עוד פחות מהיצע הדירות הוא היצע לוחות הנדלן בישראל. הומלס, יד2 ו-WINWIN. שלוש אופציות מוכרות לחפש נדלן באינטרנט. אך בעולם האינטרנט המתחדש ללא סוף קשה לראות את אותם שלושה אתרים עומדים בהשתאות וללא תגובה לאור השינויים הגדולים החלים מזה זמן מה מעבר לים בשוק הנדלן האינטרנטי. סנונית קטנה אחת, אתר בשם דירה דירה, החליט להרים את הכפפה ולהציג לגולשים בישראל אלטרנטיבה איכותית לחיפוש הישן והמוכר - חיפוש ויזואלי.
חיפוש ויזואלי הוא הדור הבא במנועי החיפוש והוא מתבסס על הרעיון שאדם יכול לקלוט מספר קטן של נתונים (שבעה בממוצע) ולעבד אותם באופן מיידי (חוק מילר). החיפוש הויזואלי מציג קשרים לוגיים באופן גרפי עבור הגולש ובכך מאפשרת לו "לדלג" מעבר למגבלה ולנתח מספר רב יותר של נתונים. הדוגמה הטובה ביותר בתחום מגיעה מכיוון הנדלן.
כמעט כולנו שמעו לפחות פעם בחיינו איש נדלן מציין את כלל הברזל בתחום הנדלן שהוא: "מיקום, מיקום, מיקום". דירה משופצת ומאובזרת ביוקרה אבל נמצאת ליד מזבלה עירונית תתומחר כנראה פחות מדירה מוזנחת בעלת גודל דומה אך בלב עיר שוקקת ומפותחת.
אז איך החיפוש הויזואלי והנדלן מתחברים - כיום, גולשים נאלצים להתמודד עם כמויות מידע גדולות ולא מקוטלגות אשר מכבידות עליהם את מלאכת מציאת הנכס המתאים ביותר עבורם. ניקח לדוגמא אדם המעוניין לקנות דירה לו ולאישתו. הוא מחפש דירת שלושה חדרים בתקציב הידוע לו מראש ובאזור מוגדר. סריקת לוחות הנדלן ללא כלי החיפוש הויזואלי תיקח זמן רב ותקשה עליו מאוד את מלאכת הצלבת המידע בין תקציב-מיקום-תועלת (מחיר מול נתוני דירה). חיפוש ויזואלי לא רק שיחסוך לאותו אדם זמן חשוב אלא יאפשר לו להנות מכלים תומכי החלטה נוספים - מיקום מוסדות שירות בסביבת הנכס המיועד, קירבה לאזורי בילוי ונופש, אפשרויות חניה ועוד ועוד.
כמו הרבה שינויים גם החיפוש הויזואלי מגיע אלינו באיחור מאחינו הגדול (יש יאמרו דוד) שמעבר לים. בארה"ב ניתן למצוא מספר רב של אתרים אשר מציעים חיפוש נדלן על גבי מפות ובניהם גם אתרים ענקיים כגון mynewplace.com ואתר zillow.com. זילו אף מגדיל ונותן לגולשים נתונים אודות מחירים מקובלים לנכסים דומים לנכס שהגולש מחפש בזמן אמת. בשבוע שעבר החליטה גוגל לא להישאר בצד והצטרפה למשחק עם השקתו של חיפוש נדלן כחלק משירותי המפות שלה. גוגל החליטה שלא להקים פורטל במיוחד לצורך הנושא אלא, כמו שירותים אחרים שלה, היא "שואבת" מודעות מהאתרים הגדולים וממתווכים ואותם מציגה בשירות המפות שלה.
לארצנו הגיעה בשורת החיפוש הויזואלי בעזרת אתר חדש העונה לשם המאוד ישראלי - "דירה דירה". האתר משתמש במודעות שגולשים מזינים אליו בחינם ואותן הוא מציג על גבי מפה אינטרנטקטיבית בדומה לאחיו האמריקאיים. אתר דירה דירה הגדיל אף לעשות ומציע לגולשים לצפות בצילומים פנורמיים ברחבי הארץ. במקום לרוץ ולראות דירה מהמהמת אבל לגלות שמולה יש מטרד כגון מועדון או בית ספר אפשר לצפות בסיורים ולהתרשם מהסביבה כאילו אתה הולך ברחוב עצמו.
כניסתו של אתר דירה דירה לתחום לוחות הנדלן בישראל מבשרת על תחילתו של שינוי. התחום, שהיה עמוס וצפוף מלכתחילה, צפוי לעבור טלטלה שמנצח ברור אחד כבר יש לו - הגולשים עצמם. לא משנה מי יהיה האתר שיחזיק את דגל המוביל בתחום - הדרך למציאת דירה התקצרה ונהיתה קלה יותר.
חיפוש ויזואלי הוא הדור הבא במנועי החיפוש והוא מתבסס על הרעיון שאדם יכול לקלוט מספר קטן של נתונים (שבעה בממוצע) ולעבד אותם באופן מיידי (חוק מילר). החיפוש הויזואלי מציג קשרים לוגיים באופן גרפי עבור הגולש ובכך מאפשרת לו "לדלג" מעבר למגבלה ולנתח מספר רב יותר של נתונים. הדוגמה הטובה ביותר בתחום מגיעה מכיוון הנדלן.
כמעט כולנו שמעו לפחות פעם בחיינו איש נדלן מציין את כלל הברזל בתחום הנדלן שהוא: "מיקום, מיקום, מיקום". דירה משופצת ומאובזרת ביוקרה אבל נמצאת ליד מזבלה עירונית תתומחר כנראה פחות מדירה מוזנחת בעלת גודל דומה אך בלב עיר שוקקת ומפותחת.
אז איך החיפוש הויזואלי והנדלן מתחברים - כיום, גולשים נאלצים להתמודד עם כמויות מידע גדולות ולא מקוטלגות אשר מכבידות עליהם את מלאכת מציאת הנכס המתאים ביותר עבורם. ניקח לדוגמא אדם המעוניין לקנות דירה לו ולאישתו. הוא מחפש דירת שלושה חדרים בתקציב הידוע לו מראש ובאזור מוגדר. סריקת לוחות הנדלן ללא כלי החיפוש הויזואלי תיקח זמן רב ותקשה עליו מאוד את מלאכת הצלבת המידע בין תקציב-מיקום-תועלת (מחיר מול נתוני דירה). חיפוש ויזואלי לא רק שיחסוך לאותו אדם זמן חשוב אלא יאפשר לו להנות מכלים תומכי החלטה נוספים - מיקום מוסדות שירות בסביבת הנכס המיועד, קירבה לאזורי בילוי ונופש, אפשרויות חניה ועוד ועוד.
כמו הרבה שינויים גם החיפוש הויזואלי מגיע אלינו באיחור מאחינו הגדול (יש יאמרו דוד) שמעבר לים. בארה"ב ניתן למצוא מספר רב של אתרים אשר מציעים חיפוש נדלן על גבי מפות ובניהם גם אתרים ענקיים כגון mynewplace.com ואתר zillow.com. זילו אף מגדיל ונותן לגולשים נתונים אודות מחירים מקובלים לנכסים דומים לנכס שהגולש מחפש בזמן אמת. בשבוע שעבר החליטה גוגל לא להישאר בצד והצטרפה למשחק עם השקתו של חיפוש נדלן כחלק משירותי המפות שלה. גוגל החליטה שלא להקים פורטל במיוחד לצורך הנושא אלא, כמו שירותים אחרים שלה, היא "שואבת" מודעות מהאתרים הגדולים וממתווכים ואותם מציגה בשירות המפות שלה.
לארצנו הגיעה בשורת החיפוש הויזואלי בעזרת אתר חדש העונה לשם המאוד ישראלי - "דירה דירה". האתר משתמש במודעות שגולשים מזינים אליו בחינם ואותן הוא מציג על גבי מפה אינטרנטקטיבית בדומה לאחיו האמריקאיים. אתר דירה דירה הגדיל אף לעשות ומציע לגולשים לצפות בצילומים פנורמיים ברחבי הארץ. במקום לרוץ ולראות דירה מהמהמת אבל לגלות שמולה יש מטרד כגון מועדון או בית ספר אפשר לצפות בסיורים ולהתרשם מהסביבה כאילו אתה הולך ברחוב עצמו.
כניסתו של אתר דירה דירה לתחום לוחות הנדלן בישראל מבשרת על תחילתו של שינוי. התחום, שהיה עמוס וצפוף מלכתחילה, צפוי לעבור טלטלה שמנצח ברור אחד כבר יש לו - הגולשים עצמם. לא משנה מי יהיה האתר שיחזיק את דגל המוביל בתחום - הדרך למציאת דירה התקצרה ונהיתה קלה יותר.