דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


3 אלמנטים עיצוביים מפתיעים לשדרוג הגינה 

מאת    [ 17/11/2023 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 122 פעמים ]

טיפול בגינה הוא עבודה מהנה ומספקת, והגננים החובבנים המכורים לדבר יודעים זאת היטב. הם מדברים לצמחים ולשיחים, משקים באהבה, מדשנים, גוזמים, מעשבים ותמיד חושבים על עוד דרכים לשפר, על עוד אביזרים להוסיף ועל עוד שדרוגים להכניס שיתרמו למראה הגינה וליופייה. 

שילוב בין התכנון והחשיבה היצירתית של מעצבי הנוף ובין החזון והחלומות של בעלי הבית יכול לחולל פלאים בגינה ולהפוך אותה לגינה מהחלומות. כל מה שדרוש הוא רצון, נכונות ו?3 אלמנטים עיצוביים מדהימים שישדרגו את הגינה ויפליאו את המבקרים בה. 

פרגולה רב?שימושית למראה יוקרתי  

אין אלמנט שמזוהה יותר עם עיצוב נוף יוקרתי ואיכותי מפרגולה. פרגולה גדולה ורחבה מעץ מסיבי תורמת לאווירה הכפרית השקטה בגינה מצד אחד ונותנת תחושה של מרחב מצד שני. הפרגולה מספקת אזורי צל בגינה בימי הקיץ החמים ומחסה מפני הגשמים והרוחות. היא מאפשרת שהייה מענגת ומפנקת בגינה בכל שעה משעות היום ובכל עונות השנה. הפרגולה יכולה לשמש כאזור חניה לכלי הרכב או כמחסה לבריכת השחייה ולאזור הישיבה; אפשר לטפח בה צמחייה מטפסת ולקשט אותה עם אדניות פרחים בשלל צבעים וריחות; אפשר לשלב בה תאורה בצבעים רכים לשדרוג האווירה בשעות הערב והלילה ואפשר להתקין בה גגון חשמלי מתכוונן לשליטה בכניסת אור השמש במשך היום. הפרגולה היא אלמנט רב?תכליתי ורב?שימושי בגינה. היא משנה כליל את מראה הגינה ותורמת רבות ליופייה. 

הרבה מעבר לגדר

לגדר הבית יש יותר מתפקיד סתמי ופונקציונלי. הגדר היא האלמנט שתוחם את חצר הבית והגינה, ולמעשה היא הפנים של הבית. כדאי שהגדר תהיה נעימה למראה גם מבפנים וגם מבחוץ. 

מבפנים - הגדר צריכה להשלים את מראה הגינה ולהשתלב בה. צבעיה צריכים להיות רכים ונעימים. אפשר לשלב לאורכה נורות סולריות בצבעים שונים שיעצימו את המראה שלה בערב; אפשר לתלות עליה עציצים עם צמחייה ירוקה מטפסת; אפשר להציב לצידה ספסלים ואביזרי נוי כמו פסלים ומזרקות מים ואפשר לנטוע לאורכה עצי הדר שיניבו פירות להנאת בני הבית ועוברי האורח שצועדים מעברה השני. 

מבחוץ - כדאי שצבעה של הגדר יתאים לצבעו של הבית וישתלב עם צבעו של שער הכניסה. היא צריכה להיות גבוהה מספיק לשמירה על פרטיותם של בני הבית וגם חזקה, יציבה ועמידה לבטיחותם של הולכי הרגל ברחוב. גדר הבית היא הרבה מעבר לגדר. היא אלמנט עיצובי מפתיע שמשדרג את מראה הגינה, החצר והבית וגם את מראה הרחוב.

שער חשמלי להשלמת המראה

לשער החשמלי יש תכלית פונקציונלית אך לא רק. הוא אלמנט עיצובי שמשדרג כל גינה, חצר ובית, מעצים את יופיים, משרה ביטחון ותורם לתחושת הפרטיות של בני הבית והנאה מהשהייה בהם. שער חשמלי יכול להתאים לשימוש כלי רכב והולכי רגל או לשימוש כלי רכב בלבד בכניסה לחניית הבית. כך או כך כדאי שהוא ישתלב עם צבעי הגדר מבפנים ומבחוץ ועם האווירה בגינה בכללותה.   

גינה משודרגת להשלמת מראה הבית

כל אלמנט עיצובי או שימושי שישתלב בגינה ישדרג אותה בקלות וביעילות, יוסיף למראה שלה ויתרום לאווירה שבה. גינה מעוצבת היא הפנים של הבית וסימן ההיכר שלו, והיא גם גאוותם של בני הבית העמלים על טיפוחה מדי יום.

תכנון גינה פרטית היא למעשה תהליך אין?סופי של חשיבה לצד ביצוע בין שמדובר בגינה חדשה ובין שמדובר בגינה קיימת, משגשגת ופורחת. התהליך אינו מסתיים אף פעם ותמיד יש מקום לעוד שינוי, עוד שדרוג ועוד תוספת של אביזרי נוי, מבני הצללה, מערכות ישיבה, אלמנטים של מים ועוד. 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב