דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סידני, נולדה מקצף הגלים 

מאת    [ 16/06/2008 ]

מילים במאמר: 2849   [ נצפה 2632 פעמים ]


סידני
"הכתובת הטובה בעולם", "המפרץ היפה בעולם", אילו מעט מן הסופרלטיבים שנקשרו למפרץ ולעיר סידני הנחשבת לאחת היפות בעולם. עיר קוסמופוליטית המקשרת בין מזרח ומערב בין ישן וחדש.
עיר המשדרת חופש, הנאת חיים וקצב, נופים אורבניים בתפאורה של טבע וים. גם לה זיהום ואזורי תעשיה, שכונות עוני ועומסי תנועה בשעות העומס ככל מטרופולין עירוני אך כל אילו נסלחים ונשכחים בהצצה חטופה למפרצים הקסומים לאורכם פזורה העיר.
הרוח של אוסטרליה
סידני היא לא רק מפרצים, סידני היא הרוח של אוסטרליה, מרקם התרבות שנוצק במשך 200 שנה למן הגעת האדם הלבן ועד ההכרה בשורשי התרבות האבוריג'ינית והאולימפיאדה האחרונה.
מזג האויר הנח והאוכלוסיה הקטנה יחסית עוזרים בעיצוב האורבני האנושי של העיר. סידני מאכלסת
כ 4 מליון תושבים על שטח של כ 1800 קמ"ר ו ומוקפת באזורים ירוקים, שמורות טבע ונוף ורצועת חוף מהיפות בעולם.
קפטיין ארתור פיליפ מפקד הצי כותב בהגיעו לראשונה לחופי סידני ב 1788: " גלשנו לפורט ג'קסון בשעות אחר הצהריים ונהננו למצא את המפרץ היפה בעולם".
ד.ה. לורנס כתב ב 1923 בספרו קנגרו: "אתה מרגיש חופשי באוסטרליה... יש הקלה באויר... הקלה מן המתח... מן הלחץ... השמים נפתחים מעליך והאויר מסביבך. לא הסגירות של אירופה".
מאות בשנים האמין האדם בקיומה של יבשת דרומית רחבת ידיים העתק משלים לזו הצפונית אך רק בשנת 1606 הספן ההולנד ווליאם יאנץ חלף ממזרח לחופי קווינסלנד והוכיח כי אכן ממוקמת כאן בדרום יבשת. במשך המאה ה 17 נוסעים וספנים רבים הגיעו לאזור והעלו רישומיהם ממסעותיהם באזור היבשת שנודעה כניו הולנד. ב 1770 החוקר והספן ג'יימס קוק מיורקשייר ניווט את ספינתו אנדוור ונחת במפרץ בוטני דרומה לסידני ובכך נחשב למגלה היבשת הדרומית טרה אוסטרליס.
ג'יימס קוק וצוותו הבינו כי היבשת מבטיחה ובה מגוון עצום ולא מוכר של צמחים, בעלי חיים, אבנים טובות ו...ילידים. אילו האחרונים לא נראו מוטרדים מהגעתו של האדם הלבן אך מופתעים עד מאד כי היתה זו הפעם הראשונה אחרי 45000 שנה של חיי ציד, לקט ודייג בה חיו בבידוד מזהיר שהגיע מישהו לבקרם.
1787 הצי הראשון בראשות ארתור פיליפ ובו 1044 אנשים ובהם 759 אסירים יצא למסע הגדול מנמל פורטמות שבאנגליה וכעבור 11 חודש בהקיפם את כייף התקוה הגיעו למפרץ בוטני.
על אף קשיי הקליטה הראשונים בארץ סחופת רוחות, מחלות ורעב אט אט החלה הקולוניה להכות שורשים ובעשור הבא עד שנות ה 20 של המאה ה19 הצמיחה העיר רחובות, מבנים ומקורות פרנסה.
הגירת האסירים והפושעים פסק בשנות ה 30 ובמחצית המאה הגיעו כ- 200 אלף מהגרים שביקשו לפתוח בחיים חדשים בשמש הדרומית הרחק מבריטניה העירונית.
גילוי הזהב בניו סאות וולס ב 1850 הביא גל חדש של מהגרים ומתיישבים שהגיעו בעקבות המתכת היקרה.
שיט בעקבות המפרצים
הדרך הטובה ביותר להכיר את העיר היא מן הים. בשיט איטי ומרגש עם ארוחת צהריים או סתם קפה ניתן לעבור על פני לשונות הים המפורצים לאורכם פרוסה העיר, להציץ בשכונות המליונרים ובבתי החוף, בכתמי יערות הנושקים לים ובמרכז העיר הקוסמופוליטית. השיט חולף על פני הרבעים ההסטוריים של העיר המשולבים בבניה מודרנית, ספינות עתיקות בדגם אילו שהביאו את המהגרים והמגלים הראשונים, מאות מפרשיות קטנות שמסמלות את החופש והפנאי האוסטרלי ומפגישות את המטייל עם הרוח... האוסטרלית ...
הים מקיף את מרכז העסקים המודרני ואת גורדי השחקים שבו ומעטר את החופים ששימשו בעבר כרציפי נמל ומזחים עתיקים ולימים שובצו בפארקים, גנים, טיילות חוף ומתקני ספורט ונופש פעיל. אלפי מסעדות, בארים ופאבים,בתי קפה וחנויות ברמות שונות משתלבים בחופים ובסביבתם.
לב העיר
מרכז העסקים ומרכז העיר מתרכז במשולש לא גדול בין מגדל התצפית AMP למפרץ דארלינג
ול CIRCULAR QUAY ובית האופרה.
במבט מראש מגדל התצפית מרום של 305 מ' ניתן להנות מהעיר וממיקומה ולצפות עד ההרים הכחולים במרחק של כ 100 ק"מ. במגדל מסעדות מסתובבות הראויות לביקור ועושות אותו למפגש קולינרי חביב עם מטבח המהגרים של אוסטרליה.
מרכז העיר הוא סבך מבנים מודרניים של זכוכית ומתכת שהוקמו לצערי תחת מבנים ישנים אך עדיין ניתן למצא בין המבנים העתידניים כיסים של הסטוריה ושל בניה קולוניאלית.
DJ הוא בית המסחר היפה בעיר ומהיפים בעולם שהוקם ב 1927 והוא שילוב אדריכלי של זכוכית, שיש וכרום. מול המרכז ממוקם ההייד פארק שמשמש כריאה ירוקה בעיקר לפקידות ולעובדים סביבו ובקצהו הדרומי ממוקם אתר ההנצחה ללוחמי הANZAC בהם חיילים שפעלו בגזרות ארץ ישראל. כאן בשולי הפארק מתקיים מדי שנה המארדי גרה החגיגה הגדולה בעולם של הגאים ופסטיבל ההומואיים והלסביות של סידני.
הכיכר הגדולה של העיר MARTINS PLACE נמתחת מרחוב ג'ורג' והיא אתר פופולארי לקונצרטים בצהרי היום ולמפגש עם בליל הארכיטקטורה של העיר מימי בית הדואר של שלהי המאה ה 19 ועד בניה מודרנית של המאה ה 20.
בלב העיר מתנשא בניין ה QVB לכבודה של המלכה ויקטוריה המשמש היום כמרכז מסחרי ולצידו מרכזי מסחר נוספים בינהם ניתן לעבור מבלי לראות את אור השמש...
לחובבי הכנסיות תמצאו בסביבה את אילו של סנט מארי וסנט אנדריו ללמדכם שהאנגלים הביאו עימם גם את אדריכלות הכנסיות.
כאן ממוקמות תחנות המונורייל השנוי במחלוקת, רכבת קלה ואוטומטית על פס אחד המחברת בלולאה את מרכז העיר עם מפרץ דארלינג והרובע הסיני ונותנת לפחות למטיילים עם לא למקומיים הזדמנות חוויתית להכיר את מרכז העיר. 15 דקות של נסיעה שקטה עם מראות הכרך הנפלאים יביאו אתכם מרחוב PIT ולב העיר אל מעל מראות המפרץ ובחזרה.
מפרץ דארלינג היה אזור נשכח במערב העיר אך מליוני דולארים ומספר שנים של שיקום, שיפוץ ובניה בשנות ה 80 הפכו את המקום לאחד האזורים הנחמדים והפעילים בעיר. כאן תמצאו חנויות ומרכזי קניות, מסעדות מגוונות ופאבים הומים, בסופי שבוע מוסיקה חיה ואולם לסרטי IMAX. בלב המפרץ נמצא האקווריום המדהים של העיר הנחשב לאחד הטובים בעולם. האקווריום כולל מיכלי ענק ובהם דגי שוניות ואלמוגים, דגי מים עמוקים וקפואים, יונקים ימיים ומנהרה להולכי רגל מתחת למים כשהכרישים הצבים ודגי החתול מביטים בכם.
בקירבת המפרץ נמצא הרובע הסיני הצבעוני ובו עשרות חנויות, מסעדות ודוכנים. הרובע פעיל עד שעות הלילה המאוחרות ומאחוריו הגנים הסיניים ובהם פגודות, גשרונים ואגמים כמיטב המסורת של הגנים הסיניים.
ה""וילג'" וגשר המפרץ
הקודקוד השלישי למרכז העיר הוא אזור הROCKS העתיק בואכה גשר המפרץ ובית האופרה.
כאן על פני סלעי אבן החול נחתו האסירים הראשונים שהגיעו ב 1788 וכאן נטעו את האוהלים שלהם. כאן הוקם בית החולים הראשון, המצודה, טחנת הרוח והמאפיה ובמאה ה 19 הפך האזור לליבה של העיר המתפתחת ולמוקד המסחרי והעיסקי של העיר.
היום זהו אחד ממוקדי העניין והמשיכה העיקריים של העיר ומהווה ה"וילג'" של העיר. יש כאן הכל: חנויות מעוצבות בקפידה, בתי מלון, גלריות לאמנות, מסעדות קטנות, פאבים ספוגי אוירה ובתי אבן יפים המשמרים את ימי ראשית ההתישבות. סמטאות האבן והכתובות הישנות שעדיין מתנוססות על החנויות והקירות משוות לשכונה את אופיה המיוחד ואת האוירה של מקום קטן ולא כרך אורבני כשל מרכז העיר.
במרכז השכונה נמצאת הכניסה או יותר נכון העליה לסיור גבורה על גשר המפרץ. בעבור תשלום של
כ 300 ש"ח ניתן להצטרף לקבוצה מודרכת וקשורה באזיקונים להליכה על הקשת הגבוהה של גשר המפרץ ממנה התצפית המדהימה ביותר לגשר המפרץ, לבית האופרה וללשונות הים. חוויה !
המקומיים קוראים לו "מתלה המעילים" ולפני בנייתו הדרך היחידה לחצות את המפרץ היתה בעזרת מעבורת. עד שנות ה 30 עשרות מעבורות קיטור חצו את נתיבי המים בעיר וכשעלה מספר התושבים ועמו נפח התנועה המוטורית הוחלט ב 1923 על הקמת הגשר מבצע שערך 9 שנים לחבר בין MILSONS POINT בצפון עם DAWES POINT בדרום.
הגשר על אף שאינו יפה במיוחד הוא גאות העיר. 503 מ' אורכו 48 מ' רוחבו ובו 8 נתיבים, 2 מסילות רכבת, משעול הולכי רגל ונתיב לאופניים. עם נוסיף על אילו את "נתיב הטיפוס" החדש לאמיצים לאורך הקשת הגבוהה נבין מדוע הגשר מופיע בספר גינס.
ל"סתם" מטיילים ניתן לטייל לאורך הגשר או לעלות לאחד העמודים לתצפית על המפרץ.

סביב שכונת הROCKS ישנן עוד מספר נקודות ציון מעניינות ובהן CAMPEBELL COVE מבנה אבן חול ששימש כמחסן, DAWES POINT RESERVE הוא הפארק שמתחת לגשר המפרץ, ARGYLE PLACE ובו מבנים הסטוריים עתיקים מלאי חן ובתי המלון הראשונים של העיר זה על שם הלורד נלסון וזה עש הגיבור מווטרלו.
בית האופרה
מרכז העיר מחבר 3 קודקודים והחשוב בהם הוא אזור האופרה וCIRCULAR QUAY. זהו המרכז הימי של עיר המפרצים והמפרשים. האתר עליו הוקם בית האופרה היה בעבר אי קטן מופרד מהיבשת בתעלה ונקרא בנלונג על שמו של האבוריג'יני שנשלח עם מפקד הצי למלך אנגליה ג'ורג' השלישי למען יכיר האחרון את הילידים במושבת הכתר.
תחילת הקמת המבנה שנחשב לאחד מפלאי האדריכלות המודרנית היה בשנת 1959, אך הרבה מים זרמו במפרצי העיר עד שראו תושביה את פתיחתו בשנת 1973. הוא אינו רק מבנה אופרה אלא מכלול של אולמות אירועים וקונצרטים המכוסים ע"י הקונכיות הענקיות או חלקי הכדור הלבנים ומהווה מרכז החיים התרבותיים של העיר.
המבנה מכיל 5 אולמות ומשמש כמעונם של האופרה הלאומית האוסטרלית ולהקת הבאלט הייצוגית.
אולם האופרה מכיל 1500 מושבים ואולם הקונצרטים 2600 מושבים ואולם נוסף ובו 400 מושבים ומשמש כתיאטרון. בנוסף לאילו המבנה מארח תזמורות, הצגות תיאטרון וקונצרטי פופ, מצויים בו אולמות לחזרות, מסעדות, בארים ואולם תערוכות. סיורים מודרכים יוצאים מדי שעה ממרכז המבקרים ובימי א ניתן לבקר מאחורי הקלעים.
הקמת המבנה היתה סאגה אדריכלית והיה בה כל שתבקשו מטלנובלה אוסטרלית - שערוריות, כסף, מאבקים, העלבות והפי אנד. בתחילה העריכו את הקמתו בכ- 1 מליון $ אוסטרלי ובתחרות בין אדריכלי עולם זכה הדני יורן אוטסון. האחרון תיכנן מבנה ייחודי שניתן יהיה להתבונן בו מכל זוית אפשרית שתחתיתו יהיה כאחד ממקדשי המאיה וגגו יהיה זוית חמישית עילית.
בלתי אפשרי היה ליישם את הסקיצות והתוכניות ובגלל קשיים הנדסיים היה צורך לשנות את המבנה.
ב 1966 כשעלות המבנה הגיע ל70 מליון $ אוסטרלי התפטר האדריכל הדני ועזב את גבולות המדינה. צוות אוסטרלי סיים את הבניה כשהכסף גויס במפעל הגרלות מיוחד שנמשך שנים. עלות המבנה בסיומו היתה 105 מליון $. התוצאה הסופית שונה מן המתוכנן אך אין ספק שההשקעה הצדיקה עצמה והמבנה מהמרתקים בעולם הפך לאבן שואבת למליוני מקומיים ותיירים מקצוות תבל.
הים כדרך חיים
הים וחופו הם חלק מהווי החיים של תושבי סידני ואילו לא יוותרו על ימי ים, חול וגלים. הקיץ הדרומי בין נובמבר למרס טומן בחובו אינספור אפשרויות של בילוי באחד החופים של סידני וסביבתה. חופי רחצה מוסדרים וחופי נודיסטים, חופי גלישה, חופים לשייט מפרשיות והרבה הרבה חול זהוב לספורט, כושר או סתם להיראות ברבים בבגדי הים האופנתיים ביותר.
החוף הוא דרך חיים בסידני ולא רק בסדרה "משמר המפרץ". החוף הוא אתר מפגש, חוף להתרגעות, חוף לשכוח בו את הבלי היום יום ומקור בלתי אכזב להדוניזם הסידנאי.
החוף הידוע באוסטרליה הוא חוף בונדאי שילוב של בתי קפה ומסעדות, שכונות מגורים, חוף מפגש למפורסמי העיר וציורי סלע אבורג'יניים המצביעים על שורשי התרבות המקומית.
מצפון לעיר נמתחים 35 ק"מ של רצועות חוף בהם FRESHWATER הנחשב חוף לצעירים, חופי CURL CURL המיועד לגולשים מתחילים וחוף NARABEEN לגולשים מיומנים.
חופי השיט המוצלחים והמבוקשים הם חופי BROKEN BAY בהם ניתן לקבל גם שיעורים בהשטת ספינות וכלי שיט קטנים וגלשנים. על אף שבאזור סידני אין שוניות אלמוגים ניתן לצאת לצלול באתרי ספינות טרופות או בליווית הכרישים.
המוזיאונים בעיר
מארג המוזיאונים של העיר סידני מוליך את המבקר ופותח צוהר לעולם הגיאולוגי של היבשת, למקורות האתניים תרבותיים של המורשת האבורג'ינית, לתחילת ההתישבות הלבנה וימי הקולוניה, להסטוריה הימית ולימי הגילויים הגדולים ולהסטוריה הטכנולוגית.
מוזיאון אוסטרליה הוא הטוב בעיר ואוצר את האוסף הגדול והטוב ביבשת של האוספים האתנוגרפיים של תרבות הילידים וממצאי הטבע ועולם החי הייחודי ליבשת. במוקד המוזיאון מצויות תצוגות הסטוריית הילידים וההסטוריה והאמנות של תרבויות הפסיפיק, גלריות של בעלי החיים ועופות הייחודיים ליבשת.
מוזיאון חביב הוא המוזיאון הימי שכולל תצוגות פנים וחוץ בנושאי ראשית ימי ההפלגות, ימי הגילוייים הגדולים, סירות ספינות ויאכטות מפורסמות.
מוזיאון מצויין הוא מוזיאון תחנת הכוח הממוקם במבנה משנת 1899 ומשלב אמנות ואמנויות עם מדע וטכנולוגיה המוצגים כולם בין דודי הענק של תחנת הכוח העתיקה.
שווקים ודוכנים
סידני היא עיר חדשנית ותוססת ויחד עם זאת ניתן למצא בה ולהנות משווקים מקומיים שפותחים צהר לחיי המקומיים ולחיי היום יום בכרך החביב, בהם שווקים קבועים ושווקים הפעילים בסופישבוע בלבד.
השכונות המזרחיות של פדינגטון ווולארה הן משכן לחנויות עתיקות רבות ובית למרכז סידני לעתיקות בו ניתן למצא אוספים ואמנויות מאירופה ומהפסיפיק.
אחד השווקים הציוריים ביותר נמצא בשכונת בלמיין וגם בו תמצאו אמנויות, עבודות יד וביגוד.
הבזאר של פדינגטון מתקיים בימי שבת בלבד והוא הצבעוני בשווקים של סידני, עשרות דוכנים של ביגוד ותכשיטים, אמנויות ופריטי יד שניה אך כאן גם תהנו מצבעוניות הקונים בהם יאפים והיפים צבעוניים מהפסיפיק ולבנים מסידני.


ההרים הכחולים
כ100 ק"מ צפון מערבה לעיר מצויה שמורת ההרים הכחולים שהיא חלק מ"הרכס החוצה הגדול" רכס שהיווה מחסום להתפשטות הלבנה מערבה. הפארק הלאומי מציע נופים מרהיבים, מסלולי BUSHWALKING, ערוצי נחלים ומשלב ביקור בעיירות קסומות לצד טיולי טבע בנופים הדרמטיים. ב 1813 נתגלה מעבר ההרים שחצה את החבל ההררי המכוסה ביערות אקליפטוס צפופים המעלים אד כחלכל ומכאן שמם.
בדרך ללב השמורה ואתרי הטבע שבה תחלפו על פני עיירות ציוריות כמו לאורה וקטומבה. הרחובות הראשיים מעוטרים במבנים הסטוריים מראשית ההתישבות שהפכו למרכזי אמנות, לחנויות עתיקות ועבודות יד המשולבים בבתי קפה ובמסעדות.
באזור קטומבה אליה מגיעה רכבת מסידני ובסביבתה מספר אתרי טבע בהם ניתן לשלב נסיעה ברכבל, הליכה רגלית לשלוש האחיות צוקי אבן חול המזדקרים מעל עמק ג'מיסון האדיר, עשרות שבילים ונקודות תצפית בהם ניתן להנות ממראות השמורה והפארק הלאומי.
תצורות הנוף והסלע מקיפים שטח עצום של 250 אלף הקטר בנויים מאבן חול שנחרצה ע"י מערכות נחלים ויצרו נופים תלולים ומצוקים עזים. שמורת גורדון פולס והמפלים היא בסיס יציאה לטיולים רגליים בסביבה ולא הרחק מאקו פוינט ניתן לרדת ברכבת הפחם התלולה בעולם לתחתית יער הגשם ולהליכה בנופי הסבך. האבורג'ינים חיו באזור כבר לפני כ 14000 שנה והותירו חותמם בציורי סלע על פני הסלעים. במרכז המבקרים "הקצה" ניתן להנות ממרכז מבקרים וסרט IMAX אודות יער הגשם האוסטרלי.

ההרים המושלגים
בקצה הדרומי ביותר של מדינת ניו סאות וולס מתרומם רכס הSNOWY MOUNTAINS ובחודשים יוני עד אוקטובר משמש המקום כאתר סקי פעיל ובו מספר אתרי נופש וספורט. בימות הקיץ האזור נפלא לטיולים רגליים ולטיולי סוסים . בלב הרכס מתנשא הר קושצ'וסקו (גיבור פולני...) לגובה של 2,228 מ'. הפסגה הגבוהה ביותר ביבשת מוקפת בנופי אגמים קרחוניים, עמקים ירוקים, עושר של פריחה ועשרות מינים של אקליפטוסים ובעלי חיים ייחודיים בהם מיני קנגרו, פוסומים ווומבט.


טיסות לסידני
נמל התעופה של העיר הוא החשוב והסואן באוסטרליה. רב החברות הגדולות בהן אילו של המזרח כסינגפור איירליינס, קטאווי פסיפיק, ותאי אינטרנשיונל מגיעות לסידני וכמובן החברות האירופיות העיקריות בטיסות דרך יעדי ביניים מבירות אירופה.
הנתיב המקובל מישראל לסידני הוא דרך בנגקוק או הונג קונג (אל על) או דרך סינגפור (סינגפור איירליינס).
תחבורה
במרחב העיר סידני פועלים אוטובוסים, חשמלית TRAM ורכבות המגיעות בצורה נוחה ויעילה לכל פינות העיר.בנוסף לתחבורה העירונית קיים אוטובוס תיירים בשם SYDNEY EXPLORER בצבע אדום הסובב בעיר דרך 22 תחנות באתרים המרכזיים כשבאפשרותכם לעלות ולרדת מספר פעמים בכל האטרקציות התיירותיות. מחיר הכרטיס לנסיעה יומית 20$ AUS
רכבות פרברים מחברות את השכונות המרוחקות ואל שכונות החוף ניתן להגיע במעבורות או ספינות מהירות JETCATS המתואמות בשעת ההגעה עם האוטובוסים.
הדרך הזולה לרכישת כרטיסים היא בחבילות הSYDNEY PASS או ה TRAVEL PASS ומחירו
כ 50$ ל3 ימים.
סידני היא המקום המתאים לרכישת רכב עם ברצונכם לצאת לטיול רכוב ברחבי היבשת האוסטרלית, ברח. PARRAMATTA מגרשי מכוניות רבים בהם ניתן לקנות ולמכור מכונית במחירים סבירים.
מידע
בעיר מצויים מספר לשכות תיירות בהן ניתן לקבל או לרכוש חומר פרסומי אודות מסלולי הליכה, ארועים, קונצרטים ופעיליול ייחודיות בעיר ובסביבתה. בהן ניתן להזמין מקומות באוטובוסים הארוכים ובאכסניות מחוץ לעיר. מרכז המידע הממשלתי נמצא במרכז העיר ברח CASTLEREAGH 19
עונות השנה
עונות השנה בסידני ובאוסטרליה הפוכות מאילו מחצי הכדור הצפוני. הקיץ בין דצמבר לפברואר, הסתו ממרס למאי, החורף מיוני לאוגוסט והאביב מספטמבר לנובמבר.
האקלים בעיר ממוזג עם קיץ חם והגשם יורד בעיקר בחורף אך כמו שאומרים המקומיים בדרום מזרח אוסטרליה ניתן להנות מ 4 עונות ביום.
ינואר 25 מעלות 130 ממ גשם, יוני 16 מעלות 70 ממ גשם, אוקטובר 22 מעלות 100 ממ גשם


אשרת כניסה
לישראלים דרושה אשרת כניסה לאוסטרליה אותה ניתן לקבל בשגרירות האוסטרלית בתל אביב.
בתי מלון ואכסניות
מגוון אתרי הלינה בעיר עצום ובהם מבחר גדול של אכסניות, בתי הארחה ומלונות. ניתן לשכור דירות לפרקי זמן קצובים וכמו כן דירות עם שותפים למטיילי תרמיל. אכסניות זולות גובות
כ 80-120$ לשבוע ורובן נמצאות באזור הKINGS CROSS מרכז הטיילים, התרמילאים וסוכנויות הנסיעות. הטובות יותר והיקרות פזורות במרכז העיר באזור הרוקס ובחופים החיצוניים.
למתגוררים בבתי מלון רצוי להתמקם באזור התחנה המרכזית והרכבת, באזור רח. אוקספורד או באזור הקרוס.
בידור ובילויים
במוסף METRO בימי ו ניתן למצא את האירועים החשובים שייערכו בעיר לאורך השבוע, כשבחברת HALFTIX ניתן לקבל ב ½ מחיר כרטיסים ברגע האחרון למופע באותו ערב.
הופעות הבידור הטובות ביותר מתקיימות בLEAGUES CLUB בהם זמרי רוק אוסטרליים או אמנים אורחים. בחלק מן הפאבים כמו גם בבתי המלון מתקיימים מופעי מוסיקה, להקות, DJ מוסיקת גאז או רגאיי וכמובן בארים עם מוסיקה אירית סוערת.
רב חיי הלילה מתרכזים במרכז העיר ובאזור הקרוס וניתן למצא מגוון גדול של סגנונות המתאימים לטעמים שונים. במועדונים ניתן למצא דיסקו עם ארוחת ערב, מועדונים אלגנטיים ואיניים כמו זה של מלון הילטון. על אף שהאוסטרלים ידועים כמהמרים נמרצים ובתי קזינו פזורים בכל רחבי היבשת אין בתי קזינו בני סאות וולס.
אוכל ומסעדות
המגוון האתני של תושבי העיר בה לידי ביטוי באינספור מסעדות ובתי אוכל הפזורים בעיר. מסעדות הודיות וסיניות, איטלקיות וים תיכוניות, בתי סטייקים ומסעדות לצמחונים. כל אילו מתמזגים בעירבוביה בין בתי הכלבו ומרכזי המסחר, בין חופי המפרץ ומרכזי הבילוי.
בעשור האחרון התפתח המטבח המקומי, זינק בקפיצה גדולה קדימה והעיר הפכה להיות למרכז הקולינרי החשוב ביבשת. כל אילו הודות לפתיחות האוסטרלית מחד ולריבוי המהגרים מאידך.
מגוון עצום ושלל סגנונות של מאכלי ים ודגים המבושלים בבירה ובחמאה... מגוון גדול של ירקות ופירות המגיע מקצות היבשת הן מן האזורים הטרופיים והן מאילו הממוזגים. בשר טרי ומשובח מעדרי הבקר והכבשים האוסטרליות ויינות מעמק נהר היארה שבפאתי מלבורן או מאזורים אחרים. הוסיפו על כל אילו את מגוון המסעדות האתניות מבישול הודי ועד זה היהודי והתורכי ותקבלו את סידני הקולנרית

סידני עם ילדים
העיר מתאימה גם לילדים הצעירים. בתום הסיור הרגיל בעיר על האתרים המרכזיים בהם הגשר, שיט במפרץ, בית האופרה והמונורייל, עומדים לרשותכם אתרים רבים נוספים שיעניינו את הדור הצעיר.
פארק AUSTRALIA WANDERLAND
פארק הקואלות
האושנריום במאנלי הבנוי בתחתית הים
האקווריום של סידני בו יונקים ימיים וכרישים
גן החיות טארונגה
אגף האבוריג'ינים ועולם הטבע במוזיאון אוסטרליה
המוזיאון לילדות האוסטרלית ובו צעצועים, ספרים וצילומים
המוזיאון למדע וטכנולוגיה
זאביק רילסקי - לגלות עולם
http://www.legalot-olam.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב