דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא רק הרפואה הקונבנציונלית מרפאת סרטן 

מאת    [ 16/06/2008 ]

מילים במאמר: 1023   [ נצפה 2766 פעמים ]

לא רק הרפואה הקונבנציונלית מרפאת סרטן

על הספר: סרטן - מניעה וטיפול בדרך טבעית
מחברים: ד "ר מייקל מוריי , ד "ר טים בירדסל, ד "ר ג 'וזף פיזורנו, ד "ר פול ריילי



התרגלנו לקבל הסברים לגבי הסיבות למחלות שלנו והדרכים לטיפול בהן מהרופאים ברפואה הקונבנציונאלית. כשמדובר במחלת הסרטן מדובר על כימותראפיה והקרנות. האם דרכי טיפול אלה הן היחידות והאם רצוי וראוי לשלב אותן עם טיפולים נוספים מתחום הרפואה המשלימה?



כדי לענות לנו וגם כדי להזים דעות קדומות שלנו ושל אנשי המקצוע חברו להם ארבע נטורופתים מומחים בתחומם: ד "ר מייקל מוריי ד "ר טים בירדסל, ד "ר ג 'וזף פיזורנו וד "ר פול ריילי שהחליטו לאסוף את המידע המחקרי הקיים ולהוסיף מהידע שנצבר אצלם ואצל מטפלים נוספים ולהגיש לנו מידע קליני מעודכן, קל לקריאה ומאורגן להפליא בספרם: סרטן - מניעה וטיפול בדרך טבעית, הוצאת פוקוס 2008.



המומחים כותבים על שלושה שלבים של מניעת הסרטן:

מניעה ראשונית - התמודדות עם גורמי הנזק הרבים במזון, בסביבה ובאורח החיים, כאמצעי למניעת מחלות.
מניעה שניונית - טיפול טבעי במחלת סרטן או בחולה בהפוגה.
טיפול במחלה פעילה.


בעוד שהטיפול בשלב הראשון מקובל על ידי הרפואה הקונבנציונאלית, הרי הטיפול בשלב השני מעורר התנגדות והטיפול בשלב בשלישי של המחלה פעילה זוכה לעיתים להתנגדות נמרצת, בטענה שהוא מונע שימוש באמצעי טיפול רפואיים קונבנציונאליים שערכם הוכח, או סותר את פעולתם .



גישת מחברי הספר משקפת חשיבה שונה. הם טוענים ששלושת השלבים נמצאים על רצף אחד. ההבדל לדעתם, אינו בעקרונות הטיפול אלא במידת האינטנסיביות וההיקף של הפעלתם.



טיפולים אלטרנטיביים לא אמורים למנוע או לסתור שימוש באמצעי טיפול רפואיים קונבנציונאליים.



השיקולים לגבי הטיפולים הרפואיים המקובלים והטפולים הטבעיים ואפשרות שילובם צריך להיות ענייני, מבוסס על נתונים ושיקולים אמיתיים ומתייחס אישית לכל מטופל.

מדובר בטיפול במגוון רחב של גורמים העלולים לגרום למחלה. כמו כן, מדובר בתכנית ארוכת טווח, חלקים ממנה אף לכל החיים, לכן, התוכנית צריכה להיות נטולת סיכונים ותופעות לוואי מזיקות , רצוי עם יתרון בריאותי כללי .



גישת הספר הנוכחי עומדת בדרישות אלו . כותבי הספר מביאים ידע מדעי על מנגנונים ותהליכים ספציפיים המעורבים ביצירת הסרטן ובהתפתחותו, כמו גם הצעות לאמצעי טיפול טבעיים לנטרול מנגנונים סרטניים. למשל: התמודדות עם ליקוי בגנים על ידי הקטנת החשיפה לרדיקלים חופשיים ומתן חומרי תזונה שעשויים למזער את הנזקים בחומר התורשתי וגם לתגבר את המערכת החיסון המדוכאת על ידי הטיפולים הכימותרפיים תזונה מכוונת כהלכה ושימוש בחומרי טבע מתאימים, עשויים להיות בעלי השפעה מיטבית על מערכת החיסון ובכך לאפשר את פעילותה נגד תאי הגידול . תזונה עשויה גם לגרום לתגובה חיובית של התהליכים דלקתיים המלווים או משתתפים ביצירת מחלות כרוניות רבות וסרטן ביניהם.



כמו כן, מסוגל ?הסרטן להפריש לצורך הזנתו ושגשוגו חומרים המעודדים היווצרות כלי דם. לתהליכים ומנגנונים אלו ורבים אחרים שלא הוזכרו כאן יכול להיות מענה לא -תרופתי של אמצעים תזונתיים וצמחי מרפא. עם זאת, חשוב לזכור כי משקלו של כל אחד מאמצעי הטיפול הטבעיים אינו מספיק לגרום לשינוי משמעותי בתהליך הסרטני. רק שילוב נאות של אמצעים, התפורים אישית למטופל, בתוספת טיפולים נפשיים, הורמונאליים, פעילות גופנית ואחרים, כחלק מגישה טיפולית מערכתית, עשוי להיות בעל השפעה ניכרת .



המחברים דוחים גם את הטענה הנשמעת חדשות לבקרים, כי הטיפולים האלטרנטיביים לא קבלו גושפנקא חוקית של מחקרים קליניים. הם טוענים כי מדובר בחומרי מזון, חומרים שאינם רעילים ולכן אין צורך במחקרים קליניים להוכחת יעילותם ודי בניסיונם של המטפלים, המחברים מעירים גם את ההערה הידועה (לצערנו, נ.ג.) כי אין בחומרים אלה גורמי רווח ולכן גם לא יעמידו אותם למבחנים יקרים כמו לתרופות שלעיתים ובניגוד לחומרים אלו מסכנות חיים.



מחברי הספר מביאים הסברים מדעיים על התהליכים הסרטניים המתאימים לאנשי מקצוע וגם לאנשים ונשים המעוניינים להעמיק בנושא. אולם, התרומה הגדולה ביותר של הספר הם דווקא הנספחים המביאים בצורה ברורה הסברים מה עלינו לעשות, כיצד לנהוג ומה עלינו לאכול בכל אחד מהשלבים שנזכרו לעיל.



למשל, מה לא לאכול:

קמח לבן וסוכר משום שהם עוזרים לשגשוגו של הסרטן. בשר מבושל או צלוי יתר על המידה, מאכלים מטוגנים, שומנים לא רווים, אלכוהול, ועוד.



מה כן לאכול ולשתות:

שתייה מרובה של מים, ירקות בצבעים שונים, ירקות ממשפחת המצליבים, כמו: כרוב, ברוקולי, כרוב ניצנים, כרוב סיני, קטניות, חלב במידה מועטה, רצוי יוגורט ולא חלב גולמי, שום, שמן זית, תבלינים כמו: כורכום ועוד.



אילו תוספי תזונה לקחת: מולטי ויטמין, חומצה פולית, סלניום, ויטמין E, תה ירוק,



ניספח א' למשל: תוכנית יומית למניעת סרטן, הופך כל אחד ואחד הנמצא באחד מהשלבים על רצף המחלה לאנשים ונשים הפעילים למען בריאותינו, איננו מסתפקים בטיפולים הקונבנציונליים ואיננו נותנים את גופנו למדע הרפואה בלי לבקר, לשאול, לחקור וללמוד.



לכן, ספר זה יותר מהרבה ספרים ומאמרים אחרים נותן בידנו שביב של תקווה פיזית ונפשית הוא חייב להיות ספר חובה לכל רופא ומטופל, וספר עיון וטיפול בכל מחלקה אונקולוגית.

לכן, כשאתם הולכים לדון עם רופאיכם על אסטרטגיות אלטרנטיביות ומשלימות לטיפול בסרטן, שקלו לקחת איתכם עותק של מכתב זה, שנכתב על ידי מחברי הספר.



מכתב פתוח לרופאים



רופא יקר,

כתבנו את הספר סרטן - מניעה וטיפול בדרך הטבעית, כמדריך הכולל מידע הגיוני ויקר
ערך עבור חולי סרטן, והמורה להם כיצד לשלב תזונה, תוספים תזונתיים, רפואה צמחית ואסטרטגיות אחרות, כגון אקופונקטורה, עם תוכנית הטיפול הקונבנציונאלית. מטרותינו הן פשוטות אך חשובות:

· הפחיתו את רעילותן של אסטרטגיות הטיפול הקונבנציונאלי, והגדילו בכך את השפעתן. כך יקטן גם הסיכון לתופעות לוואי, כולל רגישויות בפה, עייפות, הקאה, נשירת שיער ורעילות לאיברים.

· הימנעו ממצבי תת-התזונה ודלדול הרקמה הנובעים מהטיפול.

· חזקו את המערכת החיסונית.

· הגדילו את הסיכויים להפוגה ולריפוי בהפחתת הסיכון להישנות המחלה.

לאחר שסרקנו בקפדנות את הספרות הרפואית, אנחנו מבססים את המלצותינו על עדות מדעית, עכשווית ומנומקת וכן על הניסיון הקליני שלנו. אם תהיו מעוניינים לקרוא את המחקר שסייע לנו לגבש את דעתנו, בבקשה היעזרו ברשימת הספרות שבסוף הספר.

אנחנו מעודדים אתכם לעבוד בשיתוף פעולה עם המטופלים שלכם על מנת להשיג את המטרה שכולנו שואפים אליה: תוצאה מיטבית של הטיפול.



בנאמנות

ד"ר מייקל מוריי (N.D.)

ד"ר טים בירדסל (N.D.)

ד"ר ג'וזף פיזורנו (N.D.)

ד"ר פול ריילי (N.D.)



ועוד הערה משמחת: כמה מבתי החולים הגדולים במדינת ישראל כמו: מרכז רבין בפתח תקווה ובית החולים איכילוב בתל אביב פתחו מחלקות לרפואה משלימה המטפלות חולי בסרטן בדרכים מגוונות. במחלקות אלו עובדים רופאים לצד מטפלים אלטרנטיביים והם מתאימים את הטיפולים לכל פונה. בשעת כתיבת מאמר זה, הטיפולים עדיין לא נמצאים בסל הבריאות, אבל זו בהחלט פריצת דרך במסע השכנוע, שלרפואה האלטרנטיבית, המשלימה, המשולבת או כפי שקראו לה מחברי הספר: הרפואה הטבעית יש מה לתרום לרווחת החולים ולריפוי שלהם. החוכמה היא כפי הנראה טמונה ביכולת להכיר את דרכי הטיפול הלל, לשלבם בטיפול הקונבנציונלי ולהתאימם לחולים.

סרטן - מניעה וריפוי טבעיים
http://www.focus.co.il/Product.asp?Pid=100051&Cat2Cat1ID=32&Cat2ID=34
נילי גולן
מידענית, מנהלת תוכן
יועצת להקמת אתרים
טל. 0523751200
niligo@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב