דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התחילה עונת החתונות....והמתנות 

מאת    [ 03/06/2008 ]

מילים במאמר: 620   [ נצפה 4346 פעמים ]

בואו נבחן את הטיעונים הנפוצים של זוג צעיר :
1. המתנות יכסו את הוצאות החתונה - החשבון הפשוט הוא, שכל אחד שמוזמן לארוע הגדול, חייב, ובוודאי גם יעשה כך, ויזמין את החבר או בן המשפחה שכיבד אותו בנוכחותו. כמו כן, המוזמן / הזוג הצעיר לשעבר, חייב לתת מתנה בסדר הגודל שקיבל. ומה יוצא מכך - שאם הוצאת על חתונה 100,000 ש', ובמקרה הטוב תקבל מתנות בסך 100,000 ש', ברבות הימים, תשלם על מתנות חתונה סך 100,000 ש' נוספים. האם אין דרך נבונה יותר להשתמש בכסף של זוג צעיר בתחילת דרכו -
2. זה ארוע של פעם בחיים- האמנם - שאלו את מחצית הזוגות שנישאים ותוך 4-5 השנים הראשונות לנישואין, מתגרשים. האם זה ארוע חד פעמי - כמה זוגות התגרשו או נפרדו סביב ארוע החתונה הגרנדיוזי ?
3. כולם עושים חתונה מפוארת- זה הטיעון של כל ילד כלפי הוריו: "לכולם יש את הסלולרי דור 5 , או כולם הולכים למסיבה שמתחילה ב-2 בלילה " ועוד. כיוון שכולם זה אף אחד, וכולם זה רק להראות לאחר, אז צריך לבחון את המחיר הכלכלי והחברתי של ה"כולם" הזה.
על מנת לעזור לכל אלא שנאלצים ללכת לארועים אלה ולשלם מהתקציב המצומצם, ועל חשבון הוצאות יותר חשובות בכלכלת הבית, פניתי לארגון פעמונים, שהוא ארגון לשיקום כלכלי שמעניק סיוע למשפחות לעמוד על רגליהן. הארגון מסייע באמצעות הדרכה, ליווי ופיקוח כלכלי. הסיוע ניתן חינם על ידי כ-800 מתנדבים.
לדברי נופים אריק- יועץ ומאמן לכלכלת משפחה בארגון פעמונים הדרך לכך היא אם ננהג בכללים הבאים:
1.הערך מראש את מס' הארועים הצפויים בשנה הקרובה- כיוון שכל אחד יכול להעריך את הבר מצווה או בת המצווה, חתונה ועוד, חודשים מראש, נסה לתכנן את הסכום השנתי הדרוש לאירועים
2. ערוך תקציב ארועים חודשי- בניהול תקציב הבית, הכולל מזון, חשבונות, חינוך בילוי ועוד, כלול גם את תקציב המתנות השנתי הצפוי, מחולק ל-12 חודשים, ותדע כמה כסף כל חודש דרוש למתנות אלה.
3. דרג את חשיבות הארוע- יש להגדיר את הפרמטרים של קירבה, חשיבות וכו', של כל ארוע. הרי בת-מיצווה אינה שוות ערך לחתונה וזוג חברים שמתחתן אינו דומה לאחות שמתחתנת.
4. בדוק עצמך פעמיים בשנה- חזור על שלב 1 ו-2 כל 6 חודשים, ובחן הנתונים והתקציב בהתאם.
5. תחילה קבע סדרי עדיפות וחשיבות הארוע, בסך כל הארועים הצפויים- רק אחרי קביעת הקריטריונים, קבע את שווי המתנה- התקציב המיועד למתנה.
6. זכור- המתנה היא ערך כלכלי, ותקצב אותה בהתאם- שכח מחשבונות עבר, תן מתנה על פי יכולתך ועל פי התקציב האפשר ולא הרצוי ובוודאי לא עפ"י "כולם ".
7.שכח את חשבונות העבר- גם אם ניהלת פנקסנות ורשמת כמה קיבלת לארוע שלך, שכח מזה, וצא ממעגל הקסמים של לשלם לפי מה שקיבלת
8.אל תחשב את עלות המנה- יש נטייה לאורחים לחשב את עלות המנה, צלם, שמלת הכלה ועוד, ועל בסיס זה להעניק את המתנה.חישוב כזה למעשה הוא לקיחת אחריות על מעשה בעל השימחה- אחריות שלא ביקשת לקחת על עצמך. אין זו אחריות האורחים לשלם אם הזוג החליט להוסיף זיקוקים או ולהגיש מנות גורמה בגן שעלותם יקרה פי שתיים.
9.מומלץ לא לתת מתנה על פי קירבה אלא על פי פרמטרית מוגדרים מראש- האם בגלל קרבה משפחתית יש לתת יותר או בגלל קרבה חברית? האם הסכום שנקוב מציג את האהבה שלי והשמחה שלי כלפי הזוג שמתחתן? ולמי לתת יותר לבן דוד רחוק או חבר קרוב? יש לקבוע פרמטרים ברורים וידועים ועל בסיס זה לתת מתנה.
10. שכח מנעים ומהשקעה לטווח ארוך- האם יהיה לא נעים להכנס לחובות שלא תוכל לשלם חשבונות או לא תוכל לדאוג לכלכלת המשפחה, מאשר לתת מתנה צנוע ולא אלפי שקלים - שכח מהרעיון שאתה נותן עכשיו כדי שבארוע שאתה תערוך, יחזירו לך. חברים ובני משפחה נעלמים מעולמנו במהלך הזמן. תן על פי יכולתך.

ניתן גם להעזר באתר האינטרנט "כמה כסף", העור בחישוב סכום המתנה עפ"י פרמטרים , שמאפשרים נקודת מוצא לערך המתנה. כמו כן ,אפשרי גם ללכת לאירוע רק אחד מבני המשפחה או ללא הילדים ובכך לצמצם מאד את ערך המתנה, העיקר לא "להשתגע".
כותב בכמה אתרי אינטרנט, על דברים שאוהב. מרצה ומדריך טיולים בחו"ל, פרוייקטור ויועץ לעסקים קטנים- מזון, הלבשה תחתונה, מכונות אוטומטיות וממכר וזכיינות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב