דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עומס בעבודה 

מאת    [ 03/07/2008 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 3790 פעמים ]

סובל מקצב לב מואץ, קושי בנשימה, חוסר אנרגיה ועייפות כרונית? חש תסכול וחשיבה שלילית עוטפת אותך מכל עבר? סביר להניח שהגוף שלך מאותת למצוקה והמערכות מתריעות על חוסר איזון .האם עצרת לרגע להקשיב לסימנים שהגוף מייצר ומייצא החוצה? התנהגות "רגילה" של הגוף אינה מייצרת דופק מהיר, הזעת יתר, קשיים בנשימה וכו'. במידה והגוף מאותת כדאי לעצור ולחשוב מה גרם לכך .

אחד הגורמים שנעסוק בהם בכתבה זו הוא לחץ ועומס .העומס בעבודה משתלט עליך, אתה טובע בניירות, בפגישות, במשימות שיש להשלים, בקושי מרים את הראש ממסך המחשב, הדרישות בבית רק הולכות ומצטברות ולך אין מושג במה לטפל קודם - האם להשלים את החובות לעבודה ולפרנסה או לרצות את המשפחה והחברים ?אתה נלחץ, מתקשה לנשום, מתקשה להירדם בלילה, הראש אינו מפסיק לעבוד. אתה קם עייף, לא עומד בעומס, מושך עוד דקה ועוד פעם ועוד פעם .מנסה להשיג הרבה מעבר למה שאתה יכול, לא עושה לעצמך הנחות, ממשיך לרוץ ולרוץ קדימה ובעצם אינך מגיע לאף מקום .

כיצד תזהה את מקור הלחץ? מה בעצם לא בסדר? מערכות היחסים עם החברים או בבית או העומס בעבודה, שהוא מעבר ליכולות שלך? ניהול אורח חיים לא בריא, המשפיע על התפקוד הכולל שלך ?

עצם החשיבה והרצון לעשות סדר בבלגאן נקרא - מודעות .מודעות היא השלב הראשון. ללא מודעות לא ניתן לשנות דבר .ערוך רשימה של כל הנושאים שעליך "לטפל" בהם לפי לדעתך. חשוב כיצד ניתן לטפל בכל נקודה שהעלית בצורה הכי אסרטיבית שאפשר (אסרטיבית = קידום ומימוש מטרות וצרכים מבלי לפגוע בזולת, יכולת ביטוי, יכולת רגשית ומנטאלית בהתמודדות במצבים).

לעיתים שיחה "בריאה" מיישרת קווים רבים. הדרך: להוציא דברים החוצה .במערכות יחסים אין טעם לשמור בבטן את מה שחושבים. לפעמים חשיבה זו היא בניגוד מוחלט למה שהצד השני התכוון בכלל. רוב הדברים שאנו חושבים הם בעצם הסקת מסקנות. שיחה עשויה בהחלט להבהיר את כוונתו האמיתית של הצד השני ולבטל את חוסר ההבנה. כמובן שצריך לשים לב כיצד נאמרים הדברים .

קשה לך להוציא החוצה מילים ולנהל שיחה? אפשרות הכתיבה תמיד תהיה פתוחה בפניך, אם כי במערכות יחסים במסגרת העבודה צעד שכזה יראה אולי כחוסר אסרטיביות. בעבודה, חשוב כיצד אתה יכול לקדם את העניין על מנת שתוכל להוריד ממך מטלות מקצועיות .כל זאת על מנת שתוכל להגיע אליך, להשקיע בך .שב עם עצמך והעלה מהמעמקים את כל הדברים שרצית לעצמך ולא הצלחת להגיע אליהם. חלומות? יש דבר כזה. העלה הכול על הכתב. קח את כל הזמן הדרוש לך. ערוך רשימת נושאים ללא סינונים, רשום כל מה שעולה לך בראש. דברים קטנים, גדולים, דמיוניים ,חלומות ועוד ועוד .דוגמא :טיול משפחתי, לכתוב, ללכת להופעה, תזונה, ללמוד.
מה שהחלטת - כך יהיה. דברים יתקדמו .
יש לקחת בחשבון שאתה עומד בפני תהליך, אין קסמים. יש לדאוג ולקדם את העניינים בצורה שקולה וחכמה ולהתקדם קדימה בבטחה .ארגן את הזמן שלך בצורה אפקטיבית והשתדל לדבוק בזה (אפקטיבי = יעיל, שיש לו השפעה, פועל את פעולתו, מניב תוצאות). פנה זמן לחברים וגלה אותם מחדש, האזן למוסיקה, צא לטייל עם המשפחה. השוק מציע מגוון של אפשרויות היכולות לסייע בידך להתקדם: דמיון מודרך, סדנאות מודעות, מדיטציות. תקשיב לדברים אחרים, תכיר אנשים חדשים, יצוצו בך דברים שאולי דחקת עמוק עמוק במשך השנים .

בהצלחה .
רבי בדיחי
הכוונה, פרחי באך, רייקי
simi4931@walla.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב