דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עושים כאשר הלקוח איננו מרוצה? 

מאת    [ 10/06/2008 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 2328 פעמים ]

בית העסק שלכם דוגל בסיפוק הלקוח, זאת על מנת לשמור אותו נאמן וכמובן להגביר את סיכויי הליד (הפנייה על ידי לקוח מרוצה). לעיתים למרות שהתאמצתם וניסיתם, הלקוח לא מרוצה, יכולות להיות מספר סיבות לכך:

1)שיחה עם נציג טלפוני העלתה את זעמו והוא דורש לדבר עם האחראי על כך.
2)המוצר המוגמר לא ענה על ציפיותיו.
3)זמן האספקה התארך והתעכב.
4)מיד לאחר קנייה מצא הלקוח את האותו המוצר/שירות במחיר זול ממה שרכש אצלכם.

מה עושים?

1)שיחה עם נציג טלפוני העלתה את זעם הלקוח והוא דורש לדבר עם האחראי על כך.

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפנות לאותו הנציג ולשאול אותו מה קרה, אל תנקטו עמדה עם העובד שלכם, שמעו את סיפורו המלא והמתינו עד שיסיים, במידה והנציג באמת טעה, אל תכעסו עליו, זה רק יוריד את רמת הנכונות שלו לעבודה מאומצת, תנו לו פידבק חיוני והסבירו לו איך כדאי לו לעשות זאת בצורה טובה יותר. במידה והנציג עשה כל שביוכלתו, והלקוח פשוט טועה, עודדו את הנציג שלכם על כך שניסה.

אחרי שיחתכם עם נציג המכירות, פנו אל אותו לקוח זועם, יש לקחת בחשבון שייתכן והוא לא יהיה סבלני, למרות שאתם יודעים כבר את סיבת זעמו ומה קרה, הקשיבו לו עד שיסיים, חשוב לתת ללקוח הרגשה שמקשיבים לו, הרגשה שאכפת, תנו לו להרגיש שאתם מתעניינים בדבריו.

הבטיחו ללקוח שתטפלו בעניין ושתנזפו באותו נציג באם טעה .
לעיתים, לא תוכלו למצוא פיתרון אשר יספק את הלקוח, התפקיד שלו זה לקחת הכל כמובן מאליו ולא משנה כמה תתאמצו הוא צריך לדעת שהוא יכל לקבל יותר, התפקיד שלכם זה לעשות ככל שאתם יכולים בהתחשבות עם המציאות האפשרית.

היה ואין באפשרותכם לתת פיתרון ללקוח, אימרו לו זאת במפורשות – "אני מבטיח שנעשה כל אשר נוכל אדוני, אך ע"פ הממצאים שראיתי עד כה סביר להניח שלא נוכל לספק לך התוצאות במועד אשר...". הלקוח הזועם, ישמע את התשובה החד משמעית ויש לקוות שיבין שאין דבר שאתם יכולים לעשות על מנת לעזור לו אפילו שניסיתם.

2)המוצר המוגמר לא ענה על ציפיותיו של הלקוח.

כלל ראשון בעבודות הפקה, התייעצו עם הלקוח, שיאלו אותו איך הוא רואה את המוצר בדמיונו, מה חשוב לו שמוצר יכלול, מה אין הוא רוצה שהמוצר יכלול, לאחר ששאלתם אותו את כל השאלות הללו, עבודות ההפקה תהיה קרובה יותר לדימיונו של הלקוח. סיימתם להפיק את המוצר המוגמר, שילחו לו דוגמית לאישור וזאת על מנת שיוכל להציע שינויים רלוונטיים וגם על מנת שיוכל לאשר לכם את המשך שיכפול המוצר- דבר זה תורם לתיאום ציפיות בין הפרטנרים .

3)זמן ההספקה התארך/התעכב

לעיתים למרות שעמדתם בלוח הזמנים, נתקלתם בעיכובים שלא תלויים בכם, איחור במשלוח החבילה בדואר למשל, המוביל של הסחורה טעה בדרך או חלילה עבר תאונה.


• יש לנסות ולהסביר ללקוח את האמת
• יש לנסות ולפצות את הלקוח בתוספת למוצר, זיכוי בקניות הבאות וכדומה.
• הראו לו שאתם עושים כל שאתם יכולים על מנת לזרז את זמן ההספקה.

 

מומלץ לקחת בחשבון מספר ימים נוספים ממועד ההספקה המשוער, וזאת על מנת לשהאיר מרווח זמן למקרה שחלו בעיות לוגיסטיות וכדומה.

4)מיד לאחר קנייה מצא הלקוח את האותו המוצר/שירות במחיר זול ממה שרכש אצלכם.

חוק מרפי כידוע לכולנו, תמיד המחיר יירד מיד לאחר הקנייה.
בשלב זה, סביר להניח שהלקוח יהיה ממורמר, ואולי אפילו פגוע,
בשלב זה עליכם לספק את הסחורה – הכוונה, להצדיק את תוספת היוקר שהייתה (אם הייתה), הצדיקו אותה בשירות קשוב, באחריות למוצר, בשירות שלאחר הקנייה וכדומה. הרבה לקוחות מעדיפים לשלם טיפה יותר בשביל שירות טוב ואמין שיהיה שם בשבילם במקרה הצורך.

הכותב הינו אביב רונן, יועץ אסטרטגי, עסקי ושיווקי בכיר לתאגידים, מומחה שיווק מקוון, מפתח PHP בכיר ומייסד ומנכ"ל ארפס שירותי אינטרנט המתמחה בשירותי אינטרנט, גיוס Affiliates ופיתוח עסקי WEB.

לאתר החברה: http://www.arps.co.il , http://www.arpshosting.info,

לבלוג האישי של אביב: http://myblog.arps.co.il , http://blog.arps.co.il
בית דפוס זולשופ: http://www.zolshop.com

לינקים נוספים:
http://www.zolshop.info , http://www.bizix.info , http://www.bigtechy.com

ניתן להפיץ את המאמר בצורה חופשית, בתנאי שלא נעשה בו שום שינוי וכאשר כל הקישורים פעילים וללא עריכה. חובה להשאיר את תיבת הקרדיט והרישיון כפי שהיא.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב