דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מותג 

מאת    [ 22/05/2008 ]

מילים במאמר: 348   [ נצפה 9014 פעמים ]

מותג:

מותג - מהו -

בדומה לנושאים רבים מתחום מדעי החברה, למונח "מותג" הגדרות
רבות ושונות, הנובעות לא רק מגישות שונות, אלא מנקודות מבט שונות
להיבט המותגי:

* מותג - מותג (Brand) היא מילה שנבנתה מהצירוף: מוצר + תג

* מותג - מותג הוא נקודת מוצא של תהליך שיווקי

* מותג - מותג הוא תוצאה ותוצר של תהליך שיווקי

* מותג - אוסף התועלות והסיבות הרציונאליות והפסיכולוגיות,
המסבירות מדוע לשלם יותר עבור מוצר דומה/זהה

* מותג - שווי כלכלי-חשבונאי נכסי הניתן לאומדן ומדידה,
ומבטא בין הייתר את ההפרש בין השווי הכלכלי-חשבונאי
לשווי השוק ומכיל בין הייתר את המונח החשבונאי
הקרוי "מוניטין".



מה ההבדל בין מוצר למותג -

אם בעבר היה רק סוג אחד של גבינה לבנה, סוג אחד של חלב ניגר (לבן),
וסוג אחד של יוגורט, הרי שכיום ניתן לקפוץ לכל מרכול ולהסתחרר מהשפע.
ההבדל בין המוצר למותג נובע מ 3 מרכיבים עיקריים:
* המרכיב הפיזי - לדוגמה - המוצר הבסיסי הוא יוגורט לבן, והמותג
יוגורט בטעם תות עם פירות.
* המרכיב התועלתי - לעיתים מאפייניו הפיזיים של המותג מייצרים תועלת
שונה ממוצר היסוד
* המרכיב האמוציונלי/חווייתי - ובו נכנסים: האגו, הרצון לחבור למוכר ולידוע,
ולמעשה כמעט כל ביטוי של רגש שאיננו "רציונלי".


מה התועלת במיתוג ?

* עבור המוכר - יכולת גביית פרמיה מעבר למוצר היסוד, הגדלת נתחי שוק,
יצירת נאמנות לקוחות (ובט"א - הוזלת עלויות שיווק ופרסום)

* עבור הקונה - נוחות, "קיצור דרך" מחשבתי, ערך פסיכולוגי מעבר לתועלת ה"מוצרית"


איך ממתגים -

המיתוג נעשה בפועל ע"י הפעלת תמהיל השיווק והקידום באופו מייטבי,
כשמטרות השיווק פשוט מוגדרות כ"בניית המותג".

(להרחבה - ראה מאמרי "תמהיל השיווק" באתר זה)


טעויות נפוצות בנושא מיתוג:
ראה - מאמרי "מיתוג" - באתר זה.


איך לבנות מותג מנצח ?

יש דרכים רבות לבנות מותג מנצח, אולם המשותף למוצלחות הוא ההבנה כי:
א. מיתוג זה עבודה של חשיבה - לא של גרפיקה, סמלילים ולוגו
ב. מיתוג נכון מחייב הבנה מעמיקה של שוק היעד - ומדינת היעד
(ע"ע כשלונות חברות המיתוג שמעבר לים בישראל, ע"ע סטארבאקס)
ג. מיתוג זו עבודה אסטרטגית - ולא טקטית.


_____________________________________________________

פרטים נוספים בנושאי: מותג, מיצוב, מיתוג ואסטרטגיה,
ניתן למצוא באתרו של המחבר (קישור בחתימה)
_____________________________________________________
הכותב הינו גיל פינטו-אושר, שהינו יועץ אסטרטגי, עסקי ושיווקי בכיר לתאגידים ומייסד ומנכ"ל אופק יעוץ עסקי - קבוצת אופק
http://www.OfekGroup.co.il) המתמחה בייעוץ עסקי: אסטרטגי, שיווקי ופיננסי לקידום אנשים, עסקים וחברות, וחבר לשכת היועצים העסקיים.
(קישורים רלוונטיים לכותב המאמר - בלוג: http://ofekgroup.gblogs.co.il, אתר: http://www.OfekGroup.co.il)



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב