דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך בסיסי לבניית תיק השקעות מגוון 

מאת    [ 29/05/2008 ]

מילים במאמר: 635   [ נצפה 6214 פעמים ]

כאשר באים לבנות תיק השקעות ריווחי, אנשים נוטים להתמקד בעיקר בבחירת המרכיבים השונים של התיק ופחות בבניית תיק יציב שיוכל לעמוד איתן מול תקופות של שיאים ושפל, לאורך זמן.
בנקודה זו חשוב להזכיר כי זמן הינו המשאב החיוני כדי להפוך השקעה כלשהי לרווחית, כי לכל השקעה לוקח זמן לצמוח. יש אומנם השקעות מעולות שצומחות תוך זמן קצר ביותר אבל יש עוד הרבה מאד השקעות טובות שיביאו רווח נהדר, פשוט ייקח להם יותר זמן לעשות זאת.

הטריק הפשוט שיאפשר לך להרוויח לאורך זמן הוא פיזור בין מספר נכסים שונים (asset allocation). הפיזור יבטיח שבכל תקופה שהיא, קשה ככל שתהיה, תחזיק ברשותך גם נכס שיניב תשואה חיובית, אשר יעניק לך את הכוח הדרוש להמשיך ולהחזיק בשאר האפיקים.

כעת, גם בבניית התיק נזכור את הכלל הארצי הטוען שככל שמערכת מורכבת יותר, יש יותר מקום לטעויות, יותר קשה לשלוט בה והיא תחזיק מעמד לזמן קצר יותר ממערכת פשוטה. לכן נחלק את התיק בפשטות בין שלושה אפיקים: מנייתי, אג"חי ואלטרנטיבי.

1) רכיב מנייתי (כ-30% מערך התיק כולו עם אפשרות להשכיר את המניות) - לאורך זמן של מספר שנים ומעלה, השקעה במדד מניות תמיד עובדת. בייחוד כיום, בעידן תעודות הסל על מדדים שלמים, קל למשקיע, להיחשף ביעילות, למדד שלם, והקושי היחידי הניצב בפניו הוא היכולת להחזיק בתעודה לאורך זמן. ההצעה באפיק המנייתי היא להתמקד במספר מצומצם של מדדים (רצוי כאלה שיש עליהם אופציות - פרטים בהמשך)
* מדד ת"א 25 (כ-8%) - שוק מתעורר המוכר לכולם, קל להיחשף אליו וניתן למכור עליו אופציות מכוסות. (חשיפה שיקלית)
* מדד S&P 500 האמריקאי (כ-8%) - חשיפה ל-500 החברות הכי טובות (Blue chip) בארה"ב, הכי סחיר בעולם, ומורכב בעצם מחברות ענק שבנויות לעד. (נותן חשיפה לדולר אמריקאי)
* מדד יורוסטוקס 50 (כ-8%) - מעניק חשיפה כוללת לכלכלה החזקה של אירופה. מורכב מ-50 חברות ענק אירופאיות שלבטח יישארו בשטח גם כשאתה תהיה כבר בן 80. (נותן חשיפה למטבע היורו)
* מדד S&P אסיה 50 (כ-6%) - מורכב מ-50 חברות ענק אסייתיות (סין, יפן, קוריאה ועוד) שתמיד יהיה טוב לשמור איתן על קשר. (נותן חשיפה למגוון מטבעות אסייתים - ין יפאני, יוהאן סיני ועוד)

כמובן שניתן להמשיך ולהשקיע בעוד ועוד תעודות ומדדים אך למעשה המשקיע כבר עתה חשוף דרכם למאות חברות ואין צורך להמשיך ולחפש מציאות.

כדי ליהנות מהחזקה ארוכת טווח במדדים אלו, ניתן לפעול במכירה קבועה של אופציות קול מכוסות - אסטרטגיה שמרנית , פשוטה וחזקה, המתאימה למי שמכיר אופציות. האסטרטגיה מיועדת לייצר תשואה קבועה למשך שנים.

 2) רכיב אג"ח (כ-45%) - אפיק זה משמש למספר תפקידים כאשר העיקריים שבהם: בו ישוכן סכום הכסף המשמעותי ביותר, והוא ישמש כתחנת ביניים לכספים העוברים לעיתים מאפיק לאפיק. גם באג"ח כדאי להשתמש בתעודות הסל השונות ולשמור בכך על פשטות מרבית.
*  אג"ח לטווח קצר (5% מערך התיק כולו ) - למשל קסם ג'מבו.
* אג"ח צמוד מדד - (20%) - יש תעודות סל אמריקאיות שעושות את העבודה היטב.
* אג"ח ריבית קבועה - (20%) - תעודות על מדד תל בונד 20 למשל. התשואה מהן אמורה להיות מעט גבוהה יותר מזו המתקבלת מאג"ח ממשלתי והסיכון העודף מתפזר בין 20 חברות חזקות.

 3) רכיב אלטרנטיבי (כ-25%) - הכוונה כאן היא לאפיק השקעה שאינו קשור כלל (חסר קורלציה) למתרחש בשוק המניות והאג"ח. תחת סעיף זה נכללות השקעות מתוחכמות בסחורות דרך אופציות וחוזים עתידיים. מומלץ להשקיע ברכיב זה דרך מנהל השקעות בסחורות (CTA) בצורה פשוטה המתאימה הן לגופים מוסדיים והן לציבור הרחב.
המטרה בהשקעה אלטרנטיבית היא לאזן את התיק בתקופות קשות של ירידות בשוק המניות ולספק חשיפה קבועה להזדמנויות בשווקי הסחורות.
הוספה של רכיב השקעה אלטרנטיבי לתיק השקעות תשיג שני יעדים מרכזיים: א) הסיכון הכולל בתיק יורד. ב) התשואה השנתית הממוצעת עולה.

לסיכום, הצגתי הצעה לתיק השקעות כולל ופשוט המיועד להחזקה לאורך זמן של שנים, ללא צורך בתחזוקה רבה. התיק מורכב משלושה אפיקים: מנייתי, אג"חי ואלטרנטיבי. משקיע שישכיל לבנות לעצמו תיק מאוזן שכזה יזכה לשנים של שקט נפשי עם תשואה נאה התופחת לאורך זמן.

שחף פרקש
השכרת מניות
www.haskaratmenaiout.co.il

שחף פרקש - השכרת מניות  הופך את המניות שלך לנכס מניב


 


למידע נוסף בנושא השכרת מניות לחץ כאן


למידע נוסף בנושא חוזים עתידיים לחץ כאן


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב