דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המניות תמיד עולות עם הזמן - האמנם? 

מאת    [ 26/01/2024 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 115 פעמים ]

השקעה בבורסה נתפסת לעתים קרובות כדרך ליצירת עושר, ונתונים היסטוריים אכן מראים מגמת עלייה כוללת. עם זאת, בואו ננסה לנפץ את האמונה הרווחת: האמונה ש"מניות תמיד עולות עם הזמן". בעוד שהשוק בכללותו עשוי להפגין צמיחה לאורך תקופה ארוכת-טווח, מניות בודדות יכולות לספר סיפור אחר, סיפור מלא באתגרים, מלכודות ואפילו כישלונות. אז מה יכול לגרום לחברות טובות להיכשל פתאום?

 

אתגרים ספציפיים לחברה ושערוריות

אפילו ענקיות בתעשייה יכולות ליפול. קחו את אנרון, לפני קריסתה העסיקה אנרון כ-29,000 עובדים והייתה אחת החברות הגדולות בעולם בתחום האנרגיה. מגזין פורצ'ן אף הכתיר אותה כ"חברה החדשנית ביותר בארצות הברית" במשך שש שנים רצופות. בתחילת שנות ה-2000, מניית אנרון צנחה עקב שערורייה שכללה הונאה חשבונאית. מחיר המנייה קרס ל-0.

 

שיבושים טכנולוגיים

בנוף הטכנולוגי המהיר של היום, לאי-הסתגלות עלולות להיות משמעויות קטלניות. בלוקבאסטר, שעסקה בעסקי השכרת וידאו, לא הצליחה לחזות את עליית הסטרימינג המקוון. כתוצאה מכך, המניה שלה הפכה חסרת ערך, בניגוד חד להצלחה של מתחרים כמו נטפליקס.

 

מיתון כלכלי

דינמיקת השוק מושפעת במידה רבה ממחזוריות כלכלית. ליהמן ברדרס, בנק השקעות בולט, הגיש בקשה לפשיטת רגל במהלך המשבר הפיננסי של 2008. תקופה של מיתון כלכלי יכולה להשפיע על תעשיות שונות, ולהשפיע על ביצועי המניות.

 

סיכונים ספציפיים לתעשייה

מגזרים מסוימים עומדים בפני אתגרים ייחודיים. חברות תרופות, למשל, יכולות לחוות תנודתיות במחירי המניות הקשורה לגורמים כמו תוצאות ניסוי תרופות, פקיעת פטנטים ושינויים במדיניות הבריאות.

 

בועות שוק

התלהבות יכולה להוביל לבועות, וכשהן מתפוצצות, ההשלכות הן קשות. בועת הדוט-קום של סוף שנות ה-90 משמשת תזכורת חדה. חברות עם רווחים מועטים ראו את מחירי המניות שלהן מזנקים לפני התרסקות דרמטית, וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים.

 

שורה תחתונה

המשפט "מניות תמיד עולות עם הזמן" הוא לא בדיוק נכון. 

כדי להפחית את הסיכון של השקעה במניות, חשוב להבין את הסיכונים הכרוכים בהן. המשקיעים צריכים גם לבצע מחקר מעמיק לפני שהם משקיעים במניה כלשהי. זה כולל ניתוח הדו"חות הכספיים של החברה, הערכת הצמיחה הפוטנציאלית שלה, ובחינת הסיכונים והאתגרים שאיתם היא מתמודדת.

גיוון ומחקר מעמיק הם מעל הכל כאן, הדוגמאות שניתנו הן בדיוק הסיבה להכרחיות שבגיוון - אף פעם לא נוכל לשים את כל הביצים בסל אחד, ואם אנחנו אוהבים לבחור מניות בודדות נהיה חייבים לערוך מחקר מעמיק בנוסף. בעוד שהשוק בכללותו עשוי להפגין צמיחה לאורך זמן, ביצועי המניות הבודדים הם בעלי ניואנסים ומושפעים מגורמים רבים שלפעמים לא נוכל לשלוט עליהם. אחת הדרכים להפחית את הסיכון בהשקעה במניות היא השקעות ערך. אסטרטגיה זו מתמקדת ברכישת מניות של חברות איכותיות במחירים נמוכים משוויין האמיתי. גישה זו דורשת סבלנות ומשמעת, אך לאורך זמן יכולה להוביל לתשואות גבוהות משמעותית מהממוצע בשוק. חשוב לזכור שהצלחות העבר אינן מבטיחות רווחים עתידיים. על המשקיעים לגשת לכל הזדמנות בעין נבונה, להכיר בסיכונים הפוטנציאליים ולהיות מוכנים לאפשרות של הפסדים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב