דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנהל יקר! אם אתה חושב שהחברה שלך עושה כסף טוב ושהיא בכיוון הנכון, תמשיך לקרוא. 

מאת    [ 02/06/2008 ]

מילים במאמר: 1428   [ נצפה 156812 פעמים ]

מנהל יקר!
אם אתה חושב שהחברה שלך עושה כסף טוב ושהיא בכיוון הנכון, תמשיך לקרוא.


נו, אז החברה שלך עושה מלא מכירות באינטרנט? האם אתה בטוח?
נו, אז לחברה שלך יש המון Affiliates שמפנים אליה מלא מכירות? האם אתה בטוח?
נו, אתם מפציצים בבאנרים ואנשים מכירים אתכם? האם אתה בטוח?
נו, יש לך אחלה חנות מקוונת שעושה כסף מעולה והמון גולשים מגיעים? האם אתה בטוח?

שיווק מקוון זה לא מכירות, וזה ממש לא פירסום. ואם זה נשמע מוזר, אז אתה בטוח לא בכיוון הנכון.
הגיע הזמן לעשות בדק בית,
בשביל לעשות שיווק מקוון, צריכים להשקיע הרבה משאבים, הרבה אנרגיה, אל תתפשר על עובד שהוא בסדר, או על עובד שהוא טוב, אתה חייב את ההכי טוב בשיווק מקוון, לא אחד עם ניסיון בטלפונים, ולא אחד עם ניסיון במכירות, אחד תותח והכי טוב בשיווק מקוון.


שיווק מקוון כולל:

*SEO
*PPC
*Directory Submission
*Linking Partnerships
*Press Release
*Copywriting
*Online Yellow Pages
*Design
*Online Promotions
*Email marketing (Newsletter, auto responses, and email campaigns)
*Banners
*Ezines
*Blogging
אם אחד מאלו מריח לך מוזר, ולא מריח לך בטוח, אתה לא בכיוון הנכון, והחברה שלך מפסידה מזומנים.

האם אתה יודע כמה שווה לקוח ממוצע שלך?

הרי איך תדע כמה להשקיע בשיווק מקוון אם אתה לא יודע כמה שווה לך כל לקוח, חובה עליך לדעת בדיוק כמה עולה לך להביא לקוח לאתר וכמה הוא שווה לך בסה"כ.

האם אתה יודע מהי המכירה הממוצעת ללקוח?

הרי איך תדע מה התשקיף לרווחים אם אינך יודע מהו היקף המכירה הממוצעת באתרך, ואיך תדע כמה להשקיע בשביל לגייס את אותו לקוח לאתרך אם אינך יודע כמה הוא מכניס לחשבון המזומנים בשנה, בשנתיים וכמה במחזור לקוח שלם?

האם אתה יודע להגיד כמה גולשים אתה צריך להביא לאתר בשביל שתהיה מכירה?

אתה חייב לדעת בדיוק כמה גולשים עליך להביא לאתר בשביל לקוח שקונה, לא תוכל לחשב אחרת את ההשקעה הנכונה הנדרשת, לא תוכל לעולם למנף את התקציב תוך ניצולו במאת אחוזי הרווח האפשריים.
גם אם אתה מרוויח היום, אם אינך יודע את התשובה, אתה יורה באוויר, לפעמים פוגע, לרוב מפספס, והעסק שלך נשאר רעב.


האם אתה מתייחס לגולשים שלא ביצעו קנייה באתר כאל הפסד ושוכח מהם?

גם לקוח שלא קנה מסיבה זו או אחרת הינו נכס חשוב במיוחד ואפילו יותר מלקוח אחר, רק הוא יוכל לספר לך מה הוא לא אוהב, ולמה פיספסת אותו, איך תוכל לבקר את עצמך? איך תוכל לדעת היכן אתה טועה?

עליך לקבל את כל המידע הנדרש מלקוח אשר סירב לבצע רכישה, רק כך תוכל למנף את ההשקעה שלך בצורה הטובה ביותר. רק כך תוכל ללמוד ולהתאים את עצמך לתנאי השוק המשתנים באגרסיביות חסרת רחמים.

אם אתה נותן לגולש הפוטנציאלי לברוח מבלי ששאלת אותו לפחות שאלה אחת, ומבלי שנתת לו לפחות מתנה אחת על כך שביקר באתרך, הרי חטאת פעמיים, גם סירבת לדלות ממנו מידע אשר כמעט בוודאות היה מוכן לתת בשמחה, וגם השארת לו טעם רגיל ומר בפה כאשר הלך, הרי, איך תוכל לשמור איתו על קשר לאחר הביקור? בוודאי יהיה כדאי ליצור עמו קשר בעוד חצי שנה לאחר שביצעת את השינויים הנדרשים ולהזמינו לנסות אותך בשנית? הרי בוודאות כמעט מוחלטת יש לו חברים אשר אולי אלו יימצאו את אתרך רלוונטי ומעניין יותר.

כמה עולה לך להביא גולש לאתר?

כמה אתה צריך להשקיע בשביל להביא גולש לאתרך? אתה חייב לדעת תשובה מדוייקת לשאלה זו, רק כך תוכל לתכנן את תקציב השיווק בצורה נכונה, רק כך תוכל לדעת איפה להשקיע - כיום, באינטרנט יש כמעט אין סוף מקומות והזדמנויות שיווק, עליך לברור היטב היכן כדאי לפרסם, וכמה כדאי להשקיע.
אין פה קסמים, יש פה נוסחאות ברורות הידועות מראש כבר מזמן לכל המתחרים שלך, אל תישאר מאחור, ברר מיידית את המספרים האלו, תהיה חכם.
גם אם אתה חושב שאתה מרוויח כסף טוב, אל תתן להשליה לסנוור אותך מהאמת המרה.

כמה עולה לך להביא גולש שקונה לאתר?

להביא גולשים לאתר זאת לא חכמה גדולה, רבים וטובים עושים זאת עוד לפני שאתה חשבת שהתחיל היום, עם כל כך הרבה גולשים פוטנציאלים , כל ילד יודע להביא תנועה לאתרו, וסביר להניח שהוא עושה זאת כבר מזמן טוב מהחברה שלך, משקיע פחות ומקבל יותר, תברר, תשאל, תחשב, תקבל מספר מדויק.

כמה עולה לך מתן השירות לאותו קונה?

האם מדובר באמת בשגר ושכח? כמה עולה לך מתן השירות לאותו לקוח במחזור חייו? כמה עולה לך לספק לו את המוצר, כמה עולה לך התמיכה הטכנית לאותה רכישה, כמה השקעה במונחים כספיים נדרשת בשביל לשמור על הלקוח מרוצה.

מאילו מדינות רוב הלקוחות שלך? מאילו איזורים במדינה? מה הם רוצים ממך לעומת האחרים?

הרי, לא תוכל לדעת מה לספר להם אם לא תדע מהיכן הם, האם ייתכן שגולשים מסוימים מצפים ממך למידע ושירות שונה מאחרים? בוודאי שכן! כל לקוח הוא בפני עצמו, אבל גם הוא שייך לקולקטיב מסוים של אזור מגוריו, כבר מזמן לא מספיק לספק לו את האתר בשפת האם שלו (את זה, כולם כבר עושים מזמן), אם אתה רוצה לשרוד, ולהרוויח באמת, עליך להתאים את האתר לחלוטין בהתאם לרצון המוחלט שלו.

כמה אתה באמת משלם על "שיווק באינטרנט"?

כמה אתה משקיע בשבוע, חודש, שנה, מחזור חיים? כמה אתה מקבל בחזרה, כמה אתה מפסיד? הרי אתה מפסיד אם אינך אוכל את כל העוגה שאתה משלם עבורה והשאריות נזרקות לפח.
החברה שלך רעבה עד אין סוף לכסף, המשקיעים רעבים והתברכו בתאבון בלתי מוגבל, כתהום שאין לה תחתית, אל תזרוק את השאריות לפח, שים לב, הייתכן שאתה זה שאוכל למעשה את השאריות, ואת נתח הבשר נותן לכלבים?

האם אתה מפרסם או משווק?

שיווק מקוון זה ממש לא פירסום, וממש לא מכירות, שיווק מקוון זה לגרום לגולש להתעניין, לגרום לו לרצות לרכוש את המוצר / שירות שלך, לגרום לו להרגיש רע עם עצמו על כך שלא עשה זאת כבר אתמול, לתת לדחפים הטבעיים והאימפולסיביות שלו לקחת שליטה על החלטותיו, ולתת לטבע לעשות את שלו.אל תמכור לו, אל תסבן אותו, תשווק לו, תעשה לו חשק, תיגרום לו לחשוב שהוא יהיה טיפש גמור שלא למסור את כרטיס האשראי שלו. תן לו לסמוך עליך.

כמה affiliates יש לך?

איך תדע להעריך כמה שווה מחלקת השותפים שלך בלי מידע זה? כמה שווה לך כל שותף? האם אתה באמת מממש את הפוטנציאל המלא של כל שותף אשר מוכן לעשות עמך עסקים? האם אתה מאכזב אותו בכך שאתה לא נותן לו את תשומת הלב המלאה לה הוא ראוי? איך תדע כמה להשקיע בגיוס שותפים אם אינך יודע למנף אותם כמו שצריך?

אם אחראי השותפים שלך לא מציק לך לפחות אחת ליום על כך שהמערכות שנתת לו לא מספיק גמישות, ושהוא צריך עוד כוח אדם, ומתווכח איתך בצורה בלתי פוסקת על מדיניות וצורת ההתנהלות מול השותפים, כנראה, שהוא ממש לא יודע מה הוא עושה, וחבל.

אם ההכנסות של תחום השותפים בחברה שלך לא צומחות בצמיחה של לפחות 100% בשנה, משהו מסריח, והחברה מפספסת בגדול.
שותף טוב, לא ייתן לך הזדמנות שנייה, שותפים קטנים כן, הם גם יודעים לספר אחד לשני באופן כמעט מיידי על הזדמנות עסקית טובה, פספסת אותו? פספסת את כל השותפים והמכרים שלו גם.
כמה שותפים אתה מפספס ביום? האם יש לך תוכנית מסודרת? האם המתחרים שלך כבר מזמן למדו מהשגיאות שאתה רק עכשיו מתחיל לעשות?

מה הגולשים אוהבים באתר שלך? מה הם ממש לא אוהבים ובורחים ממנו כמו מאש?
האם שאלת אותם, האם עקבת ובדקת? האם אתה באמת קשוב להם?

אם לא, גורלך נגזר מראש, והצלחת החברה שלך הינה זמנית לחלוטין, לא משנה אם אתה חושב שאתה מצליח עכשיו, העניין נסגר , גם אם זה לוקח זמן, אפילו הבורסה כמובן תרגיש את זה, גם השותפים, אבל המתחרים שלך יהיו הראשונים להריח את הפצע המדמם, והם יימשכו אליך כמו דגי פיראנה לטרף, ולא יהיה לך איך להתגונן, לא יהיה לך זמן תגובה, למעשה, לא יהיו לך כוחות, והחברה שלך תוותר כבר בשבילך, תרים ידיים ותיכנע.


האם אתה באמת מנצל הזדמנויות חדשות? האם אתה מבריח ממך אותם?

אם יש לך פחות מ2 אנשים מומחים בתחומם אשר כל סדר יומם הוא חיפוש הזדמנויות חדשות בשוק האינטרנט אזי אתה מפספס משהו בגדול, כי המתחרים שלך כבר שם, מתצפתים, משקיפים מרחוק, עם לוויינים וריטואלים ומרגלים, הם יגיעו לשם לפניך, והם לא יחכו.הם חוקרים עולמות חדשים, ומתיישבים שם , אל תתן להם לכבוש את השטח.
האם אתה שם לב להזדמנויות שיושבות ממש מתחת לאף? האם אתה בטוח שאתה יודע לעשות שיווק מקוון כאשר למעשה אתה חושב שאתה עושה אותו ובעצם לא עושה כלום כמו שצריך?


מספיק, אין לך זמן, אתה לא רואה מה קורה? אל תפחד להשקיע כסף, אבל תדע, שכסף זה לא הכל, תקיף את עצמך מיידית בטובים בתחומם, כי כל הביזנס מתקדם לכיוון האינטרנט, אתה לא רוצה להיות מאלו שהחברה שלהם כמעט הצליחה, וכמעט עשתה את זה בגדול, אתה לא רוצה לגמור כמו זה שהיה שם והיה עיוור, אל תאמין למה שאומרים לך, תדרוש מספרים, תפשפש ותדחוף להצלחה, ולמתחרים תשאיר מסך ערפל סמיך ורק כך הצלחתך תהיה מובטחת.
אם הכנסות החברה משיווק מקוון לא צומחות לפחות במאה אחוז בשנה, אז הלו, תתעורר, הכל כבר נגמר עוד לפני שהתחלת.



בהצלחה,
אביב רונן
הכותב הינו אביב רונן, יועץ אסטרטגי, עסקי ושיווקי בכיר לתאגידים, מומחה שיווק מקוון, מפתח PHP בכיר ומייסד ומנכ"ל ארפס שירותי אינטרנט המתמחה בשירותי אינטרנט, גיוס Affiliates ופיתוח עסקי WEB.

לאתר החברה: http://www.arps.co.il , http://www.arpshosting.info,
אני מזמין את כולכם לכתוב תגובות למאמר בבלוג שלי: http://blog.arps.co.il

http://myblog.arps.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב