דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריו אביירטו - נחל זורם, תנועה לגוף ולנפש 

מאת    [ 05/05/2008 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 3873 פעמים ]

ריו אביירטו חוויה סוחפת של גילוי עצמי בתנועה , מוסיקה, קול , מגע ומדיטציה
מאת הדס פישר אורן

ריו אביירטו היא שיטה פסיכו-פיסית בריקוד מונחה וחופשי שמטרתה חיבור של כל החלקים שלנו לכדי שלם, מקור השיטה בארגנטינה מאז 1960, ופיתחה אותה פסיכולוגית בשם מריה אדלה, שחקרה דרכים גופניות ויצירתיות להתפתחות אנושית. כיום נפוצה השיטה בכל העולם וגם בישראל.

בשבילי "ריו אביירטו - נחל זורם" זו דרך חיים, האפשרות להתחדש ולפגוש את עצמי פעם / פעמיים בשבוע ( בתדירות נמוכה ממקלחת טובה - אבל דומה מאד )
לשחרר קיטור, לשחרר מעצורים ומתח, להתחבר לקצב ולעוצמה שלי ובו זמנית להיות בהקשבה, בשקט, להיות נתמכת ולמצוא הרפיה אמיתית. היום כמנחה אני רואה שכל אדם המגיע ל"ריו" מקבל / לוקח את הדבר הנכון לו, הדבר אותו הוא צריך. כל אדם הולך ( רוקד ) את הדרך האישית והמיוחדת לו בתוך המפגשים.

כשהגעתי לריו לראשונה, כבר במהלך המפגש הראשון שבו השתתפתי הרגשתי שזה כל-כך נכון לי, שזה עונה לי בדיוק רב על צורך כל-כך מהותי ומרכזי בחיי. גלים ושיטפונות של תנועה גלשו ממני הלאה בתוך המפגשים, שנים של "איפוק" עושות את שלהן וריקודים שלמים שהיו נעולים בגופי דילגו להם החוצה מתוכי. אני יודעת שזו השפה שלי, היום אני רואה המוני אנשים שהשפה שלהם אינה שפת מילים, אלא תנועה, מוסיקה, תנופה... ריקוד. במפגש ב"ריו" יש לי אפשרות להיפגש עם עצמי ועם האחר באופן קרוב יותר, כנה יותר, הכלים שבהם נוצרת "השיחה" הם כלים כל-כך ראשוניים : תנועה, קול, מגע. באופן כזה; בלתי אמצעי נופלות חומות, מסכות, מחסומים ביני לבין עצמי וביני לבין הסביבה.

חוסר השיפוטיות, הקבלה והחום שקיים ב"ריו אביירטו" הם שאפשרו לי להיפתח ולהרשות לעצמי לרקוד בחופש אמיתי את הכאב, השמחה, היצר, הבדידות והיחד שבעולמי. בתוך כל תהפוכות החיים והנפש שעברתי עם עצמי וגם ברגעי האושר (ולמרות החבר, החברות והמשפחה) כמעט תמיד הרגשתי געגוע ליחד אחר, רחב יותר. אני זוכרת שהגעתי למפגש בפעם הראשונה וזזתי במעגל עם עוד 12 איש, הרגשתי באופן כל-כך חזק את החיבור והיחד. זה כלל לא שינה לי שלא ידעתי את שמם, ובאמת על פניו זה נראה די נאיבי: לרקוד ביחד במעגל... אבל זה נגע בי באופן עמוק ומפתיע, הרגשתי בברור את העובדה שאנחנו כולנו בני אדם, שווים, שונים, מיוחדים ושותפים.

ביטוי אישי הוא כלי חזק, פשוט ועוצמתי לריפוי, הביטוי דרך הריקוד, התנועה, הנשימה והקול מאפשר לאנרגיה אשר כלואה ברקמות בגוף או בשדה האנרגטי, לשחרר עצמה ולתעל עצמה ממצב של דחיסות וחסימה למצב של שיחרור, זרימה, חיוניות ושמחת חיים טהורה.לכן אני אומרת ביטוי הוא ריפוי, וריו אביירטו בתרגול שבועי קבוע הוא רפואה מקדימה ומונעת!

צמחתי וגדלתי בתוך הקרקע הפורייה הזו של תמיכה ותנועה, כל מפגש הוא אחר, התרחשות אחרת בקבוצה, מוסיקה אחרת, תרגילים אחרים, אני אחרת.
לאט לאט התפתחה בי הכרת התודה שלי אל הגוף שלי - תודה שהוא מביא לי שמחה ולוקח אותי אל תוככי נשמתי, לאט לאט הפסקתי להתייחס אליו כמכונה פונקציונאלית המפריעה לי ב"דרך אל האושר" והתחלתי לחוות הרמוניה.
זה תהליך אין סופי, מרתק ומשתנה המגלה עצמו כל יום מחדש, זה "הנחל הזורם" שלי ואני מאושרת ומודה על כך שיש לי היום את הזכות להיות מלווה לאחרים בריקוד שלהם.


ניתן להצטרף לשיעורי ריו אביירטו בהנחייתי בכל עת, אין צורך בניסיון קודם
0526089211 הדס

הדס פישר אורן- מנחה מוסמכת מטעם ריו אביירטו ישראל. מלווה יחידים וקבוצות בכלים של ריו אביירטו תטא הילינג ותטא דאנס.מורה בתוכנית הכשרת מנחי ריו אביירטו
http://www.rioabierto.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב