דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכניקות ייחודיות של הרפואה הקוריאנית 

מאת    [ 03/05/2008 ]

מילים במאמר: 662   [ נצפה 3053 פעמים ]

טכניקות ייחודיות של הרפואה הקוריאנית הטכניקות המפורסמות ביותר של הרפואה הקוריאנית הם האקופונקטורה והשימוש במוקסות. קיימת אמירה האומרת כי בזמן טיפול במחלה, הטיפול היעיל ביותר יהיה ע"י האקופונקטורה ובהמשך השימוש במוקסות ולבסוף רק הרפואה המערבית. למרות זאת, שלושת השיטות הנ"ל חשובות באותה מידה, ללא קשר לדירוגם. הרפואה הקוריאנית היא רק שיטת טיפול פשוטה, כי אם, היא משלבת בסה"כ את: " האהבה והסביבה ביחס לאדם ולמחלה". בנוסף לאקופונקטורה ומוקסות, גם שיטת הטיפול עפ"י שיטת Cha Na ידועה מאוד. במאמר זה, נתייחס בתמציתיות לאקופונקטורה מיידית, אקופונקטורה בכף היד, Chu Na ולטיפול ע"י מוקסות. אקופונקטורה מיידית, היא סוג של אקופונקטורה שמאוד נפוצה בבתי חולים המתמחים ברפואה קוריאנית לטיפול במחלות רבות. לשיטה זו יש מגוון גדול של יישומים. השיטה מוכרת ע"י מטפלים רבים כשיטה המומלצת. בעזרת השיטה, ניתן לרפא במהירות רבה, כאשר נדרשים רק 1-5 מחזורי טיפול. מסיבה זו, אקופונקטורה מיידית, נחשבת במקרים רבים כשיטה נערצת. לכן, רופאים רבים מתייחסים לאקופונקטורה המיידית כדרך הקלה והמהירה ביותר לטיפול במטופלים. יעילותה של האקופונקטורה המיידית, ניתנת ליישום לטיפול במחלות רבות, אבל השיטה יעילה במיוחד בטיפול בבעיות הבאות:
  1. מחלות הקשורות למערכת העיכול הפנימית.
  2. מחלות הקשורות לשיתוק – מחזור הדם.
  3. בעיות הקשורות לעומד השדרה, עצם הכסל.
  4. ליקויים במפרקי האצבעות והברכיים.
  5. דלקות מפרקים כרוניות, ראומטיזם.
אקופונקטורה מיידית מצמצמת מאוד את תחושות הכאב וחוסר הנוחות של המטופל. שיטת האקופונקטורה המיידית, נחשבת בקוריאה כשיטה החדשה והיעילה מאוד לטיפול בחולים. שיטת הטיפול בעזרת מוקסות נחשבת כשיטה השייכת לאדמה. Mugwort, (עלי הארטימיסיה ) החומר העיקרי במוקסה, נחשב כצמח מרפא השמימי ביותר ולכן מכונה גם בשם "הצמח מרפא הרוחני". לצמח, יעילות מדהימה בטיפול במחלות כרוניות שנגרמו כתוצאה מהתקררות הגוף ומחוסר קי. בבסיסם, עלי ה- Mugwort (עלי הארטימיסיה) הם צמח מרפא "חם מטבעו" אשר שילובו עם אש, יגרום לחימום, לגירוי והמרצת הגוף ויספק חוזק חיובי. עם הנחת טבלית המוקסה על הגוף, המטופל יחוש בתחושת חום החודרת אליו דרך המוקסה. ברגע שתחושת החום גורמת לחוסר נוחות, יש להסיר מידית את המוקסה, להמתין מספר שניות ורק אז להחזירה למקום. שיטת הריפוי הידועה בשם Cha Na – היא סוג של טיפול המבוצע רק ע"י ידי הרופא. השיטה אינה עושה שימוש באקופונקטורה או כל אמצעי אחר. השיטה מיושמת בעיקר כאשר החולה סובל מכל בעיה שהיא הקשורה למפרקים או לעצמות. Chu Na מקלה על מערכת העצבים האוטונומית ועוזרת בשמירה על יכולת החיסון של הגוף. כמו כן, השיטה יעילה בטיפול בכאבי ראש, כאבי גב, לחץ דם גבוה, סוכרת ומחלות אחרות שנגרמות כתוצאה מלחץ. מאחר והשיטה עוזרת לשמור על חילוף חומרים טוב בגוף, היא גורמת למניעת מחלות ומאפשרת לטפל ביעילות רבה במחלות הנ"ל. שיטה קוריאנית מיוחדת נוספת שכבשה את קוריאה בסערה במהלך 30 השנים האחרונות ומשם התפשטה במהירות מדהימה ברחבי העולם, היא " האקופונקטורה הקוריאנית בכף היד". השיטה מיושמת על כפות הידיים בלבד ובמיוחד על 345 נקודות האקופונקטורה הקיימות על האצבעות ועל כף היד. מחטי האקופונקטורה מוחדרות קלות לעומק מינימאלי של 1 מ"מ לערך ולכן המטופל לא חש בכאב כל שהוא. השיטה בטוחה לחלוטין וללא כל תופעות לוואי. בקוריאה, השיטה נקראת Soojichim, בעולם, השיטה התפרסמה בשמות שונים כגון:
  • KHT- Korean Hand Therapy
  • KHA Korean Hand Acupuncture
השיטה נחשבת בקוריאה כ- "גורם הרשמי המייצג את התרבות הקוריאנית". ממציא השיטה, Dr. Tae Woo Yoo זכה באין ספור פרסים מטעם ממשלת קוריאה, אוניברסיטאות, מכוני מחקר בקוריאה וברחבי העולם. מאז שהמצאתו של Yoo התפרסמה בקוריאה ובעולם, נעשו ניסיונות רבים לחקות את השיטה ע"י תלמידים לשעבר תחת שמות שונים ומשונים. השיטה המקורית, מדהימה ביעילותה ובקלות הרבה יחסית שניתן ללמוד אותה גם ע"י אנשים ללא רקע ברפואה מערבית או מזרחית. השיטה יעילה בטיפול במגוון עצום של בעיות ומחלות. בחיזוק מערכת החיסון. בנוסף ליכולת הריפוי המדהימה, השיטה כוללת טכניקות אבחון מדויקות להפליא שלא ניתן למצוא כמותן בשום שיטה מזרחית או מערבית. במאמר זה, ניסיתי להציג כמה מתוך מספר גדול מהטכניקות העיקריות הנפוצות בקוריאה. הייחודיות של הטכניקות הקוריאניות היא, שמלבד העובדה שהשיטות מטפלות באופן ישיר במחלה, הם מגבירות את יכולת החיסון של הגוף. החשיבות של טכניקות הריפוי הקוריאניות מתבססת על הדרך שבה הרפואה הקוריאנית מתמקדת על המערכת הכללית של חילוף החומרים בגוף. כמו כן, היא מייחסת חשיבות גדולה לזרימה הספונטאנית של הגוף. בגלל ייחודיות זו, כדאי ורצוי להמשיך לחקור ולפתח את טכניקות הרפואה הקוריאנית.
זאב גולן
ריפוי קוריאני בכף היד
נציג בלעדי בישראל של המכון העולמי הקוריאני לריפוי בכף היד
נציג אישי בלעדי בישראל של ממציא השיטה Dr. Tae Woo Yoo
מטפל ומכשיר מטפלים בתחום
כותב ומפרסם מאמרים וספרים בנושא אקופונקטורה קוריאנית

Korean Hand Therapy
Koryo Soojichim
http://www.kht.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב