תוכן סלולרי הנו מוצר פופולרי הצובר תאוצה עם חדירת מכשירים מתקדמים לשוק הסלולרי בישראל. תוכן סלולרי כולל בו מגוון של מוצרים: רינגטונים, טרוטונים (רינגטונים בצליל אמיתי), סרטים לסלולרי, אייקונים, משחקי ג'אווה ופלאש לסלולרי, תמונות ועוד, ומאפשר לבעל מכשיר הטלפון הסלולרי להעשיר את חוויית השימוש בטלפון, ולהופכו ממכשיר היודע להוציא ולהכניס שיחות, למכונת מולטימדיה קטנה אשר הנה פלטפורמה ניידת למוצרי בידור.
אתרי האינטרנט של המפעילים הסלולריים בישראל (אורנג', סלקום ופלאפון) סובלים מבעיות שימושיות ואחרות ההופכות את צריכת התוכן הסלולרי לפעולה מורכבת אשר פעמים רבות מוציאה ומבטלת את ההנאה שבקנייה האימפולסיבית של תוכן.
בין הבעיות הקיימות באתרים אלה ניתן למנות:
צרכנים רבים של תוכן סלולרי מורגלים בצריכת התוכן מאתרי החברות הסלולרית, וסבורים כי עצם העובדה שהם לקוחות של מפעיל סלולרי זה או אחר, משמעותו כי את התוכן הסלולרי שלהם הם יכולים לרכוש רק דרך אותו מפעיל, ורק באמצעות אתר התוכן המוגבל שהוא מספק להם.
ובכן, לא כן הדבר: צרכני התוכן הסלולרי אינם מוגבלים לאתרי התוכן של המפעיל שלהם בלבד. תוכן סלולרי יכול כיום למעשה להיות נצרך דרך כל פורטל תוכן סלולרי, בארץ או בחו"ל, ובתנאי שהפורטל קשור בהסכמים (הסכמי תוכן וסליקה) עם המפעיל שלהם.
עבור צרכן התוכן הסלולרי, גלישה באתרי תוכן סלולרי עצמאיים, אשר אינם שייכים למפעילים הסלולריים, טומנת בחובה הזדמנויות רבות לצרכנות נבונה של תוכן: מחירים נמוכים יותר, מבחר גדול של רינגטונים המוצג בקטלוג עשיר, תהליך רכישה קצר ואפקטיבי, יכולות מתקדמות ונוחות לאיתור מידע, ועוד.
נסו, ותיווכחו!
אתרי האינטרנט של המפעילים הסלולריים בישראל (אורנג', סלקום ופלאפון) סובלים מבעיות שימושיות ואחרות ההופכות את צריכת התוכן הסלולרי לפעולה מורכבת אשר פעמים רבות מוציאה ומבטלת את ההנאה שבקנייה האימפולסיבית של תוכן.
בין הבעיות הקיימות באתרים אלה ניתן למנות:
• חוסר יכולת חיפוש תוכן - חלק מהתוכן המוצע ניתן לאיתור רק בדפדוף בין המוצרים.
• תמחור גבוה - משחק סלולרי לדוגמא יעלה כ-15 - באתרי המפעילות, בעוד באתרי תוכן סלולרי אחרים יכול מחיר אותו משחק לעמוד על 5 ?.
• מבחר דל של מוצרים - קטלוג מוצרים מצומצם.
• צורך בהזדהות הלקוח בטרם צריכת מוצר תוכן - מעלה את הזמן הדרוש להורדת מוצר, ומקטין את מספר הצרכנים אשר יעברו את המסלול עד לסופו.
• תאימות לדפדפנים - האתרים אינם מתאימים לגלישה בפיירפוקס, אשר כיום גולשים בו כ 15(!) אחוז מהגולשים, רובם צעירים.
• נוויגציה קשה - האתרים אינם בנויים באופן נכון כחנויות של תוכן, כך שמעבר בין מחלקות החנות (האתר) אינו ברור, ועל פי רוב מקשה על התהליך.
צרכנים רבים של תוכן סלולרי מורגלים בצריכת התוכן מאתרי החברות הסלולרית, וסבורים כי עצם העובדה שהם לקוחות של מפעיל סלולרי זה או אחר, משמעותו כי את התוכן הסלולרי שלהם הם יכולים לרכוש רק דרך אותו מפעיל, ורק באמצעות אתר התוכן המוגבל שהוא מספק להם.
ובכן, לא כן הדבר: צרכני התוכן הסלולרי אינם מוגבלים לאתרי התוכן של המפעיל שלהם בלבד. תוכן סלולרי יכול כיום למעשה להיות נצרך דרך כל פורטל תוכן סלולרי, בארץ או בחו"ל, ובתנאי שהפורטל קשור בהסכמים (הסכמי תוכן וסליקה) עם המפעיל שלהם.
עבור צרכן התוכן הסלולרי, גלישה באתרי תוכן סלולרי עצמאיים, אשר אינם שייכים למפעילים הסלולריים, טומנת בחובה הזדמנויות רבות לצרכנות נבונה של תוכן: מחירים נמוכים יותר, מבחר גדול של רינגטונים המוצג בקטלוג עשיר, תהליך רכישה קצר ואפקטיבי, יכולות מתקדמות ונוחות לאיתור מידע, ועוד.
נסו, ותיווכחו!