דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוחמה ליצלן אברהם מאחלת 

מאת    [ 07/05/2008 ]

מילים במאמר: 828   [ נצפה 2454 פעמים ]


אוטוטו זה מגיע! חגיגות השישים למדינה ! יו הו! איזה כיף!!!
מופע הזיקוקין המהמם של רוחמנה ליצלן- אברהם, המדובר כל כך, המתהדר בזנב טווס מרהיב של חגיגות משגעות בסבבה בבה סאלי, שעולה לנו רק מאה מליון שקל.
לדעתי? סכום זעום. מן הראוי להוציא עוד מאה מיליון לפחות, על רעיונות חגיגיים לא פחות נהדרים שאפרט אותם בהמשך. משום שעלינו להתגאות במדינתו הנאורה והמצויינה בת השישים.
אני לא מצליחה להבין את הקולות הזועמים שטענו שזו הוצאה מוגזמת ולא הגיונית, אבל איזה מצחיקולים הם: פרופ` זאב צחור, נשיא מכללת ספיר, וד"ר רון אבני, מבקר אונ` בן גוריון, שאפילו ארגנו עצומה נגד השקעת הכסף בחגיגות ולמען השקעתו בדברים משעממים כמו חינוך , רווחה וכו'. מה, לא למדתם כלום? עצומה לא תעזור כאן, כי היא,
רוחמנה ליצלן עצומה.היא ושכמותה.
מה יעזור הכסף הזה לתושבי שדרות למשל? תענה לכם הרוחמנה , הם במילא דפוקים.לא ככה? אז נהרסו להם כמה בתים, סו ווט? מה, נגיד שחלק מהכסף הזה היה מוענק לתושבים. אז היו משפצים יפה את הבית , מחר ייפול עליו עוד פעם קסאם. קסססאמואמו! לא חבל על הכסף?
או למשל, כסף לעניים. אז רבע מהאוכלוסייה במדינה שלנו עניים. סליחה, עם כל הכבוד, לא מדובר בחצי או שלושת רבעי, רבע! ונכון, חלק מהם ילדים. ככה זה? תמיד יהיו עשירים ועניים היא תאמר. זה גורל, ממה, אלוהים יעזור להם, וילדים? יכולים לחיות על במבה.
ולגבי חינוך? נו באמת. כסף לחינוך? למה? מה הבעיה עם החינוך? הנה, תראו אותה, את המנהיגה רוחמה, תראו לאן היא הגיעה , חבל על הזמן של אחותכם, מה ,היא לא חונכה פה בארץ? לא קבלה פה השכלה בעזרת השם? רוחמנה סופר מחונכת וסופר משכילה. לכן גם תוכל לענות לכם על השאלות הבאות:
מה עם המעונים לנשים מוכות? לא כדאי להזרים לשם קצת כסף?-
אישה שבעלה מכה אותה כנראה הביאה לו את הסעיף.
ומה עם הקצבת כספים לקשישים, שמקבלים כמה שקלים משפילים מבטוח לאומי לאחר שכל חייהם שלמו את המס כמו ילדים טובים?-
הם במילא סנילים ולא יודעים איך להתעסק עם כסף.
מה עם ילדים בקבוצות סיכון, עיוורים- מה עם הספרייה לעיוורים? במדינה מתוקנת מוסד כזה לא אמור להיות בסכנת סגירה בכלל.
מה זה קשור אלי, היא תענה. אני אמונה על החגיגות.
חוץ מזה, לנכים היא דווקא דאגה:
זה משהו מה זה יפה שהיא חשבה עליו במסגרת החגיגות :
"עצמאות לכולנו" - פינות פיקניק לנכים. עלות שני מיליון ש"ח.
מדובר בהקמת פינות פיקניק, טבע ותצפית עם נגישות לבעלי מוגבלויות. פינות הפיקניק והתצפית תתפרשנה ממטולה ועד אילת. תודו שזה נורא יפה מצידה. אחרי יום העצמאות הם יהיו במצב רוח נהדר כי הם זללו על האש. אחר כך, כשיחזרו להתחנן בביטוח לאומי שיקלו עליהם את החיים - זה כבר לא עניינה. היא לא אשמה שנכה הוא נכה.
אז לפני שבאים בטענות, שתדעו שהמיליונים האלה יתבזבזו ( אופס! לא יתבזבזו,מה פתאום. ילכו. אופס. לא ילכו. יוצאו. ) - על כמה מופעים נחוצים ללב יהודי פועם כמו למשל: "צה"ל מצדיע לישראל" בעלות של 45 מיליון ש"ח. תראו איזה פגז של דבר: יתקיים מטס אווירובטיקה מעל כעשרה ריכוזי ישובים. וגם יערך משט לאורך חופי המדינה ומופע צניחה ענק!!!! זאת במטרה להגביר את הזיקה בין הציבור בישראל לבין צה"ל . לדעתי? שווה כל שקל. גם לי יש כמה רעיונות: לקיים תהלוכה של תערוכה מופלאה של טנקים יפים וחדשניים, שמעבר לאלה שיש לנו, נזמין אלפים כאלה דנדשים מחו"ל. התהלוכה תנוע לאיטה ברחובות הראשיים של כל עיר בארץ. יעלה משהו כמו 50 מיליון שקל. תודו שזה חשוב ומרשים מאד. עוד רעיון, יעלה משהו כמו עשרה מיליון שקל- מה אתם אומרים שיתקיים במקביל עוד מופע צניחה מהמם של ה'דוגמניות' - אליהן יהיו מחוברים זיקוקים מיוחדים- שמות הדוגמניות! הזקוק הכי גרנדיוזי יהיה כמובן של גלית גוטמן. פצצה. אני אומרת לכם.

יהיה גם - שימו לב לזיקתה של רוחמנה אברהם לאמנות: מיצג נודד ותערוכת הישגים של מדינת ישראל - עלות שבעה מיליון ש"ח. המיצג יתקיים סמוך לשישים ישובים בארץ וישלב אירועים חווייתיים האופייניים לכל ישוב. יפעלו בו ביתנים עתידיים, תכנים המותאמים למורשת ישראל ולידיעת הארץ. אז שלא תעיזו להגיד שלא אכפת לה מחינוך טוב .
אני? אם תשאלו אותי? הייתי הולכת על עוד אלמנט : מסכי ענק עליהם יוצגו מיטב הטלנובלות ותוכניות הראליטי שלנו. יש במה להתגאות!



חוץ מזה, למלעיזים, שתדעו שרוחמנה ליצלן אברהם בכלל לא גזענית. היא נאורה , מפוכחת וכלל לא מתחסדת. יש אתיופים בארץ. עובדה שרוחמנה אינה מתכחשת לה, אז הנה, ערב הוקרה לעולים מאתיופיה - ישראל . מה תגידו על זה? עלות ארבעה מיליון ש"ח. רוחמנה ועמה ישראל מצדיעים לבני הקהילה האתיופית. לקטנוניים שביניכם שישאלו למה אין הצדעה לעלייה מרוסיה - די! באמת! חלס ! הרוסים קבלו מספיק מהמדינה! יש להם אפילו תיאטרון משלהם למען השם. איך קוראים אותו. "פלטה". לא פלטה. "גשר"! פעם היא אפילו ראתה שם איזה הצגה , לא זוכרת את השם . היא לא זוכרת על מה הייתה ההצגה הזאת כי דברה בטלפון.

ועוד משהו נחוץ ומרגש עד דמעות תנין : תנועות הנוער בתל חי- טקס אזכרה ליוסף טרומפלדור וגיבורי תל חי - עלות מאה אלףש"ח .עכשיו, במסגרת אירועי שישים שנות עצמאות יתקיים טקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור וחבריו בהשתתפות נציגי תנועות הנוער. וואלה זה הזמן. כל כך נכון. רוחמה..

הרשימה עוד ארוכה, מעוררת השתאות וגאווה לאומנית יוקדת.
אין ספק שעלינו להיות גאים ושמחים לקראת שישים שנות עצמאות .
יום עצבנות מהמם לכולם מרוחמנה ליצלן אברהם בלילה .
























מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב