דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מישהו לרוץ אתו 

מאת    [ 04/06/2008 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 4595 פעמים ]

תקציר הספר ``מישהו לרוץ איתו`` הוא סיפור מתח, וחיפוש ואהבה. אסף, נער ביישן וגמלוני בן שש עשרה, נעקר משגרת יומו כשהוא נשלח למשימה חסרת סיכוי: לאתר את הבעלים של כלב גדול ופרוע שנמצא משוטט ברחובות ירושלים - והוא זה שיריץ כבסחרחורת את העלילה של אסף בספר. כך מגיע אסף לאנשים ולמקומות שבאמצעותם נגלה לו, כמו בפאזל, סיפור מופלא השואב אותו לתוכו - סיפורה של תמר, נערה בודדת וסוערת, שנלכדה בסבך של עולם אפל ומסוכן, ונאבקת בו באומץ. תמר היא הגיבורה הגואלת של ``עלילת ההצלה``, שבספר. תוכניתה נועזת, כמעט מטורפת, ולאסף הנדהם והמוקסם אין ברירה אלא להילכד איתה בסיפור שלה, לרוץ איתה עוד לפני שהכל ברור לו ולפני שהוא פוגש אותה ממש. לשניהם יהיו אלה ימים של מסע אל גבולות ההעזה, הנדיבות וההקרבה; מסע של התבגרות מואצת. הסיפור, שמתחיל כסיפור לבני הנעורים, הולך ומתבגר מפרק לפרק (ופרקי תמר מלכתחילה ``מבוגרים`` יותר מאלה של אסף בן-גילה). השניים יחצו ``גבול`` ביחד, ויגיעו לגילוי עצמי ולגילוי האהבה. קוראים שונים, או קריאות מגוונות, יוכלו ללכת שבי אחרי ה``רומנסה`` המודרנית הזאת, הריאליסטית והמבריקה, של גרוסמן. אפשר לקרוא בספר למען העלילה המפתיעה בתהפוכותיה; אפשר להתרגש מהעיצוב החם והחכם של תהליכי הנפש של הדמויות, השונות כל כך זו מזו ועם זאת מוצאות בתוכן את ``החלק של הלגו בנפש`` שמחבר אדם לאחר; ומי שמבקש לעקוב אחר גלגולי הגיבור ה``גרוסמני`` בין ספריו ימצא גם עניין רב ב``תיקון`` שעוברים כאן הגיבורים, החסומים מן העבר, החל מ``רץ`` - ביכולת שניתנת להם לפרוץ את המעגל, לתת את עצמם לאחרים, להשמיע בחוץ את הקול הפנימי, הנבדל והטהור אף שמתפלשים אתו במחילות הפנימיות הכי אפלות. ביקורת גולשים מתוך אתר Simania.co.il עוד ספר שדעתי עליו היא שונה לגמרי מדעת הרוב. על הספר הזה אני לא יכול ולא רוצה ללכלך יותר מדי. גרוסמן הוא אחד הסופרים האהובים עליי ביותר ושאני הכי מעריך, אבל הספר הזה, שהוא הראשון שקראתי של גרוסמן, די איכזב אותי.

הספר מיועד מראשית לעולם הנוער מאשר הילדים (על אף שקראתי אותו בגיל 17...) שזה דבר שמלכתחילה פחות אהבתי בו. את הספר אפשר לקרוא בכל גיל שלא יהיה, אבל כמו יש ילדים זיגזג (שאהבתי הרבה יותר), הוא פשוט מיועד מלכתחילה לראש של הנוער.

דבר שני, הרבה יותר אהבתי את החלקים של אסף, שהוא דמות שיותר התחברתי אליה ושהייתה ממש אכפת לי, לעומת תמר, שאת החלקים שלה ממש לא אהבתי ואפילו די השתעממתי מהם. הדמות עצמה פחות טובה בעיניי, למרות שעלילותיה מרתקות בעיקרון. כנראה שמלכתחילה התחברתי יותר לעלילותיו של אסף.

גרוסמן הוא סופר מרתק ועצום בעיניי וקצת חבל לי שהוא מבזבז הרבה מזמנו בכתיבת ספרים לילדים ונוער. עיין ערך אהבה וספר הדקדוק הפנימי הם שניים מהספרים הטובים ביותר שנכתבו בעברית ובכלל שנכתבו מעולם.

לגרוסמן יש יכולות על אנושיות בתור סופר רק חבל שאחרי ילדים זיגזג (המהנה ביותר) הוא רק יורד באיכותו...

סימניה הוא אתר ביקורות ספרים אשר מכיל בתוכו יותר מ - 100,000 ספרים, סופרים וקוראים.

הכנס לאתר ובדוק המלצות ספרים רבי מכר, מחירי ספרים בחנויות, קניית ספרים משומשים - מומלץ מאוד !

כתובת האתר : simania.co.il , הכנס עכשיו !




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב