דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עם האהבה 

מאת    [ 05/05/2008 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 1920 פעמים ]

12 קסאמים, אחד פגע ליד בית-ספר בשדרות גם הבוקר התעוררו תושבי הנגב המערבי לקול אזעקת "צבע אדום" ורעש הפיצוצים העוקב. (חדשות ynet 30.4.08).

לקום לבוקר שכזה, זאת כבר כמעט שיגרה יום יומית במציאות הישראלית, זה פשוט מזעזע, הקלות שבה אני מקבלת את הדברים, קוראת מלל, בולעת אותו כאילו היה הקרואסון ליד הקפה של הבקר וממשיכה לידיעה הבאה.

בידיעה הבאה מזכירים לי שהיום בערב יחל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אשב לי מול הטלוויזיה ושוב אזדעזע מחדש, איך טבח כזה יכול היה לקרות והעולם שתק. בשבוע הבא, במהלך יום הזיכרון, אשב לי שוב מול הטלוויזיה, אמרר בבכי ואזדעזע עד עמקי נשמתי, איך אנחנו מסכימים לחיות במציאות שבה אנחנו מקריבים את ילדינו בכל יום. בערב אצא עם ההמון אל בימות המופעים ונחגוג ביחד יום הולדת 60 למדינתנו, מיטב הזמרים ינעימו את זמננו, דור העתיד יפזז, נבחרי ציבור יפליגו בהישגינו, זיקוקים יקשטו את השמים אבל מאחורי הקלעים אנחנו נישאר אותה המדינה שבמשך שישים שנותיה נאלצת להילחם יום-יום על זכותה להתקיים. וכמו בכל שנה אשאל, כמה נוכל עוד לשאת, כמה עוד אפשר?

כוח האיחוד

אין ישראל נגאלין עד שיהיו כולם כאגודה אחת. - חז"ל.
חכמינו ז"ל, מספרים לנו שאנחנו ניגאל ונגיע אל הטוב, אל המנוחה והנחלה, רק כשנתאחד באהבת אחים. מצב כזה קרה כבר בעבר, כשהסכמנו להיות "כאיש אחד בלב אחד" למרגלות הר סיני, קיבלנו את התורה (תכונת האהבה, ירשנו את ארץ ישראל ובנינו את בית המקדש. כשאיבדנו את אהבת האחים ששרתה בינינו בגלל שנאת חינם, נחרב בית המקדש, הפסקנו להיות עם והתפזרנו בין האומות.

מה יש באהבה?

מתוך השגתם את העולם העליון, עולם הכוחות, מגלים לנו המקובלים שבמציאות קיימים שני כוחות, כוח האהבה והנתינה - בורא, כוח הקבלה - נברא. המציאות נמצאת תחת חוק האהבה. ניתן לראות זאת בהרמוניה השולטת בטבע. וחוק זה מאלץ אותנו, בני האדם (היחידים בטבע שמפרים חוק זה), להשיג את הכוח הזה ולקיימו. למה? משום שהמצב של כוח האהבה הוא המצב השלם, האופטימאלי, ההרמוני, הנצחי, וכיאה לאוהב אמיתי, הוא רוצה בעבורנו את הטוב ביותר.

כוח האהבה והנתינה מתבטא ברצון שלנו ליהנות מזה שאני מהנה לזולת ולא ממילוי עצמי, כמו אמא שמרגישה הנאה כשבנה אוכל ונהנה. מצב כזה הוא לא טבעי בעבורנו ולכן אנחנו לא מסוגלים לרצות אותו. ניתן להגיע לרצון זה בשתי דרכים, על ידי לחץ שיכוון אותנו למטרה או על ידי לימוד חכמת הקבלה המראה לנו את עליונותה של תכונה זו ואת הכדאיות בהשגתה.

אל מצב זה אמורה להגיע כל האנושות. אברהם אבינו היה הראשון שמצא את השיטה להשיג את תכונת האהבה ולכן עם ישראל ,שהם צאצאיו ובהם כבר קיימת ההכנה לאותה התכונה, הם הראשונים לביצוע התהליך והם אלו שיהיו הדוגמא לשאר העמים.

עם האהבה

תמיד היינו הילד "השונה בכיתה" וכל הניסיונות שלנו להתערות בעמים, עלו בתוהו. בעבר הפכנו לעם בזכות תכונת אהבת הזולת, ואולי הגיע הזמן שנסכים לקבל את יעודנו ולהגשים את עצמנו כעם, עם האהבה.

http://www.kab.tv




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב