דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג אישי - תדמית אישית באינטרנט 

מאת    [ 04/06/2008 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 3628 פעמים ]

 

בשנתיים האחרונות בעקבות תנופת ה-web2 ותופעת הרשתות החברתיות מתפתח באופן מואץ בארה"ב הנושא של ניהול תדמית אישית באינטרנט ובהתאם לכך, אנשים לומדים לנצל את הרשת כפלטפורמה לביצוע מיתוג אישי. בהקשר זה, ניתן כבר להקצין ולטעון שקורות החיים של אדם מסוים מוצגים לעיני כל בדף התוצאות הראשון המופיע בחיפוש שמו המלא במנוע החיפוש גוגל.

בישראל העניין מתחיל ליצור תהודה, וזה הזמן המתאים ביותר לכל אישיות מוכרת ,איש עסקים, או שכיר בשלבים של פיתוח קריירה להכין את הקרקע לקראת חיפושים עתידיים של בעלי עניין, שותפים עסקיים, מראיינים או מכרים על שמו.

יש לציין שהתפתחות הרשתות החברתיות מעודדת אותנו להכניס למאגרי המידע ברשת תכנים אישיים. תכנים אלו, אשר נכתבים בנסיבות שונות ובתקופות שונות בחיינו, אינם תמיד מחמיאים ולעיתים אף מזיקים לאופן בו מוצגת תדמית אישית שלנו.

יש לזכור שכל התכנים אשר נכתבים ברשת ומיוחסים לשמנו מאונדקסים ע"י מנועי החיפוש כדוגמת גוגל ויופיעו בתוצאות החיפוש על שמנו תמיד (או עד אשר האתר המציג אותם יפסיק להתקיים). בנוסף, חשוב להבין שאופן הנראות של כל אחד מאיתנו במנועי החיפוש והתכנים המוצגים בדף התוצאות הראשון של גוגל מציגים כיום ברב המקרים את הרושם הראשוני אשר מייצר תדמית אישית שלנו בעיני המתבונן.

להלן מספר טיפים והמלצות שיש ליישם בתהליך של מיתוג אישי ברשת וניהול תוצאות גוגל.

הנחות עבודה:


    • תדמית אישית עסקית/ מיתוג אישי מושפעים רבות מהמידע המוצג ברשת.
    • יש לנו אפשרות לשלוט במידע ולהשפיע על סדר הצגת תוצאות החיפוש בגוגל.
    • חשוב לשלוט במידע המופיע בגוגל לפני הניסיון לקדם קשרים עסקיים חדשים.

שלבי פעולה - מיתוג אישי באינטרנט:


    • יש להכין תוכנית מפורטת לכתיבה ושליטה בתכנים. כל חשיפה באינטרנט צריכה להיות מבוקרת עם מלוא תשומת הלב כדי שדברים לא יוצאו מהקשרם.
    • יש לקבל החלטה עקרונית לגבי אופי התדמית אותה נרצה להציג ובהתאם יש לאסוף חומרי גלם לתכנים: ביוגרפיה, מסמכים, תעודות, קטעי כתיבה, סיפורים אישיים, הצלחות עסקיות, קשרים חברתיים, ממליצים, תחביבים, טיפים בנושאים שונים, תמונות מייצגות מהאוספים השונים ועוד.
    • יש לנסח פרופיל עסקי, חברתי ואישי (אנגלית ועברית בהתאם לצורך) אשר ישמש מקור לתכנים שיוזנו ברשת.
    • יש להעריך את המצב הקיים, לאתר תכנים שליליים ולבחון את מקורם. בהתאם, יש לפנות לאתרים המציגים חומרים מסולפים, בצירוף נתונים עובדתיים, בבקשה לתקן את הנתונים או להסירם.
    • מומלץ לא להשאיר את הגולש לפרשנות אישית המסתמכת על נתונים כוזבים ויש לספק לו מידע אמיתי המבוסס על עובדות.
    • מיתוג אישי באינטרנט מבוצע בעיקר בתוך הרשתות החברתיות באמצעות פרסום חומרים חיוביים לאורך זמן, אשר דוחקים אחורה את הדפים השלילים. כדי ליצור מיתוג אישי מחודש וכדי להזין את מנועי החיפוש בתכנים המציגים תדמית אישית מומלץ לפעול במשולב ולקדם תכנים במספר רב של מקורות במקביל, הן באנגלית והן בעברית.
שי ולמר, יועץ לתחום האינטרנט, מתמחה באפיון צרכים, מסחר אלקטרוני וניהול תדמית ברשת האינטרנט. פרטים נוספים בלינק: http://webadvice.wordpress.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב