דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לכל אחד יש דלת 

מאת    [ 30/06/2008 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 2440 פעמים ]



"לכל אחד יש דלת" הוא משפט שמלווה אותי שנים רבות עוד לפני שעסקתי בתחום הרפואה המשלימה. תמיד האמנתי ופעלתי מתוך כך שבדקתי האם הגישות הטיפוליות והמטפל הניצבים מולי מתאימים לי? השיטה שתתואם עבורי ואמונתי בדרך. כיום כשאני עוסקת בתחום אני מוצאת כי זהו המפתח לתחילתו של כל תהליך.



רבים פונים אלי שואלים האם קינסיולוגיה תעזור לילדם או לבעייתם. תשובתי ברוב המקרים שהשיטה נפלאה ועושה עבודתה, יחד עם זאת יש לקחת אחריות ולבצע את הפעילות. ללא לקיחת אחריות יהיה קשה לראות שיפור. כשלאדם יש קושי לקחת אחריות ולבצע מטלות שבועיות קטנות, הלוקחות 5-10 דקות ביום או לשנות את תזונתו יתכן ועבורו יתאימו יותר גישות שאינן מכבידות עליו.


בעולמנו ישנן שיטות רבות וכולן טובות ועושות עבודתן, אולם הדבר החשוב ביותר הוא ההתאמה לאדם. לעיתים מגיעים שני אנשים עם אותה הבעיה, לאחד הצלחנו לעזור ולשני לא וזאת לא משום לא עשינו כמיטב יכולתנו אלא משום שהשיטה אינה מתאימה לו.


לפני מספר שנים עשיתי פרוייקט התנדבותי באחד המתנ"סים בעיר מגורי, למפגשים הגיעו שישה ילדים עולים חדשים מאתיופיה. כשהתחלתי לעבוד איתם מיד הבחנתי כי הבנות אהבו יותר עבודת יצירה - צביעה של מנדלות, צבעי ידיים וחריזה והבנים ברובם רצו יותר תנועה. הבנות הצטרפו אליהם מידי פעם וכך השתמשתי בתנועתיות שהביאו כמו ריקודים מיוחדים להם, סלטות ועוד בתוך הליכת שמונה. בכל פעם הבאתי משחקים כמו פאזלים, כדורים, מוזיקה ועוד. אולם רק ילד אחד תמיד עשה כרצונו ולא שיתף פעולה וככל שניסיתי לדובב אותו לא עזר. משום היותם במסגרת המתנ"ס וגם קטנים מדי לא יכולתי להשתמש במבחן שריר כדי לברר מה הטוב ביותר עבורו. באחד המפגשים היינו בתוך גן הילדים, הנחתי קופסא עם בעלי-חיים מפלסטיק. לפתע הילד התיישב ליד הקופסא והתחיל לשחק ולא אפשר לאף אחד לגעת. התיישבתי לידו וביקשתי שיספר לי סיפור על החיות. מתוך שאלותיי הוא בנה סיפור דמיוני שלם. כשניסיתי לפנות לילדים אחרים הוא משך בידי וביקש שוב את תשומת ליבי. פניתי למגשרת שהייתה איתי שתעבוד עם יתר הילדים והמשכתי לעבוד עם אותו הילד. במפגש זה נפתחה הדלת עבורו, היה ברור כי עבורו עבודה עם בעלי חיים היא המתאימה ביותר. ניתן ואפשר יהיה לשלב תרגילי מוח, עבודת מרידיאנים רפלקסים ועוד גישות נוספות אבל הדלת אליו היא דרך בעלי החיים.


גם כשאדם מגיע לקליניקה אנו נשאל אם השיטה בה אנו עובדים מתאימה לו או לא, אם אני כמאמנת אמורה לעבוד איתו או אולי להפנותו לקולגה אחר המתאים לו יותר.

באחד ממפגשי היכרות שהקדשתי לקבוצת עסקים בה הייתי חברה הגיע אחד החברים ולשאלתי על מה הוא רוצה לעבוד דיווח על כאב בצוואר ובירך. בתשאול שביצעתי באמצעות מבחן שריר קיבלתי תשובה כי עליו לפנות למטפל בשיטת אלכסנדר. אין זה אומר שבגישת קינסיולוגיה לא ניתן להשתחרר מכאבים / בעיות בשלד או כל תלונה אחרת שאדם מציין, אלא שלאותו האדם מתאימה שיטה אחרת. אם הייתי עוסקת גם בשיטת אלכסנדר הייתי יכולה לעזור לו, אולם לא כך הדבר והוא הופנה למטפל בשיטה.

יתרון הקינסיולוג הוא מבחן השריר המאפשר לו לוודא איזו שיטה טובה ביותר עבור האדם ואיזה כלי יעזור לו.


קינסיולוגים רבים עוסקים בשיטות שונות ובתחומים שונים ומצרפים לעבודתם כלים אלו כדי להעשיר את ארגז הכלים שלהם ולתת מענה נוסף לפונים אליהם. אולם כשאנו נתקלים בתחום בו איננו עוסקים, נפנה את האדם לשיטה שתעזור לו יותר.
יעל שר - קינסיולוגיה
מדריכה ילדים ומבוגרים עם קשיי למידה והפרעות קשב וריכוז, איזון ונטרול אלרגיות,מודעות והתפתחות אישית. אמנית-פסלת.
בוגרת מדיסין ווינגייט



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב