דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבט לעתיד התקשורת 

מאת    [ 04/06/2008 ]

מילים במאמר: 768   [ נצפה 3569 פעמים ]

תגיות: pCon, תקשורת, VoIP, טכנולוגיה, מידע

המסר העיקרי הוא - בשנה האחרונה נהנה שוק התקשורת בישראל מחידושים ושינויים רבים, ונראה כי גם העתיד צופן לנו שינויים מרגשים והזדמנויות לחסוך בהוצאות התקשורת. באינטרנט, בסלולאר, בטלפון הנייח ובטלוויזיה - החידושים משפיעים על כל התחומים, ותמיד מומלץ לעקוב ולהתעדכן.

מרכיב חשוב בתקציב

לפי דו"ח גרונאו, שוק התקשורת בישראל רשם ב-2007 הכנסות של 3.6 מיליארד דולר. מדובר בתחום טכנולוגי, שמהווה מרכיב חשוב בתקציבי ארגונים, לעיתים המרכיב המשמעותי ביותר. שוק התקשורת בארץ ובעולם נהנה כעת מחידושים רבים, להם יש השפעה על הארגון כפוטנציאל לחסכון וכאוסף הזדמנויות לייעול עסקי. במרכז תמונה זו, עומד המנמ"ר, שממונה בארגון על ה-ICT (או Information & Communications Technology).

חידושים בשוק

מספר החידושים רב: החל מ-VoIP הצובר תאוצה בארגונים ומציע חלופה בעלויות נמוכות לשיחות טלפון, דרך הרחבת קצבים בפס הרחב, מיזוגים ורכישות המשנים את השוק, התכנסות למצב בו ספק אחד מציע כמה שירותים (טריפל וקוואדרו פליי), שינוי בממשקים, מערכות Telepresence, וסטנדרטים חדשים כמו HSPDA (או High Speed Downlink Packet Access) ו-MPLS (או Multi Protocol Label Switching), שמשפיעים על השוק. מגמות נוספות, כוללות את תוכנית ניידות המספרים, טלפונים ללא תלות בספק תקשורת, תקשורת חזותית, Wi-Fi ו-WiMax שצוברים תאוצה, איחוד סוגי התקשורת, והרחבת קצבים בפס הרחב. כמו כן, יכולות התקשורת בהתקני מחשוב נייד קטנים כ-PDA, מתחזקות והולכות, לצד התחזקות המחשוב בטלפון הסלולארי.

מה צופן לנו העתיד? מגוון שינויים, כולל חברות סלולאר המתחילות לספק גם טלפוניה קווית, שוק טלפוניה סלולארית שעומד בפני שלל שינויים, לא מעט בזכות המלצות ועדת גרונאו, תקשורת דרך האינטרנט שהופכת עוד יותר פופולארית בארגונים, אישור תקנים חדשים שיאפשרו תקשורת אלחוטית נוחה וטובה יותר, פתרונות בקוד פתוח, ושילוב בין רשתות קוויות לניידות - אלה בצירוף חקיקה ורגולציה מצד משרד התקשורת עשויים לשנות את שוק התקשורת בישראל.

לצד כל אלה, חשוב לשים לב לבעיות אבטחה בתחום התקשורת ההולכות וגוברות ככל שההתקנים השונים נהיים נפוצים יותר בארגונים ובמיוחד בתחום ה-VoIP. התקשורת תקודם במידה רבה, בזכות חידושים טכנולוגיים פורצי דרך, שכרגע עדיין לא מתבטאים בשטח. לדוגמא - IBM העריכה כבר ב-2006, שתוך חמש שנים נראה תרגום אוטומטי בסלולאר, משפה לשפה.

לפי ערן יעקובי מלידר שוקי הון בראיון ל-TheMarker, בשנה הקרובה נראה השלמת תהליכי מיזוג שיקטינו התחרות בשוק ולצמיחה מחודשת של החברות בענף - עד להתכנסות לשלוש קבוצות גדולות. לפי המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי, שוק התקשורת בארץ נהנה מאוכלוסייה של 7.1 מיליון לקוחות פוטנציאליים, עם 110% חדירה בסלולאר, 99% בשירותי קו נייח ו-62% חדירה בפס רחב.

פתרונות תקשורת חדשניים

? אגינקס תקשורת ומחשוב - מציעים ניתוח תקשורתי, מיקור חוץ, בקרה וניהול עלויות תקשורת, סקרי שוק, ייעוץ, תכנון ואינטגרציה בתחום התקשורת. ?

? Asus - מציעים שני דגמים לטלפונים חכמים: P750 דור 3.5 המשלב מחשב כף יד על בסיס מערכת ההפעלה WM6 של מיקרוסופט, מצלמה, GPS, שיחות וידאו וקישוריות בלוטות' ו-Wi-Fi; ה-P550 פונה לשוק העסקי הנייד, תומך בדור 3, מגיע עם WM6, מצלמה וקישוריות בלוטות', Wi-Fi ו- W-CDMA (Wideband Code Division Multiple Access), בנוסף על אפשרות סנכרון בין פגישות במדינות שונות לפי אזורי זמן שונים, סורק כרטיסי ביקור ועוד.

? Cisco - מציעה מערכות Telepresence, כולל TelePresence 3000 ו-TelePresence 1000, המאפשרים שיחות ועידה בוידאו עם אנשים מרוחקים. ?

? Polycom - מציעים את SoundStation IP, לשיחות ועידה מבוססות VoIP דגם 7000 במחיר 1,299$, ודגם 6000 במחיר 899$. -

? Spikko - מציעים טלפוניה חינם, כולל לשיחות יוצאות לקווים נייחים או ניידים של ספקים אחרים.

נדגיש כי הרשימה עוד ארוכה, כאשר מוצרים ושירותים חשובים נוספים מוזכרים גם הם בתחקיר שעשינו.

אתגרים ובעיות בשוק

? הספאם ממשיך להטריד - למרות הצלחות בתביעת ספאמרים בארץ ובעולם (נציין את אמיר גנס מישראל אשר בהסכם פשרה התחייב להפסיק לשלוח דואר זבל פרסומי, ואת ג'רמי ג'יינס מארה"ב שנשלח לתשע שנות מאסר על שליחת ספאם), הרי שכמות הספאם רק הולכת וגדלה. הצעת חוק חדשה בישראל, שאושרה השבוע, מאפשרת להטיל קנסות בסך 202,000 ש"ח על כל מי שישלח ספאם דרך דוא"ל, אינטרנט, פקס, SMS או מענה טלפוני אוטומטי.

? שירות ותחזוקה בעייתיים - לפי אגינקס, במקרים רבים סובלים הצרכנים הישראליים משירות ותחזוקה ברמה בלתי מספקת. לצרכן עצמו יש כוח לבחור את הספק המתאים, אך ללא תחרות אמיתית, כאמור, כוח זה מאבד מעוצמתו.

? אתגר אבטחת התקשורת - ככל שהופכת התקשורת למורכבת יותר, כך הופכת אבטחתה למורכבת. למשל, סקר של סיסקו מצא 20% עלייה בתקציבי האבטחה, עקב אבטחת תקשורת אלחוטית.

עוד על הבעיות והאתגרים איתם ייאלץ שוק התקשורת להתמודד ניתן לקרוא בתחקיר.

לסיכום

חשוב להיות "עם האצבע על הדופק", לגבי ההתפתחויות בתקשורת ועתיד התחום, בכדי לנצל את אפשרויות החיסכון והייעול העסקי, הגלומות בו.

הערה חשובה - הסיפור על מבט לעתיד התקשורת לקוח מתוך תחקיר pCon והוא רק חלק מהסיפור הענק על טכנולוגיות מרתקות וחידושים מעולם התקשורת, שמשפיעים על כולנו. איך נחשפים לסיפור כולו וגם מרוויחים יותר זמן פנוי?http://www.pcon.co.il/v5/DebriefSignup16.asp


למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב