האם באמת כל כך חשוב לחגור, גם מאחור?
נכון, יש לנו אשליית ביטחון, יש גם אשליה כי במושב האחורי אנחנו בטוחים יותר. חוץ מזה זה לא נוח, הילדים מתנגדים, לא נעים לנו לבקש מכולם לחגור ועוד כהנה וכהנה.
בואו נבחן רגע מה תורמת החגורה לבטיחות באופן ריאלי. למה היא חשובה, אם בכלל.
במקרה של תאונה ב- 50 ק"מ בשעה, המכונית תיעצר במקום, כלומר המכונית, שהיא גוף נע במהירות גבוהה (50 קמ"ש), עוברת למצב עמידה באופן מיידי (או כמעט מיידי). במקרה זה שואף כל גוף, בגלל כוח ההתמדה (אינרציה) להמשיך בכיוון ובמהירות התנועה המקורית שלו. רוצה לומר: הנוסעים ברכב, כולל אלו הישובים מאחור, ממשיכים לנוע בכיוון התנועה המקורי => ישר, במהירות המקורית - 50 קמ"ש.
מצב 1: הנוסע חגור בחגורה - החגורה מרסנת את התנועה קדימה, והמכונית, שקורסת בגלל התאונה, עוצרת לאחר כמטר-מטר ומחצה (עצם הקריסה של תא המנוע ומכוללים נוספים מאפשרים למכונית להמשיך בתנועה עוד כמטר עד לעצירה מוחלטת). בזמן זה גוף הנוסע עוצר במהירות, מרוסן על ידי החגורה, וסופג אנרגיה מרובה אך לא קריטית לחייו. כלומר: הנוסע עוצר ממהירות 50 קמ"ש למהירות 0 בתוך כמטר וחצי, לא נעים, כואב, אך יש סיכוי הישרדות.
מצב 2: הנוסע אינו חגור - המכונית נעצרת כמעט מייד (קורסת כמטר וחצי), הנוסע ממשיך בתנועה בכיוון המקורי ובמהירות המקורית עד לפגיעה בעצם כלשהו שיעצור אותו, הפגיעה בעצם זה תהיה במהירות המכונית המקורית - 50 קמ"ש. כלומר: גוף הנוסע, השוקל לצורך העניין כמה עשרות ק"ג, יפגע בעצם נייח במהירות 50 קמ"ש. האם אתם מסוגלים לדמיין את גופכם, או גוף ילדיכם, פוגע במשהו ב- 50 קמ"ש ושורד?! התשובה היא חד משמעית לא, הנוסע יפגע אנושות ומיידית ויהרוג יחד עמו את כל מי שיפגע בו בדרך.
דוגמה: בתאונה ב- 50 ק"מ בשעה, בה נוהגת אמא ומאחוריה יושבים שני ילדיה, אשר אינם חגורים, יעופו הילדים קדימה, ייהרגו בעצמם ואם יפגעו באם, יהרגו גם אותה.
סטטיסטית, הסיכוי להיפגע אנושות ללא חגורת בטיחות גדול במאות אחוזים מהסיכוי להיפגע כשהנוסעים חגורים.
עכשיו השיקול הקיים אצל כל אב ואם, כולל עבדכם הנאמן: האם להיאבק בילדים, להכריחם לחגור, או להיענות להם ולאפשר להם לנסוע לא חגורים במרחקים קצרים. מכיוון שכבר ראיתי אינספור מקרים וקראתי את הסטטיסטיקות, אין דילמה. אצלי ברכב לא זזים אלא אם כולם ישובים וחגורים.
יתרה מזאת, גם בנסיעה באוטובוס, בו יש חגורות בטיחות, יש לחגור אותן ולנסוע בישיבה בלבד.
הסיכוי להיפגע ולתאונה נמוך, אולם במקרה שתתרחש תאונה כזו, לא תוכלו לסלוח לעצמכם לעולם אם מישהו יפגע במכוניתכם משום שלא היה חגור. האחריות - עליכם!!
יש מקרים של נסיעה לאחור, בהם הראות מוגבלת מעט ושחרור זמני של החגורה, בזמן הנסיעה לאחור, חשוב לניווט יעיל ובטוח של הרכב. במקרים אלו ניתן לוותר על החגורה לזמן מוגבל ולחגרה מיידית עם גמר ה"רוורס".
נכון, יש לנו אשליית ביטחון, יש גם אשליה כי במושב האחורי אנחנו בטוחים יותר. חוץ מזה זה לא נוח, הילדים מתנגדים, לא נעים לנו לבקש מכולם לחגור ועוד כהנה וכהנה.
בואו נבחן רגע מה תורמת החגורה לבטיחות באופן ריאלי. למה היא חשובה, אם בכלל.
במקרה של תאונה ב- 50 ק"מ בשעה, המכונית תיעצר במקום, כלומר המכונית, שהיא גוף נע במהירות גבוהה (50 קמ"ש), עוברת למצב עמידה באופן מיידי (או כמעט מיידי). במקרה זה שואף כל גוף, בגלל כוח ההתמדה (אינרציה) להמשיך בכיוון ובמהירות התנועה המקורית שלו. רוצה לומר: הנוסעים ברכב, כולל אלו הישובים מאחור, ממשיכים לנוע בכיוון התנועה המקורי => ישר, במהירות המקורית - 50 קמ"ש.
מצב 1: הנוסע חגור בחגורה - החגורה מרסנת את התנועה קדימה, והמכונית, שקורסת בגלל התאונה, עוצרת לאחר כמטר-מטר ומחצה (עצם הקריסה של תא המנוע ומכוללים נוספים מאפשרים למכונית להמשיך בתנועה עוד כמטר עד לעצירה מוחלטת). בזמן זה גוף הנוסע עוצר במהירות, מרוסן על ידי החגורה, וסופג אנרגיה מרובה אך לא קריטית לחייו. כלומר: הנוסע עוצר ממהירות 50 קמ"ש למהירות 0 בתוך כמטר וחצי, לא נעים, כואב, אך יש סיכוי הישרדות.
מצב 2: הנוסע אינו חגור - המכונית נעצרת כמעט מייד (קורסת כמטר וחצי), הנוסע ממשיך בתנועה בכיוון המקורי ובמהירות המקורית עד לפגיעה בעצם כלשהו שיעצור אותו, הפגיעה בעצם זה תהיה במהירות המכונית המקורית - 50 קמ"ש. כלומר: גוף הנוסע, השוקל לצורך העניין כמה עשרות ק"ג, יפגע בעצם נייח במהירות 50 קמ"ש. האם אתם מסוגלים לדמיין את גופכם, או גוף ילדיכם, פוגע במשהו ב- 50 קמ"ש ושורד?! התשובה היא חד משמעית לא, הנוסע יפגע אנושות ומיידית ויהרוג יחד עמו את כל מי שיפגע בו בדרך.
דוגמה: בתאונה ב- 50 ק"מ בשעה, בה נוהגת אמא ומאחוריה יושבים שני ילדיה, אשר אינם חגורים, יעופו הילדים קדימה, ייהרגו בעצמם ואם יפגעו באם, יהרגו גם אותה.
סטטיסטית, הסיכוי להיפגע אנושות ללא חגורת בטיחות גדול במאות אחוזים מהסיכוי להיפגע כשהנוסעים חגורים.
עכשיו השיקול הקיים אצל כל אב ואם, כולל עבדכם הנאמן: האם להיאבק בילדים, להכריחם לחגור, או להיענות להם ולאפשר להם לנסוע לא חגורים במרחקים קצרים. מכיוון שכבר ראיתי אינספור מקרים וקראתי את הסטטיסטיקות, אין דילמה. אצלי ברכב לא זזים אלא אם כולם ישובים וחגורים.
יתרה מזאת, גם בנסיעה באוטובוס, בו יש חגורות בטיחות, יש לחגור אותן ולנסוע בישיבה בלבד.
הסיכוי להיפגע ולתאונה נמוך, אולם במקרה שתתרחש תאונה כזו, לא תוכלו לסלוח לעצמכם לעולם אם מישהו יפגע במכוניתכם משום שלא היה חגור. האחריות - עליכם!!
יש מקרים של נסיעה לאחור, בהם הראות מוגבלת מעט ושחרור זמני של החגורה, בזמן הנסיעה לאחור, חשוב לניווט יעיל ובטוח של הרכב. במקרים אלו ניתן לוותר על החגורה לזמן מוגבל ולחגרה מיידית עם גמר ה"רוורס".
ראם סמואל הוא נהג מרוצי מכוניות בארץ ובאירופה, ובעל ניסיון נרחב כמאמן בבתי הספר הטובים בעולם לנהיגה מתקדמת.
ראם הוא יועץ בכיר בתחום הנהיגה בירחוני רכב מובילים ובתכניות טלוויזיה שונות.
בנוסף, ראם מעביר הרצאות בנושאי מוטיבציה, מצוינות, עבודת צוות, השגת יעדים והגשמה עצמית.
ראם סמואל הקים את מסלולים - חברה מובילה ללימוד ואימון נהיגה נכונה ומתקדמת.
http://www.maslulim.co.il
ניתן ליצור קשר עם ראם במייל info@maslulim.co.il
ראם הוא יועץ בכיר בתחום הנהיגה בירחוני רכב מובילים ובתכניות טלוויזיה שונות.
בנוסף, ראם מעביר הרצאות בנושאי מוטיבציה, מצוינות, עבודת צוות, השגת יעדים והגשמה עצמית.
ראם סמואל הקים את מסלולים - חברה מובילה ללימוד ואימון נהיגה נכונה ומתקדמת.
http://www.maslulim.co.il
ניתן ליצור קשר עם ראם במייל info@maslulim.co.il