דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רולפינג- אינטגרציה המבנית מאת אבי בחט 

מאת    [ 01/07/2008 ]

מילים במאמר: 773   [ נצפה 3985 פעמים ]

האינטגרציה המבנית של אידה רולף

אינטגרציה מבנית של אידה רולף ידועה גם בשם "רולפינג " שהוא שם רשום.
בישראל ישנם כ 15 מטפלים מוסמכים בשיטה ורובם בעלי וותק של קרוב ל 20 שנה ובעלי רמה מקצועית גבוהה.

אידה רולף שהייתה קודם כל מדענית מן השורה הראשונה בתחום הפיזיקה והביוכימיה, גילתה שהערכת פאסיה שהתקצרה, יוצרת הקלה משמעותית על כאבים! הדבר השני הוא שפתיחת התעבויות והדבקויות הפאסיה, משמעותה כהארכת השרירים אותם הפאסיה עוטפת, וכתוצאה מכך, הפחתת לחץ בו מושכים שרירים מקוצרים אלה את העצם אליה הם מחוברים. הפחתת המשיכה הזו היא מה שמאפשר לעצם לחזור למקומה הטבעי במערכת, ומה שמפחית לחצים נוספים על דיסקים חוליות ומפרקים.
עניין זה הוא מרכז כל עבודתה ולכן הוא מצא ביטוי בלוגו של שיטתה (רולפינג) ע"י שתי תמונות אדם, אחת כשהחלקים השונים שלו אינם מסודרים כהלכה אחד מעל השני וגורמים לכן ללחצים , למתח שרירי, ולכאבים, ואילו התמונה השנייה מראה את הארגון הנכון אליו מגיעים לאחר סידרה טיפולית המארגנת מחדש את המבנה ע"י הארכת אותם קיצורים בפאסיה.


כיצד נעשית פתיחת הפאסיה?

באופן טכני העבודה מתבצעת בעזרת מגע עמוק, ובעזרת תנועה אקטיבית שמבצע המטופל.
עבודה זו מבהירה למטופל את התנועה במפרקים השונים, מנקה ופותחת חסימות ב"פאסיה" ע"מ לאפשר לתנועה לזרום באופן חפשי יותר., התהליך הסיסטמטי של השיטה מגדיר בהדרגה את גבולות המבנה ואת האמצע שלו מכל צד, עד ליצירת תחושה ברורה של אמצע, של למעלה ושל למטה.
התחושות הפיזיות של המטופל נעות בין תחושה נעימה של פתיחה, לתחושת מועקה ולחץ זמניים,- הכול לפי המקום והנתונים האישיים של כל מטופל.
התיאוריה של פתיחת הפאסיה אומרת שרקמת חיבור זו, עשויה למעלה מ 99 אחוזים מים! מים משנים טמפרטורה לפי לחץ . ושינוי טמפרטורה של מים משנה את מצב הצבירה שלהם.
המטפל יוצר לחץ שגורם לעליית הטמפרטורה, מה שמאפשר למוסס את התעבויות והדבקויות הפאסיה. אל הלחץ של המטפל מתווספת תנועה אקטיבית שהמטופל מבצע במפרק הקרוב, וכך, תוך כדי המסת החומר, סולל המטופל לעצמו מסלול של תנועה במישור הנכון המדויק, כך שבתום הטיפול, נוצרת העדפה אוטומטית של הגוף, להשתמש במסלול התנועה הנכון.
העבודה, היא עבודה משותפת הדורשת גם את הרצון הטוב של המטופל. ללא רצון פנימי כזה, האנרגיה הנחוצה להמסת הפאסיה לא תהיה מספקת, וניתן יהיה רק לסמן את היעד או סתם ליצור כאב במקום פתיחה.
עבודה זו מאוד מדויקת, מכיוון שעודף לחץ למשל, מפספס את המקום הנכון בו אמור להתרחש השינוי, ואילו לחץ נמוך מדי, לא מאפשר המסה ופתיחה.
ההתכוונות של המטפל אל הרובד המדויק היא פרי אומנות הנרכשת דרך שנים של עבודה והתפתחות.

חזרה לדיוק ולהגדרת הייחודיות של האינטגרציה המבנית של אידה רולף (רולפינג)
הדיוק הוא מרכיב מרכזי בייחודיות של הרולפינג, הכוונה היא שהגם ששיטות נפלאות אחרות כמו טכניקת אלכסנדר, פלדנקרייז, סוגים מסוימים של יוגה וחלקים בגישה של פאולה - יודעים להסביר ולכוון לשימוש נכון יותר בגוף מבחינת יציבה נכונה ומבחינת איזון המערכת, הרי שישנו דיוק מסוים שלא קיים באף אחת מהגישות הללו, דיוק למשל שמגדיר את מיקומו של "הציר המרכזי" האידיאלי או כמו שהוא ניקרא בשיטתה, הבנת מושג ה"ליין". בתוך הבנת המושג הזה ישנו למשל המיקוד לגבי הנקודה שנקראת קידמת העקב - נקודה המגדירה בדיוק את ה"למטה" ואת הכיוון דרכו משקל הגוף אמור לזרום אל האדמה. כמוהו גם הקונצפט של המישור החוצה ברגליים המגדיר במדויק את כיוון התנועה העיקרי בשלשת מפרקי הרגל (ירך ברך וקרסול), הוא מושג שלא נימצא בשימוש בשיטות האחרות, והוא מבטא את הדיוק ההנדסי פיזיקאלי של האינטגרציה המבנית של אידה רולף.
מושג מרכזי נוסף אצל רולף הוא ה"Dorsal hinge " (הציר האחורי) המתייחס לאזור של בין 4 ל 5 חוליות באזור גב אמצעי ותחתון ולפעולתו הנכונה של שריר האיליופסואס הנתפשת כמרכז כל הקונצפט של תנועה נכונה.
תנועה נכונה לפי רולף, מתחילה תמיד בהתארכות ושמירה על האחרונית של אזור הדורסאל הינג`, ובכך לא רק שהיא יוצרת תנועה ללא יצירת חסימה במערך התמיכה, אלא שזו תמיד תנועה המבטאת רצון שבא מפנימיות האדם ישר מהאמצע שלו, ובשימוש בחיצוניות - בשרירים הגדולים והחזקים כהשלמת התנועה, אך לא כמקור לתנועה.
תנועה מסוג זה, מבטאת את הערך הרוחני ששיטתה בונה, הווה אומר את היכולת של אדם לפעול מתוך בחירה, ולא רק בתגובה אוטומטית הפועלת תמיד תוך ניתוק מכלל המערכת ומתמיכת האדמה.

ההיבט ההנדסי המדויק של הבנת התנועה לפי רולף, הוא בין הגורמים ליצירת ה"רצפט" של השיטה. ה"רצפט" היא תכנית מובנית מראש בת 10 מפגשים אשר בהם המטפל עובר באופן סיסטמי על כל המערכת לפי העקרונות שהוזכרו למעלה אך גם לפי עקרונות נוספים כמו מהחוץ אל הפנים, ומלמטה למעלה, וכל זאת על מנת לבנות ביחד עם המטופל בצורה המהירה ביותר האפשרית, את ההבנה המוחשית של קיום הציר המרכזי שלו ואת היכולת להשתמש בו כנתיב להשענות על האדמה בכל תנועה ובכל רגע נתון.

מהירות זו של שינוי מבני ושינוי בתבניות תנועה - דורשת מוכנות גבוהה של המטופל לשינוי, ובד"כ מהווה שינוי דרמטי עבורו!

ייחודיות הגישה של רולף היא בדיוק המבני שלה, בדיוק ההנדסי שבה, ובאפשרות לעשות שינוי קיומי בכל רמות ההוויה דרך השינוי בגוף, בארגון שלו ובתנועה שלו.



אבי בחט מהמובילים בתחום הטיפול במגע ותנועה, המפתח את שיטתו למעלה מ20 שנה. בעבר יו"ר אגודת עיסוי וטיפולי גוף בישראל, וכיום פעיל באגודה כיו"ר ועדת ההוראה.

עוד על אבי בחט באתר דרך גוף http://www.bodyways.org/index/flyer_index.asp?details_new_id=875

עוד על טיפולים ועל מטפלים באתר דרך הגוף



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב