דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתון בפתח ? לא הוא כבר פה - בעל עסק מה אתה עושה ? 

מאת    [ 09/05/2008 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2695 פעמים ]

בעל עסק
מיתון בפתח( לא הוא כבר פה !) - מה אתה עושה !
רקע
מומחים רבים בארץ ובעולם מזהירים מפני מיתון , טבעי הוא שלא קמים בבוקרו של יום אחד ומוצאים מיתון במשק, זה קורה כתהליך בו מזהים עוד ועוד אינדיקטורים שמצביעים על המיתון.
נכון להיום כבר יש מספיק סימנים המעידים על כך, מה שלא ידוע עדיין הוא מה יהיה עומק המיתון, כמה זמן ימשך וכיצד יוצאים ממנו.
איפוא אתה בסרט הזה ?
זה המקום שעליך לשאול את שאלות המפתח שנוגעות בליבו של העסק שלך כיצד המיתון ישפיע על העסק שלי - כיצד אני מתגונן מפני ומה עלי לעשות ?
קרוב לוודאי שיש מספר מישורי פעולה, מאמר קצר זה מתמקד במישור אחד בלבד חשוב שיכול להיות קריטי והוא תלוי רק בך ובהחלטותיך היום והוא הצורך ב-
התיעלות למינוף הרווח !

צא מהשיגרה
במהלך עסקים שוטף אין שמים לב לנושא ההתיעלות מסיבות שונות ומשונות כי עסוקים מאד - אז למי יש זמן ! כי העסק לכאורה מצליח - אז למה אני צריך את זה ! אבל חשוב להדגיש זה הזמן זה הרגע .
קרוב לוודאי תשאל כיצד מתיעלים - כיצד ממנפים את הרווח ?
על מנת להרויח יותר היום - ולשרוד בעתיד כאשר עוברת סופה ?
מה עליך לעשות ?
א- עליך לבחון את התנהלות העסק/הארגון ותהליכי עבודתו,בכוחות עצמך חכם יותר בעזרת יעוץ מתאים.
ב- לבחון שוב את תיפקודו של המבנה הארגוני האם הוא משרת את מטרות העסק היום .
ג- לבחון שוב את המערך והשינוע והקשר הפונקציונלי שבין היחידות השונות, אנו בעולם דינמי שמשתנה שמתחדש יתכן וכל זה היה מתאים ויעיל בעבר אבל לא עוד ואתה משלם את מחיר אי היעילות ואינך ער לכך.
ד- לבחון את מערך האחסון והלוגיסטיקה, אמצעי השינוע ודרכי הגישה. יתכן וכל זה תאם בעבר את הצרכים , האם גם היום?
ה- לבחון את עלות ( תימחור ) המוצרים השונים ובעקבות כך גם את מדיניות המחירים. יתכן שחלק מהמוצרים שאתה מייצר ומשווק אתה פשוט מוכר במחירי הפסד, מתי בחנתה לאחרונה סוגיה זו ?
ו- לבחון את ערוצי הפירסום והשיווק , האם הם עדיין אפקטיבים ?
ו- ועוד רובדים שונים ורבים שהרלונטיות שלהם תלויה בסוג העסק ואופיו.
ז- בסיכום תרשה לעצמך רגע מחשבה בסוגיה. תרשה לעצמך להשקיע מעט ולקצור רווח , תרשה לעצמך יותר בטחון בעמידות העסק בימי סגריר.


למנף את העסק זה להתיעל!
להתיעל זה להגדיל את הווח
הגדלת הרווח תגביר את העמידות
בעת משבר בעת המיתון!
איתן דוידי
eitandavidy@gmail.com
נייד 054-5713358
הכותב בעל תואר B.A כלכלה מינהל עסקים , השכלה וניסיון בהנדסת תעשיה וניהול. רכש ניסיון רב שנים בניהול מערכות לוגיסטיות/תפעוליות ומערכות שירות, בארץ ובחו"ל בחברה גדולה ומובילה בתחום עיסוקה.
משמש כיועץ לאירגונים קטנים ובינוניים ומנצל את הידע והניסיון הרב שצבר לסייע לאירגון לשפר את יכולותיו ועמידתו בעת סערה בעת משבר !



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב