דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעמד הר סיני 

מאת    [ 11/02/2024 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 158 פעמים ]

מעמד הר סיני וקבלת התורה של עם ישראל הוא האירוע המכונן ביותר בהיסטוריה, התגלות בורא העולם ומסירת דרך ההתייחסות האלוהית לכל נושא בבריאה. הקב"ה ברא את העולם על תנאי, שאם יקבלו עם ישראל את התורה, העולם יתקיים. אך אם לא, העולם יחזור לתוהו ובוהו והשם יתברך יברא את העולם מחדש. ותתקע"ד דורות לפני קבלת התורה העולם עמד רופף וחיכה לרגע המכונן. קבלת התורה המתוארת בפרשת יתרו, בספר שמות, היא מאורע עוצמתי שהתרחש לנגד 3 מליון אנשים לפחות, בה עם ישראל קיבלו את התורה מאת בורא העולם, והתחייבו לשמר ולעמוד במצוותיה. אין עוד מאורע כזה בשום היסטוריה של שום עם או דת.

קבלת התורה קורה בהר סיני, כשהעם חונים ליד הר ומקבל את התורה מהקב"ה בכניסתה שלהם לברית עם האל האחד. הוא מתרחש בחמישה עשר יום של החודש השלישי, לאחר צאתם של בני ישראל ממצרים, והוא מסופר בספר שמות בפרקים י"ט-כ"ז.

בעת האירוע, נכתבו עשרת הדברות על לוחות אבן בידי השם יתברך. הדברות אלו מהוות את מרכז התורה היהודית, וכוללות מנהגי חיים, משפטים ועקרונות אמונה. עם קבלת התורה, נוצרה קשר ייחודי בין השם יתברך ובין עם ישראל.

קבלת התורה מהווה את יסודות האמונה היהודית והתרבות היהודית, והיא מציינת את הקשר המיוחד בין העם לאלוהים. מאז ועד היום, התורה הקדושה מהווה מקור השראה והנחייה לעם ישראל, והיא מהווה את הבסיס לחיים דתיים, חברתיים ואתיים של העם היהודי וגם מהווה את היסודות למוסר ולמשפט של העולם כולו.

קבלת התורה מסמלת את תהליך הקבלת המוסר הדתי והאתי, ואת ההתחייבות לקיום מצוות התורה. היא מזכירה לנו את חשיבותה של הלימוד וההוראה, ואת התוקף הנצחי של עקרונות האמונה והמשפט היהודיים. בכל שנה, בחג שבועות, אנו מזכירים וחוגגים את זיכרון קבלת התורה, שמזכיר לנו את חשיבותה הנצחית ואת המשימה לשמור עליה ולהעבירה לדורות הבאים

ברגעים ההם לפני כ 3300 שנה, עם ישראל נמצאים לאחר יציאת מצרים, החירות שלה חיכו מאות שנים, ולאחר המאורע העצום של קריעת ים סוף. בציפיה עמוקה עם כל צעד שמתקדם, הלב רוקד בתקווה וברגש של חיבוק רוחני שאין דומה לו. המסע הארוך והמאתגר שהתחיל שנה לפני כן כאשר משה רבנו ניצב מול פרעה ודרש את שחרור עם ישראל, ולאחר מכן היציאה ממצרים לכיוון להר סיני מתמקד עכשיו ברגע העיקרי, היחודי והעצום שבשבילו נברא העולם. קבלת דעת השם בבריאה.

בזמן שהם עומדים שם, בקרבת ההר הגבוה והמרשים, הלב של כל יהודי גועש ברגשות נשגבים של יראה ופליאה ורקוע בתוך רגע נצחי זה. מבטם נישא אל ההר, כמו אם נקלעו לתוך רגע של היסטוריה. ברגע זה, העבר,ההווה והעתיד מתמזגים לכדי אחדות. כל המסע, כל המאמץ, כל התקווה מתגשמים כאן, ברגע הזה של קבלת התורה.

הר סיני מאיר באש השם, מתעצם בכוחו של האל יתברך, והיהודים סובבים אותו כמו כוכבי לכת בשמי הנוכחות האלוהית. כל נשימה מקבלת פתח לרגע של ייחודיות רוחנית עצומה מאירה מלאת קדושה, טהרה ואהבה מזוקקת .

ברגע שהתורה הקדושה ניתנה לעם ישראל, כל איש ואישה קיבלו אותה בשמחה וברגש רב, והכירו במשמעות העמוקה של המתנה שהם מקבלים: הדרך לחיים חכמים, מפותחים וקדושים, עם חוקים ועקרונות שמתוקנים לחפציהם הטובים ביותר. וכך, ברגע נשגב זה שהם ניצבים בתחתית ההר, יורדים מלאכי מרום ומכתירים את עם ישראל בכתרים רוחניים מהקב"ה, ובתוך זירת קדושה זו, הם מרגישים כאילו הם עצמם חלק מהתורה, חלק מהתהליך האינסופי של חידוש ההווי והתרומה לעולם. והם מקבלים גם את האחריות, נעשה ונשמע, המשימה להקדיש את חייהם לתיקון העולם, לשמירה על ערכי התורה ולהעבירם לדורות הבאים. ובכך, הם מתקשרים בקשר חזק ואמיץ אל מי שאמר והיה העולם, אדון השמים והארץ ושולחים את הוד הקישור החזק הזה לתוך כל הדורות הבאים עד ביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן.    

 

קדושים תהיו תפילין מהודרים לתקן עולם במלכות שדי 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב