דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמהיל השיווק 

מאת    [ 02/05/2008 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 22730 פעמים ]

תמהיל השיווק:

תמהיל השיווק, הינו למעשה תמהיל של אפשרויות המהוות את
"כלי הנשק" של מנהל השיווק,  וידוע גם בשם ארבעת ה"ממי"ם או כפי
המקור באנגלית (4P) ארבעת ה - P:
 


מוצר (Product):
 

למעשה המרכיב הבסיס ביותר (ללא מוצר אין דבר) ועל כל מאפייניו כגון:
גודל, צורה, אריזה ולמעשה כל מאפייניו הפיזיים של המוצר.
למעשה עונה על השאלה: מה אני נותן/מציע ללקוחות ?


מחיר (Price):

מחיר, עלות, תנאי תשלום, תשלומים, אמצעי תשלום - ולמעשה לכל מה שקשור
להיבט הפיננסי של המוצר/העסקה.
למעשה עונה על השאלה : מה (ואיך) אני (בעל העסק/החברה/המוכר) רוצה בתמורה -


מקום (Place):

מקום - כלומר הפצה - נקודה מאוד מהותית בישראל (בתחום מוצרי הצכירה נהוג
לאמור כי הפצה טובה ומיקומים טובים (או היעדרם. . .), יכולים להגיע
בחשיבותם לכמעט 50% מסך תמהיל השיווק.
מרכיב המקום עונה על השאלה: איך המוצר יגיע אל הלקוחות / איך הלקוחות יגיעו למוצר - על כל מרכיבי ההפצה והלוגיסטיקה, דרך ההחלטה על הפצה ישירה,
עקיפה, שימוש בסיטונאים, סוכנים ומתווכים ועוד. יצויין כי עבור חנות
קמעונאית המ"ם של מקום מדבר גם על המיקום הגיאוגרפי/פיזי של בית העסק.


קידום/תקשורת (Promotion):

קידום - ובו כלולים בין היתר: מכירה ישירה, קידום המכירות (מתן הנחה תמורת קניה),
פרסום (על כל גווניו ונגזרותיו) ויחסי ציבור. למעשה עונה על השאלה:
ואיך הם (הלקוחות) ידעו מזה / על זה ?
למעשה מרכיב הקידום עונה גם על שאלה שיווקית נגזרת חשובה:
איך להגיע ללקוחות - או לחילופין: איך לגרום ללקוחות להגיע אלינו -  


לסיכום:

תמהיל השיווק הוא מצרף של אסטרטגיות שיווק שונות אשר מהן נגזרות טקטיקות
שיווק רבות. הצלחתו היא ביכולת להגיע באמצעות אותן אסטרטגיות וטקטיקות
נגזרות, להשגת היעדים השיווקיים (בד"כ יעדי מודעות , חדירה ונתח שוק)
וע"י לסייע להשגת מטרות הפירמה.

חשוב לציין כי כל מרכיב כשלעצמו מפורק אח"כ לתמהיל פרטני
משל עצמו: (תמהיל המוצר,  תמהיל הקידום וכ"ד...).

כמו כן טעות נפוצה היא לבלבל בין תמהיל השיווק (כל 4P) ותמהיל הקידום
(ה"מפרק" את הP של הקידום למרכיביו).


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
לראשונה בישראל !
בחן את עצמך ! - האם תמהיל השיווק (תמהיל הקידום) שלך מיטבי ?         

קבל תשובה מוסמכת וב-ח-י-נ-ם בהתחשב ב:


• גודל העסק הספציפי שלך

• וותק העסק הספציפי שלך

• סוג הענף והתחום העסקי הספציפי של העסק שלך

• סוגי ופרופילי (פילוח) הלקוחות שלך

• רמת התחרות הענפית בענף שלך

• השוואה למקובל בענף הספציפי שלך, ולמה שעושים המתחרים שלך

• ועוד... ועוד... ועוד....)         

הקלק על הקישור שבחתימה - ובתוך 2 דקות תוכל לקבל מידע שיווקי רב ערך,           
שיאפשר לך לעבוד יותר נכון,
וע"י כך - לצמוח, לגדול ולהרוויח !  

הכותב הינו גיל פינטו-אושר, שהינו יועץ אסטרטגי, עסקי ושיווקי בכיר לתאגידים ומייסד ומנכ"ל אופק יעוץ עסקי - קבוצת אופק http://www.OfekGroup.co.il) המתמחה בייעוץ עסקי: אסטרטגי, שיווקי ופיננסי לקידום אנשים, עסקים וחברות, וחבר לשכת היועצים העסקיים.
+++ בחן את עצמך ! +++ - האם תמהיל השיווק (תמהיל הקידום) שלך מיטבי http://www.ofekgroup.co.il/9852/marketingmix



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב