דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת הדיברות בהקמת פורטל... 

מאת    [ 06/05/2008 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 2791 פעמים ]

עשרת הדיברות בהקמת פורטל...
הקמת פורטל מקצועי ומצליח הוא לא דבר של מה בכך. חשוב לבדוק ולהתעמק במספר דברים עוד בטרם מקימים את הפורטל עצמו. המאמר מתייחס בעיקר לפורטל בעל אופי עסקי, ופונה בעיקר ליזמים חדשים בתחום. 

1. סבלנות ואורך נשימה
הצטיידו במלאי של סבלנות. כמו בכל עסק, כך הדבר גם נכון בתחום האינטרנט. הצלחה וצמיחה הן מדדים הנבחנים לאורך זמן, בד"כ בטווח זמן של חודשים ומעלה. הדירוגים במנועי חיפוש מתעדכנים מאוד לאט, על פני חודשים. תהליך ההכרה, החדירה והשיווק לוקח זמן, ויש להיות ערוכים לכך.

2. היצע וביקוש, חדשנות וערך מוסף
חשוב מאוד לבחון פורטלים בעלי רעיון זהה או דומה.אם לא אם קיימים יש לחשוב מדוע? האם אכן יש בפורטל צורך? במידה וקיימים פורטלים מסוג זה, יש לבחון מהו הערך המוסף שהפורטל שלך יכול להציע -  נושא הערך המוסף הוא חשוב מאוד וקריטי בהצלחת הפורטל. אם נכין פורטל במתכונת דומה לפורטל קיים לא עשינו הרבה החוכמה היא לעניין את קהל היעד בערך מוסף משל עצמך. לא לתת להם מידע "לעוס". 

3. מתחרים ושינויים
הם כבר בדקו, נכשלו, נפלו והתחשלו. רוצה להקים פורטל חדשותי?  הכנס לאתרי החדשות המוכרים, נסה לאפיין אותם לפרטים, וללמוד מהם היתרונות ומהם החסרונות. חשוב מה היית משנה, מוסיף ומשפר. עליך להיות תמיד דרוך וערוך לשינויים, השוק דינאמי מאוד. מה שהיה טוב לפני שנה לא בהכרח טוב גם היום - אל תירדם בשמירה. גם אם אתה מצליח, אל תכנס לשאננות - גם לך יכולים לקום מתחרים חדשים. חשוב לזהות את המתחרים וכל הזמן להיות עם האצבע על הדופק. כמו במלחמה, לא זיהית את היריב - צפה פגיעה. 

4. קהל היעד
מומלץ מאוד להגדיר במדוייק מי קהל היעד: לא כדאי  "לירות באוויר ולחפש ברווזים טועים".ככל שקהל היעד יוגדר במדוייק (ניתן להתחיל מבחינת טווחי הגילאים, מין, מצב סוציו-אקונומי וכו'), כך תהיה ברורה יותר הכדאיות, והיכן יש להשקיע משאבים לשם קידומו של האתר. לנתונים אלו השלכות חזקות מבחינת אופי התכנים באתר, אופי השפה, ואף מבחינת עיצוב הפורטל. כמו כן, הדבר מהותי בעת יצירת קשר עם מפרסמים. 

5. התייעצו - היו פתוחים.
זו אינה בושה להתייעץ. חשוב מאוד להפנים את זה ש-מה שנראה נכון או יפה בעיינך - לא בהכרח נכון או יפה בעיני אחרים. יש לזכור מי קהל היעד של הפורטל, ולבחון כל החלטה בהשפעתו. מומלץ להתייעץ ככל שניתן במומחים בכל תחום הנוגע לפורטל: גם בנושא התכנים וגם בנושא העיצוב. 

6. חוקיות
חשוב לעבוד באופן חוקי. יש להעלות תכנים אשר לך הרשיון והזכויות עליהם. אחרת, עשוי לתבוע אותך בעל הזכויות המקורי. חשוב לציין שהפרת זכויות יוצרים (אף העתקת תמונה יחידה מאתר אחר) - עשויה לעלות לך באלפי עד עשרות אלפי שקלים. חשוב להכין תקנון שימוש לפורטל. כמו כן,  פעולות כגון שליחת דואר זבל יכולה לגרור עונשים מהאח הגדול גוגל.  

7. שיווק קידום ופרסום
אם הבחורה היפה בעולם תצעד בחושך כל ימי חייה- מה ערכו של יופייה - כך גם הפורטל צריך להבליט, לשווק, לפרסם ולקדם את עצמו בפורומים, במנועי חיפוש וכו'. זאת מכיוון שאחרת יהיה קשה למצוא ולהכיר את הפורטל. כמו כן בני האדם ניזונים מפרסומות ומסרים שיווקים אשר נקלטים למוחם, וברגע הנכון נשלפים החוצה וחורצים את קבלת ההחלטה. 

8. עלויות הכנסות והוצאות
מהן ההעלויות הקבועות ו/או החד פעמיות הנדרשות לי עבור הקמת הפורטל ?מומלץ להכין תוכנית עסקית, בדגש על עלויות מול הכנסות. דע שמאזן הכספים יכול לחרוץ גורלות, פורטלים שהעריכו נכון את תנועת הכספים מנעו הפסדים והפתעות.

 9. שירות לקוחות = שימור לקוחות
חשוב מאוד להראות לגולשים שהם הגיע לפורטל רציני ובעל צוות מקצועי, ולא לעוד פורטל שרק מעוניין בכסף. יש להעניק ללקוחות יחס אדיב ואמין. יש לענות לדואר האלקטרוני בצורה מקצועית ועניינית. השתדלו לענות לפניות בדואר האלקטרוני במהירות האפשרית. דברים אלו יקנו לפורטל חברה מוניטין גבוה מאוד. 

10. ניהול ולוגיסטיקה - הגדרות תפקידים
מי יהיה מנהל התוכן? - לתוכן הפורטל חשיבות מכרעת מבחינת עניין הגולשים. אתר ללא תוכן, בעל תוכן ברמה נמוכה מידי לקהל היעד, תוכן שלא מתעדכן, יביאו לפגיעה בתדמיתו של הפורטל. כמו כן, תוכן מועתק או תוכן שלא מתעדכן עשויים לפגוע בקידומו של האתר במנועי חיפוש. מי יהיה מנהל המכירות? - על מנת להפוך את הפורטל לריווחי יש צורך במנהלי מכירות בעלי יכולות שיווקיות בתחום האינטרנט. שירות לקוחות - במידה והפורטל מספק שירות, האם יש מי שיענה לפניות בדואר האלקטרוני, פניות בטלפון וכו' ?שאלות אלו ועוד רבות בתחום הניהול והתפעול צריכות להישאל ולהילקח בחשבון, בשלב מוקדם ככל האפשר.  ככל שמשימותיהם של בעלי התפקידים השונים של הפורטל יוגדרו בצורה טובה יותר, כך הפורטל יצעד לאופק בהיר יותר ופחות הפתעות יקלעו בדרך.
יוסי ורדי,
מנכ"ל
VAYAX פתרונות אינטרנט
http://www.vayax.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב