דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מידע ראשוני למשקיע הישראלי המתחיל בגרמניה - מידע כללי וכלכלי 

מאת    [ 12/06/2008 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 2827 פעמים ]

מבוא

גרמניה היא פדרציה המורכבת מ-16 מדינות המחולקות ל-439 מחוזות. לכל מדינה ממשלה, עיר בירה, רשויות חקיקה ואכיפה. המדינות הן: באדן-וירטמברג, בוואריה, ברלין, ברנדנבורג, ברמן, המבורג, הסה,מקלנבורג-מערב פומרניה, סקסוניה התחתונה, נורדריין וסטפאליה, ריינלנד-פאלץ, חבל הסאר, סקסוניה, סקסוניה-אנהלט, שלזוויג-הולשטיין, ותורינגיה.

 

הפיזור של האוכלוסייה על פני מדינות גרמניה איננו אחיד. מחצית מהאוכלוסייה חיה בשלוש מדינות: נורדריין-וסטפאליה, בוואריה ו-באדן-וירטמברג). מחציתה השנייה של האוכלוסייה פזורה על-פני 13 המדינות הנוספות.

 

 

מצב כלכלי

הכלכלה הגרמנית הינה הכלכלה השלישית בגדלה בעולם והראשונה באירופה במונחי תל?ג. גרמניה הינה היצואנית הגדולה ביותר בעולם בעקבות חוזקו של היורו. עיקר היצוא הוא לארה"ב, צרפת, אנגליה איטליה והולנד.

 

בשונה ממדינות אחרות, בגרמניה מערכת הרווחה מעניקה שירותים אזרחיים רבים ומגוונים. רווחה עניפה המספקת לאזרחים שירותים שונים. בגרמניה ביטוח רפואי אוניברסלי, דמי אבטלה, קצבאות ילדים ושאר צרכים חברתיים. בגרמניה חוזה שכירות למגורים הינו מוגן ולא ניתן לקבוע בו מועד או לסלק דייר (אא"כ לא שילם בכפוף לתנאים). החקיקה הינה שמרנית ומאוד תומכת ציבור.

 

אחת הסוגיות המדאיגות בגרמניה הינה סוגיית האבטלה במדינות המזרחיות, מה שגורם לירידה בביקוש המקומי ומאט את הצמיחה הכלכלית. כלכלת גרמניה נאלצה לספוג את עלות איחוד המזרח עם המערב, מה שלטענת כלכלנים רבים מאט את קצב הצמיחה (בהשוואה למדינות אחרות באיחוד האירופי). בחלק ממדינות מזרח גרמניה אין עוד תשתית כלכלית ראויה להקמת חברות או עסקים, בשונה ממדינות המערב.

 

הדין החל בעסקאות בין ישראלים לגרמנים

במידה ומשקיע בוחר לפתוח בפעילות עסקית הכוללת צד נוסף מלבדו, אין להתייחס בזלזול לשאלת מקום הדיון במחלוקות בין הצדדים. לשאלה זו נפקויות רבות בייחוד כשהמדובר בשוק הגרמני בו קיימים שינויים רבים מהנהוג בארץ. ניתן להכניס סעיף בהסכמים בו ייקבע מה הדין החל במקרה של מחלוקת.

 

שיטת המס בגרמניה

לאחר הרפורמה בשיטת המס הישראלית בראשית 2003 שיטת המס נהפכה לפרסונאלית, כלומר ישראלי ימוסה על הכנסתו בכל מקום בעולם אם הינו תושב ישראל. תושבות נקבעת לפי מקום מרכז חייו. במידה וישראלי מאגד חברה בגרמניה והחברה הינה תושבת גרמניה, ישלם הוא מס חברות בגרמניה. מס החברות בהכללת כל מרכיביו עומד על כמעט 30%. ניכוי המס על הכנסה מדיבידנד בגרמניה עומד על כ20% והוא עבר שינויים בחודשים האחרונים. המגמה בגרמניה כיום היא הפחתת המס, תוך ניסיון לעודד משקיעי חוץ לקבוע את מרכזם העסקי בגרמניה. כמו כן גרמניה מתמודדת עם מדינות שכנות בהם המס הוא נמוך משמעותית.

 

לסיכום, מכיון שהדין החל בגרמניה הינו דין שונה באופן מהותי מהדין החל בישראל, המלצתנו היא כי יפעל נכון המשקיע אם יפנה לקבלת ייעוץ משפטי מקדים.

פסטליך אורי הינו שותף במשרד עורכי הדין פסטליך כהן לוי ושות', משרד העוסק במיסים ומיסוי בינלאומי. למשרד שיתופי פעולה ופרוייקטים רבים בתחום המיסוי הבינלאומי והמשפט העסקי הבינלאומי. משרדנו בעת האחרונה עוסק רבות בעסקאות בין ישראל לגרמניה, ובפרט בהסכמים, עסקאות מקרקעין וכיו"ב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב