דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגודל כן קובע ? וממש מפריע לגלוש 

מאת    [ 13/05/2008 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2605 פעמים ]

האתר החדש של רשת מעריב NRG פשוט מוציא אותי מדעתי (וכנראה לא רק אותי). זה הקש ששבר את גב המודם.

רק לפני כשנה עברתי למסך 17 אינץ, ובחצי שנה האחרונה אני פשוט לא יכול לגלוש יותר באתרי החדשות (מלבד האתר סקופ כמובן...). המסך הרחב עמוס במידע, כתבות, תמונות בגודל פוסטר, וידאו לצפייה ומלבד חיבור לחללית החדשה של נאס"א הכל כמעט אפשרי שם.

בתחתית המסך התחילו האתרים לקדם את העיתונים הכתובים שלהם, חדשות מהמגזינים ותורי דעות. דעות זה טוב - אבל מה עם דעתנו?

אז תודה ששאלתם את דעתי -  אני נגד. פשוט לא רוצה את הכל בדף הבית של האתר. תנו לי תמצית בסיסית של דברים שלדעתכם חשובה ואם אתם מתקשים לדעת מה חשוב – תחליפו את העורכים שלכם בכאלו שיודעים.

סך הכל אני מחפש לתומי את תחזית  מזג האוויר ונתקל בצונאמי של מידע.

למיטב ידיעתי מרבית השרתים נותנים מידע על רזולוצית המסך של גולשי האתר. אני בטוח שמרבית הציבור הישראלי לא עבר עדין למסכי 19 אינץ' וגם אם כן, עדין מותר להתייחס לאלו שלא.

דמוקרטיה במילון מספרת על דעת הרוב תוך התייחסות למיעוט, אז למה שכחתם אותנו?

זמן הטעינה והבאנרים המפחידים

מלבד בעיית עודף המידע החלו בתקופה האחרונה בעלי האתרים למצוא דרכי פרסום חדשות. כולכם בוודאי נתקלם כמוני בבאנרים ענקיים בזמן טעינת האתר בגודל של שלט חוצות. הבאנר כה גדול, כך שברוב הפעמים כדי למצוא את כפתור ה"סגור באנר" עלי לגלול את המסך בגלילה צידית. כדי לתרץ את הסיבה לבאנר לא הגיוני שכזה בחרו מנהלי האתרים לשקר לנו במצח נחושה ולרשום "האתר בטעינה – אנא המתן". הייתכן שהמפרסם יודע שאם האתר נטען מהר הפרסום שלו לא יופיע? אני בספק.

יש בי תחושה עזה שרק כסף עומד לנגד עיניי בעלי האתרים ולא נוחות השימוש.

לאחר שעברנו את משוכת הבאנר הענקי, אנו ממתינים לטעינת העמוד שלכאורה היה עמוד להיטען כבר.
גם באינטרנט מהיר עדין לוקח זמן לטעון 400 כתבות עם תמונות, שבעה סרטונים, 13 באנרים, 15 קיצורים למערכות ואיזה פופ אפ פרסומי לקינוח שחייב להשמיע גם איזה קול של קריין שמדבר ומבהיל אותך למוות אם שכחת את הרמקולים דלוקים.

בחיאת, סך הכל רצינו מזג אויר – כבר חם לי פה מעצבים.

השינויים האחרונים מזכירים לי מעט את תחילת תקופת העיתונות. פורמט בורד שיט (גיליון רחב יריעה בדומה לכותרת עיתון הארץ) אל מול פורמט ה"טבלואיד" – צהובון (הפורמט אליו עברו מרבית העיתונים הגדולים כגון ידיעות אחרונות ומעריב).

הוכח מעל לכל ספק שעמוד הבית (כמו כותרת עיתון) צריך להיות קטן, מגרה את העין בתמונות צבעוניות ומקשר לעמודים פנימיים. אם כך, מדוע האינטרנט חוזר אחורה למשהו שנכשל בעיתונות המסורתית ומנסה את זה עלינו הגולשים?

אני פונה בלב כבר לבעלי האתרים ומבקש מהם לעצור. זה הזמן לעשות חשיבה מחודשת על ארכיטקטורת מידע. אנחנו אוהבים חידושים אבל כאלו שבעלי ערך פונקציונאלי ולא רק ויזואלי. קחו לעצמכם זמן, גלשו מעט באתרי חדשות של אתרים מחו"ל ותסיקו מסקנות.

אם תצטרכו עזרה, קבוצת מיקוד של גולשים נאמנים תשמח לתת לכם את ההערות שלה לפני העלייה לאוויר. אז אני מחכה לכם לתת את דעתי.

ליאור אברהם עוסק כיום בתחום הייעוץ הארגוני ברשת הכולל: אסטרטגיה עיסקית, ניהול ידע, ניהול מידע, ארכיטקטורת המידע ותקשורת פנים ארגונית בארגונים גדולים.
בעבר ליאור אברהם היה כתב ברשת מעריב בנושאים מוניציפאליים.
- ליאור אברהם -



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב