דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אני ואתה נשנה את העולם 

מאת    [ 21/05/2008 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 2628 פעמים ]

תיאוריה לחוד ומעשים לחוד

"אני ואתה נשנה את העולם אני ואתה, אז יבואו כבר כולם"
לקחתי מאוד ברצינות את מילות אותו השיר ששרנו בהופעה של משלחת הנוער שלנו לארצות הברית. שם דיברו איתנו הרבה על התקוות שתולים בנו, שנשתלב, כשנחזור ממחנה המנהיגות לנוער יהודי, בחברה הישראלית ונתרום לשינוי שלה לטובה. הימים חלפו והתברר לנו שכמו בהרבה מקרים אחרים - תיאוריה לחוד ומעשים לחוד. לא שלא היה לנו מה לתת אבל איכשהו המשימה נהייתה גדולה עלינו. ואיפה להתחיל בכלל? את עצמי לא כל כך הצלחתי לשנות ואיך אפשר להשפיע על המדינה? ועוד שנשנה את העולם! לא פחות ולא יותר.

במשך השנים שרתי מידי פעם לעצמי ולבנות שלי את השיר. חשתי פספוס שחוץ מאשר לשיר אני מצליחה מעט מאוד, אם בכלל, להשפיע על מה שקורה לי או לנו ככלל. נראה היה לי שאני מצליחה לראות או להרגיש חלק קטן מאוד מתמונה הרבה יותר גדולה. לא היה לי שמץ של מושג מה אפשר לעשות, ומטבע הדברים התמקדתי בעצמי ובמשפחתי וקצת ניסיתי לעזור לאנשים אחרים כדיאטנית ומנחה בדמיון מודרך. בכל מה שקורה בעולם הרחב יותר - הסתכלתי ממרחק.

ספר נגד טילים?

באחת מתקופות המלחמה שהיו לנו לפני כמה שנים, לא זוכרת מה איים עלינו אז, אבל איזה איום היה באוויר, חילקו במרכז המסחרי של מודיעין את ספר הזוהר בחינם. זה היה ביזארי לחלוטין בשבילי ועוד שהשכנים, חילוניים כמוני, לקחו ואמרו שדי בכך שהוא יושב על המדף, יש בו כוח שמגן ועוזר - הבנתי שכנראה מצבנו בכי רע.

כמה שנים לאחר מכן קראתי בגיליון של העיתון "קבלה לעם" לכבוד ל"ג בעומר, על ספר הזוהר. שם צוין שהוא נכתב על ידי רבי שמעון בר יוחאי, באמצע המאה השנייה לספירה, ושהוא נחתם מיד לאחר שנכתב. מאוד סיקרן אותי לקרוא שנעלו אותו באלף מנעולים.

כמנחה בדמיון מודרך, מיד ראיתי את כל האלף בדמיוני. בהמשך, כשציינו שכשהגיע הזמן הוא נפתח מחדש על ידי "בעל הסולם", נוסף להדמיה גם סולם, אך לא היה לי ברור איך הוא קשור למנעולים...

בכל מקרה, הסקרנות משכה אותי והתברר שבזוהר מצוי תיאורם של הכוחות שמשפיעים על העולם, ושהוא מכיל שיטה להכרת החוקיות שלהם. אלא מה, הוא כתוב בשפה שבשבילנו היא סתומה. בעל הסולם, גדול המקובלים שחי במאה ה-20, השיג את המציאות הרוחנית שאותה מתאר ספר הזוהר. זו גם הסיבה שהוא היחיד שהצליח לבאר את הפירוש המלא על ספר הספרים שחיבר רבי שמעון בר יוחאי.

מאחר והביאור גם הוא מורכב ודורש שלבים שונים בהבנה, הוא נקרא בשם "פירוש הסולם". לביאור נוספו מספר הקדמות, שלאט לאט, צעד אחר צעד, מובילות אותנו להבין ובעיקר להרגיש, על מה הספר מדבר.

השינוי מתחיל מבפנים

אכן, כוחו של הספר אינו בקובץ דפי נייר הכרוכים בכריכת סקאי מהודרת, ולכן לא יעזור לנו להניח אותו על המדף. אלא, כל אדם הוא עולם קטן, והשינוי מתחיל מתוכנו.

רבי שמעון בר יוחאי השאיר למעוניינים מפת דרכים שעוזרת להבין בהדרגה את חלקי המציאות שלנו ומעבר להבנה להגביר את הרגישות לתחושות שלנו במצבים משתנים עם עצמנו ועם הסביבה, ומה המקור שלהן. מגוון ההבחנות מצטרפות לתמונה כללית, בדיוק כמו שמרכיבים פאזל, ופתאום מתגלה התמונה.

דווקא הרבה שנים אחרי שוויתרתי על האפשרות להשפיע על מה שקורה בעולם, חזר לי החשק להשפיע. התחלתי לקרוא את ההקדמות לספר הזוהר של בעל הסולם והבנתי פתאום שמדברים שם גם עלי. לימים חזרתי לשיר "אני ואתה, נשנה את העולם", אך הפעם מתוך תקווה שאם אני ואתה נדע יותר גם איך לעשות את זה, משהו בטוח ישתנה לטובה, וכאמא לבנות מתבגרות שרוצה להבטיח להן עתיד טוב יותר, זה שימח אותי מאוד ועורר בי תחושת תקווה וביטחון.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב