהל מתחלק ל3 סוגים,כאלו שנשאף לשנות את דעתם הפוליטית,כאלו שנשאף לחזק את דעתם הפוליטית וכאלו שנשאף לעצב את דעתם הפוליטית,מעוצבי הדעה הם "המתנדנדים" ובהם שווה להשקיע הכי הרבה וזאת נעשה בעזרת האזרחים המרכזיים שבחרנו,אלו עם האמביציה והכריזמה,ברגע ש"המתנדנדים" ישמעו מסביבם כמה המועמד שלנו ראוי,יש סיכוי טוב שהם יצטרפו לשורותיו או שיכנסו למצב של "ספירלת שתיקה" הם יראו שכולם מסביב תומכים באותו המועמד וירגישו לא בנוח להיות "אאוטסיידרים".

בהצלחה




מתחיל דרכי בעולם יחסי הציבור
מקסימום הוא בלתי מושג על כן המאמץ הוא אין סופי
http://www.facebook.com/group.php?gid=10477008652



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב