דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וואו! וואו! וואו! תכנית חסכון לכל ילד מבית ביטוח לאומי 

מאת    [ 09/01/2024 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 121 פעמים ]

חשוב מאד להכיר את התוכנית ואת דרך ההתאמה שלה לכל ילד ולכל הורה. דרך האתר של ביטוח לאומי אזור אישי אפשר לקבל מידע אישי אודות ההשתתפות בתוכנית וכך לדעת לאיזו תוכנית משתייך כל ילד. תחת תנאים מסוימים יכולים ההורים לבחור היכן הם רוצים שהחסכונות של הילדים שלהם יהיו מנוהלים וגם את זה אפשר לראות דרך אתר אישי ביטוח לאומי. 

המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף במדינה שמסייע לאזרחים כאשר הם נקלעים לבעיה ואין הם יכולים לפרנס את עצמם. המוסד פועל כזרוע ביצועית של המדינה והוא הגוף שאחראי על תשלומים כמו קצבאות, תמלוגים או הטבות כאלה ואחרים שמגיעים לאזרחים בשל מצבים אישיים שקשורים בהם. בכל מה שקשור לילדים, מלבד סיוע ותמיכה במשפחה שיש בה ילד נכה או חולה, המוסד לביטוח לאומי אחראי על תשלום קצבת ילדים מדי חודש עבור כל משפחה ובשנים האחרונות גם על תכנית חסכון לכל ילד. 
 

על מנת להקטין או למזער ככל האפשר את הסיכון שאדם זה אחר, ללא קשר בגילו כעת, יהיה ללא הכנסות ולא יוכל לפרנס את עצמו, יצאה המדינה בתוכנית ממשלתית לפני כמה שנים שבה הוחלט על העמדת סכום כסף של 50 ש"ח מדי חודש עבור כל ילד מתחת לגיל 18 בין אם בחסכון בקופות פקדון בבנקים ובין אם בהשקעה דרך בתי ההשקעות שהמדינה יצרה איתם קשר. דרך שירות אישי ביטוח לאומי יכול היה כל הורה לבחור עבור כל אחד מהילדים שלו את הדרך והמקום שבו הכסף שלו ייחסך. 

בנוסף ניתנה האפשרות להורים לבחור האם הם מעוניינים להשקיע באותו אפיק השקעה גם את קצבת הילדים שהם מקבלים  לחשבון הבנק שלהם. הרציונל הוא שכסף זה משויך לכל ילד על פי מספר תעודת הזהות שלו ואין הוא ניתן למשיכה לפני ההגעה לגיל הבגרות. מכיוון שבגיל 18 אמור אותו ילד להתגייס לצבא הרי שמצד אחד תוכנית החסכון תהיה פתוחה בפניו בגיל 18 למשיכת הכספים אך תמשיך לצבור תשואה עד שיגיע לגיל 21. המידע של ביטוח לאומי אישי באתר האינטרנט של המוסד כולל את כל המידע אודות התוכנית וכמובן את המסלול שבחרו ההורים עבור כל ילד.

לאחר השחרור מהצבא עומדות בפניו של הצעיר אינספור אפשרויות בנוגע לדרך שבה הוא רוצה להתחיל את החיים הבוגרים שלו. חלק לא מבוטל של אפשרויות אלה דורש סכומי כסף לא קטנים ולכן סכום כסף שעומד לרשותו מאז שהיה ילד יכול לסייע לו לעשות את צעדיו הראשוניים, בלי להקשות על ההורים המתבגרים שלו ובלי, חלילה, להפוך לנטל על מוסדות המדינה.
 

בגיל זה הוא יכול להירשם בעצמו לאתר של ביטוח לאומי מידע אישי, לוודא שכל הפרטים האישיים שלו נכונים ומעודכנים, לדעת מה סכום הכסף אשר עומד לרשותו ועל פי תחומי העניין והזיקה שלו לקבל את ההחלטה איך הוא ממשיך, שלא לומר מתחיל את החלק הבוגר של החיים שלו. הוא יכול לפתוח עסק או להיכנס כשותף לעסק, הוא יכול להשתמש בכספים ללימודים או אפילו להשתמש בהם כחלק מההון האישי המקדים שלו לקניית דירה למגורים או השקעה. דרך אזור אישי ביטוח לאומי הוא יידע בדיוק מה סכום הכסף שיש לו וכך יוכל לקבל את ההחלטות החשובות עבורו על פי מה שהוא רוצה לעשות ואיך שהוא רואה את החיים שלו מתקדמים
 

ומה עוד מעניין לקרוא?

אנשים רבים רואים בחסכונות של הילדים שלהם ערוצי השקעה לכל דבר ועניין ומכיוון שמדובר בהשקעה לטווח ארוך מאד הם עושים את השיקולים שלהם איך לבחור את מסלול ההשקעה, את רמת הסיכון ומכאן את גובה התשואה הצפוי. זו הדרך הנכונה להסתכל על עניין זה, שכן ממילא מדובר בכספים שרק הילדים יוכלו לעשות בהם שימוש לאחר שישתחררו מהצבא. 

עבור הצעירים שמשתחררים ולא יודעים מה לעשות או לאן לפנות זהו סכום כסף גבוה מאד אשר בעזרתו הם יכולים לעשות את הצעדים הראשוניים בעולם הבוגרים, לבחון לעומק את האפשרויות שעומדות לרשותם וכך לקבל את ההחלטה איך לעשות שימוש מושכל ויעיל בכסף הזה לטובת סלילת דרך קדימה.

רוצים לקרוא עוד על ביטוח לאומי? הגיעו אל אתר מרכז הידע. 
 

שימו לב: המידע המוצג בעמוד זה לא קשור בשום אופן לביטוח לאומי ומוגש כשירות בלבד.


 

רז גימפל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב