דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ירושלים שבלב 

מאת    [ 02/06/2008 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 1989 פעמים ]

ירושלים שבלב

כמה אני אוהבת את הטבע מסביב לירושלים, כאשר עולים בדרך לירושלים, משלב מסוים בסביבות לטרון קיימת איזו שהיא הרגשה קסומה ולא מוסברת באוויר. במיוחד אהובות עלי הדרכים הצדדיות המטפסות אל העיר, מלטרון ומבית שמש שמתפתלות, עולות ויורדות, בינות לחורשות והיערות המקסימים.

לעיתים כאשר צופים ביער קצת ממרחק זה נראה כמו גלים בשלל גוונים של ירוק ולעיתים, אם נוסעים ממש בתוך היער אזי ניתן לראות את כל היופי שנחבא בין העצים. אפשר גם לפתוח חלון, ולהריח את אוויר ההרים הצלול כיין ואת ריח האורנים. מה טוב גם אם הצלחתי לשכנע את בני משפחתי לצאת לפיקניק באחד מהיערות.

בשנים האחרונות משום מה, משפחתי ואני מגיעים פחות לטייל בירושלים עצמה, אבל לא שכחנו עד כמה היא מיוחדת. העובדה שאנחנו מטיילים יותר בסביבות ירושלים, מאשר בירושלים עצמה מעניינת לאור מה שהמקובלים מספרים לנו, שזהו מצבנו גם ברוחנית שלנו - מאז חורבן בית המקדש. לא צריך להיות מקובל כדי להרגיש שיש בירושלים כוח מיוחד, במקומות רבים ירושלים מתוארת כ"לב העולם", תשומת הלב והתעניינות שהיא מעוררת גם אצל עמים ודתות אחרים, מחזקת את הרושם הזה. בנוסף הם מספרים, שבירושלים הרוחנית, זו שבליבנו, מתחולל קונפליקט בין שני כוחות מנוגדים - האחד שואף לאגואיזם והשני לאלטרואיזם.

במהלך כתיבתי על כך נזכרתי לפתע שדווקא בטיולנו האחרון לירושלים, כאשר רציתי שנתעכב לעזור לאחת האמהות שהתעכבה בדרך, התריסה בתי כלפיי: "אנחנו נאבד את הקבוצה אל תהיי אלטרואיסטית!" ילדה שהייתה אז בת 10 או 11 כבר הספיקה להבין בחייה שלא כדאי להיות אלטרואיסטית. בתי האהובה החזירה אותי לקונפליקט שאני חשה בתוכי, בין הרצון לדאוג לעצמי ולהיות אגואיסטית והרצון לתרום ולהיות אלטרואיסטית.

ואיך כל זה קשור לירושלים? אותו הקונפליקט שבין שני הכוחות הללו, הוא השורש הרוחני למאבקים שמתקיימים על ירושלים, העיר שטרם חוברה לה יחדיו - כך אומרים מקובלים.

אם נביט לרגע על הטבע שמתנהל סביבנו, נוכל לראות שאין לנו שום אפשרות להתחבר בינינו על בסיס אגואיסטי, מכיוון שהרצון הטבעי של כל אחד מאיתנו הוא לדאוג לעצמו. ומצבה של ירושלים הוא תוצאה מכך. אחדותה של העיר תלויה באחדות שבליבנו. מדובר למעשה על תיקון הלב ברמה הרוחנית, תיקון שמגיע מתוך השתוקקות להשיג דרגה של אהבה. בתור אגואיסטית אני מבינה שאהבה בינינו משתלמת לי ואם זה יביא גם לאחדות ולשלום בירושלים ואולי בכלל - אני בעד! רק כך נגיע למצב שבעל הסולם, הרב יהודה אשל"ג (מקובל שחי במאה ה-20) מתאר: "זה שרמז דוד המלך ירושלים הבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו, שגמר התיקון נקרא ירושלים הבנויה". וכשנגיע לשם ולכבוד הקיץ שבפתח, נצא, אם ירצו שותפיי, לטיול של ערב באוויר של ירושלים השלמה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב