דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ונוס, אלת האהבה מהיוונים למאיה 

מאת    [ 10/06/2008 ]

מילים במאמר: 994   [ נצפה 8406 פעמים ]

ונוס ,נוגה - במיתולוגיה הרומית - היא אלת היופי והאהבה. מקבילתה היוונית היא אפרודיטה. ונוס היא הבוהקת ביותר מבין כוכבי הלכת שהיו ידועים לקדמונים ובשל כך העניקו לה את שמה.
אפרודיטה או ונוס הייתה אלת האהבה והיופי במיתולוגיה היוונית. היא אחת מתריסר האלים האולימפיים החשובים והמרכזיים של יוון העתיקה. קיימות מספר גרסאות לגבי הולדתה של אפרודיטה, ככל הנראה מפני שהיא איננה יוונית, אלא מזרח-תיכונית במקורה. על פי מקור אחד, היא בתה של תלתה או טתיס, אלת הים. על פי הומרוס, היא בתם של זאוס מלך האלים ודיונה, המהות הנקבית של זאוס. על פי הסיודוס (היסטוריון יווני ידוע) היא נולדה מקצף שנוצר על הגלים לאחר שסירס הטיטן כרונוס את אביו אורנוס והשליך את איברי המין שלו לים, ליד האי קפריסין או בסביבות קיתריה.
זאוס, אביה של אפרודיטה חיתן אותה עם אל הנפחים המכוער, הפיסטוס, בתמורה לכך שישחרר את הרה מהמלכודת שטמן לה. אפרודיטה לא הייתה אשה נאמנה להפיסטוס, והמיתולוגיה היוונית שופעת בסיפורים על מאהביה האלים ובני התמותה. מאהבה המפורסם ביותר של אפרודיטה הוא אל המלחמה ארס (מרס) ומכאן החשיבות למפות ההצלבה בין זוגות, למיקומה של ונוס במפה של גבר לבין מיקומו מרס במפה של אישה והזויות ביניהם.
מאהב מפורסם נוסף של האלה הוא אדוניס. פולחן אפרודיטה ככל הנראה הגיע ליוון דרך פאפוס שבקפריסין שם נקראה בשם קייפריס, ומכאן גם המיתוסים אודות לידה מקצף הגלים ליד האי.
רוב החוקרים מאמינים כי האלה קייפריס קדומה אף יותר וקשורה לעישתר המסופוטומית ולעשתורת הפניקית. לפי התלמוד (מסכת עבודה זרה פרק שלישי) היו מעמידים פסלים שלה בבתי מרחצאות, גם בארץ ישראל. ביהדות, זכה כוכב הלכת לכינויים רבים. העבריים כינו את כוכב הלכת "נוגה", על שם זוהרו הרב. הוא נקרא גם "איילת השחר" ו"כוכב הערב" - בשל הופעותיו היומיות, בסמוך לזריחה ושקיעת השמש. היוונים חשבו תחילה שאלו הם שני כוכבים שונים, והיה זה פיתגורס שקבע שאחד הם. את התזה הוכיח סופית גלילאו בשנת 1610.
ונוס באסטרונומיה : כוכב בוהק. ונוס מוכרת ככוכב ערב, ובשמה : הספרוס ( Hesperus ( כי האירה אחרי השקיעה וככוכב בוקר, פוספורוס( (Phosphorusאו לוציפר. פירוש המילה ביוונית: מביא האור.
בני המאיה כינו את כוכב הלכת "צ'אק אק", שמשמעו "הכוכב הגדול". המאיה יצרו לוח שנה שהתבסס על תנועתה של נוגה. נוגה הייתה התגלמותה של האל קצלקואטל. המאיה תיעדו את תנועתו של כוכב הלכת בטבלאות, אך חרף הידע הרב שלהם על נוגה, הם לא הכירו את תופעת המעברים. ונוס סימן מלחמות בשביל בני המאיה והרבה שליטים יצאו למלחמה כשכוכב זה התקרב לכדור הארץ.
ונוס תהיה קרובה לכדור הארץ בתאריך 11 ליולי 2008. במעלה 11 אריה. מיקום זה מקבל משמעות מיוחדת השנה בשל ליקוי החמה שיתרחש במעלה 9 במזל אריה ב 1.8.08.
לוח השנה של המאיה מסתיים ב:21 בדצמבר 2012. הם ציינו, שתאריך זה, יהיה תאריך ה"לידה מחדש". אין אנו יודעים בדיוק למה הייתה כוונת בני המאיה, אך כנראה שלא התכוונו ל"סוף העולם" כפי שמפרשים את זה בזמן אחרון כל מיני דמגוגים למיניהם. כוונתם הייתה כנראה לאירוע שיהיה ייחודי לתרבותם.
רוב המיתוסים אודות אפרודיטה הם משלים על אהבה, רומנטיקה, ומיניות. אפרודיטה מייצגת מיניות ואהבה חסרת גבולות, שאינה מתחשבת במוסכמות. היא מסייעת לכל מי שחש אהבת אמת או תשוקת אמת, (בפענוח מפות קוראים לה "המיטיב הקטן") ומענישה את המזלזלים באהבתם של אחרים.
באסטרולוגיה, נוגה שליטת מזלות שור ומאזנים. נעלה בדגים, נפולה בבתולה, וחלשה בטלה ועקרב.
ונוס נמצאת בעצירה יומיים לפני שמשנה את כיוון תנועתה. היא נסוגה 42 יום. אבל, התנועה המשמעותית של ונוס היא כאשר היא משנה פזה בין היותה כוכב ערב, ולבין היותה כוכב בוקר. השינוי הזה קרה ב:,18.8.1995, 31.10.1998, 11.6.2000, 15.1.2002, 28.10.2006
מאחר וונוס היא כוכב האהבה, היא מסמלת במפת הלידה את הדרך בה האדם מביע את רגשותיו בעיקר באהבה ובנשואין, וגם בקשרים מורחבים יותר עם העולם. ונוס, מסמלת גם את כל המותרות הארציות: כסף,ביגוד יפה ושיקי, אוכל גורמה ויין טוב. לפי המזל והיסוד שונוס נמצאת בו, במפת הלידה, היא תספר באיזה אופן ועם איזה גישה האדם מתיחס להנאות החיים, ליופי, אסתטיקה, ערכים והרמוניה.
במפה של אשה, ונוס מייצגת את היחס של האשה לעצמה, את יכולת הנתינה באהבה. אצל גברים, ונוס מסמלת את האישה שהוא ימשוך אליו. במפת הלידה של הגבר הירח מסמל את האם, את הדמות הנשית שהגבר זקוק לה ,כאשר ונוס מסמלת את הכמיהה של הגבר לאשת חלומותיו. אם הירח וונוס יהיו במזלות מנוגדים אחד מהשני, כך גם במציאות, הגבר יחיה עם " אמא" ויחלום על ונוס.( פילגש ). במפה של גבר,אם השמש נמצא באותו מזל כמו ונוס, תהיה הרמוניה מכסימלית בין הצרכים האמיתיים שלו לבין הצרכים ביחסים אינטמיים עם נשים, שתגרום לקשרים מספקים ללא חשש.
ונוס ביסוד האדמה, מראה על הצורך בקשר יציב ורציני. ביסוד המים צורך בשיתוף רגשי, ביסוד האוויר קליל יותר ולא מחייב, וביסוד האש מראה על המנעות ממחוייבות רגשית, מסתפק בריגושים קלילים.
במפה של המדינה ונוס נמצאת במזל סרטן בבית 9. היא מסמלת כל מה שנעים ומשמח. אומנות, בילוי,מוזיקה, אופנה, קשרים דיפלומתיים, ואירועים ממלכתיים. מסמלת שלום אך גם מלחמות אם הם פורצות כדי לשנות יחסי כוחות, מייצגת גם משא ומתן שיוביל לשלום. בבית 9 היא קשורה גם לבית משפט עליון, אוניברסיטאות והיחס של העם ללימודים גבוהים.
במפות אישיות ונוס מסמלת את חמשת החושים, את היכולת לאהוב, ולהעניק אהבה. ונוס מאוזן רומז על קשרים מאוזנים עם חברים, בני משפחה והחברה. פסיכולוגית ונוס אחראית על האיזון בכל הרמות ותחומים: חומרי, פיזי ונפשי. צורך בהרמוניה ולהיות ביחד, ספיגה מתוך רצון, שלום וגם פשרה.
בגוף ונוס אחראית לפה, לנחיריים, לאוזניים, לאברי מין נשיים, על בלוטת הטריס ועל הגרון. כמו כן מייצגת את האיזון ההורמונלי בגוף, את בלוטת יתרת המוח ואת הכליות. אחראית גם לאיזון סוכר בגוף.
אם ונוס לא מאוזנת במפה או עם זויות דיסהרמוניות, תצביעה על אדם לא חברותי, לא נעים ולא מנומס. ויתרה מכך, על אדם מוחצן, בוגד, חסר רסן וגבולות.
מקצועות של ונוס : כל מה שקשור ליופי ואסטטיקה, אומנות או עיצוב פנים. מלחינים, זמרים, ציירים, תמרוקים, בסמים.
פרחים, פירות וחיות תחת השפעה של ונוס: תפוח מתוק, שושנה לבנה, תאנה, שיקמה, זית, תפוזים, אגוזים, שקדים, דוחן, ולריאן, קורנית, אפרסק, צימוקים. בין החיות הנשלטים על ידי ונוס : הפנטר, השפן, עגל, גדי, הדרור, הזמיר, הברבור, סנונית, והדולפין.
מדינות תחת השפעה של ונוס: במזל מאזמיים : אוסטריה, סין, טיבט, מצרים, מונגוליה, בורמה, ארגנטינה, ובמזל שור: אירלנד, אירן, פולין, גרוזיה, איי יוון, קפריסין ורוסיה הלבנה.
יום בשבוע: שישי.
בנומרולוגיה: מספר 6. ובכלפי טארוט : מלכת המטבעות (שור) ומלך החרבות ( מאזניים).
http://www.astroworld.co.il

גבי מיטלמן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב