דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק שותפים - מדריך למתחילים 

מאת    [ 07/11/2023 ]

מילים במאמר: 712   [ נצפה 183 פעמים ]

מה זה שיווק שותפים?
שיווק שותפים או Affiliate Marketing היא אחת השיטות הפופולאריות והיעילות ביותר לעשיית כסף באינטרנט. העיקרון שעומד מאחורי השיטה הוא פשוט מאוד: תגמול מבוסס תוצאות. כלומר, באפשרותך לקדם מוצרים או שירותים מסוימים ולהרוויח עמלה כאשר גולש שהגיע דרככם מבצע פעולה כלשהי כמו לדוגמא מכירה, מילוי טופס, הרשמה וכדומה. בשיטה זו כל הצדדים מרוויחים, המפרסם משלם כסף רק עבור גולשים שמניבים לו ערך ואילו המשווקים מרוויחים כסף קל מתנועת הגולשים שלהם.

יש שני סוגים עיקריים של שיווק שותפים:

ישיר - המשווק והמפרסם פועלים ישירות אחד מול השני. בקטגוריה זו תמצאו בעיקר מפרסמים גדולים (אבל לא רק) מהסיבה הפשוטה שניהול ותפעול קמפיין מהסוג הזה מצריך משאבים והתעסקות שוטפת. 

רשת שותפים - יש המון חברות בשוק שנקראות "רשת שותפים". חברות אלה למעשה מפשטות את כל התהליך ומציעות למפרסמים ולמשווקים פלטפורמה מוכנה וראש שקט בכל מה שקשור לניהול השוטף. מסיבה זו הרבה פרסמים מעדיפים לבחור באופציה הזו. 


סוגי עמלות
שיווק שותפים מבוסס על מודל של תשלום לפי תוצאות. כלומר, התגמול מותנה בפעולה כלשהי שהגולש מבצע בבית העסק כמו לדוגמא מכירה, הרשמה לאתר, התקנת אפליקציה וכיו"ב. 
יש המון סוגים של תגמולים אבל אפשר לחלק אותם לשלוש קטגוריות עיקריות:

CPS (תגמול עבור מכירה)
המפרסם משלם עמלה רק כאשר מתבצעת מכירה. תעריך העמלה יכול להיות סכום קבוע או אחוז מסכום המכירה. 

CPA (תגמול עבור פעולה)
המפרסם משלם עמלה כאשר מתבצעת פעולה מסוימת בעסק שלו כמו הרשמה, התקנת אפליקציה, יצירת קשר, ליד וכדומה. המפרסם יכול לבחור בעצמו עבור איזו פעולה הוא משלם עמלה ומה התעריף שלה. שיטה זו נפוצה מאוד בעולם האפיליאציה. 

REVENUE SHARE (חלוקת רווחים) 
המפרסם משלם עמלה עבור כל רכישה עתידית מאותו לקוח. סכום העמלה הוא לרוב אחוז מסוים מסכום העסקה. שיטה זו נפוצה בעיקר באתרים עם מנויים חודשיים, אתרי קזינו ועוד...

מושגים נפוצים
להלן כמה מושגים נפוצים בתחום האפיליאציה שחשוב להכיר:

CPA / PPA - תשלום עבור פעולה
CPL / PPL - תשלום עבור ליד.
CPS / PPS - תשלום עבור מכירה
CPC/PPC - תשלום עבור הקלקה
CPM -       תשלום עבור אלף צפיות
ROI -         יחס החזר ההשקעה (הכנסות שהנבת מהפרסום לעומת ההוצאות שלך על הפרסום)
Affiliate Network/ רשת שותפים  - חברה מתווכת בין מפרסמים ומשווקים.
Cookie Period / זמן עוגייה - משך הזמן שמזכה את השותף בתגמול, מרגע שהוק מקליק על המודעה ועד לרגע שבו הוא מבצע את פעולת ההמרה.
Pixel / פיקסל - קוד שמוטמע 
Conversion / המרה - הפעולה שבגינה השותף יהיה זכאי לעמלה. לדוגמא: מכירה, הרשמה, ליד וכדומה. 
Conversion rate / יחס המרה - היחס בין מספר ההקלקות לבין מספר ההמרות. לדוגמא אם על כל 100 הקלקות מתבצעת המרה אחת אז יחס ההמרה יהיה 1%. 
Affiliate / אפילייט - הבנאדם שמקדם את הקמפיין. יש לו שמות נוספים כמו אפילייטור, שותף, משווק, publisher.

איך זה עובד? 
כל אחד יכול להצטרף לתוכנית שותפים ולהתחיל לקדם קמפיינים. הצעד הראשון הוא להיות בעל נכס דיגיטאלי כלשהו שיש לו כוח חשיפה או תנועת גולשים שבאמצעותו ניתן יהיה לקדם את הקמפיינים. בין אלה ניתן למצוא: בעלי אתרים, בלוגרים, מנהלי ערוצים/קבוצות ברשתות החברתיות, משפיעני רשת, בעלי רשימות תפוצה (מורשות- לא ספאם) , מומחים בשיווק ממומן וכדומה. 
בשלב השני יש למצוא תוכנית שותפים מתאימה ולהצטרף אליה. אפשר לעשות את זה באמצעות חיפוש תוכניות שותפים עצמאיות בגוגל או באמצעות רשתות שותפים שונות. חשוב מאוד להקפיד שהנישה של המוצרים/שירותים המקודמים יהיו תואמים לנישה של הנכס הדיגיטאלי. לדוגמא למי שיש קבוצת פייסבוק של בעלי כלבים צריך לקדם קמפיינים של חנויות לבעלי חיים ולא מוצרי חשמל. 
לאחר שמצטרפים לקמפיין, מקבלים את החומרים הפרסומיים של הקמפיין ומתחילים לקדם אותם באמצעות הנכסים הדיגיטאליים. לכל מודעה שהאפילייטור מקדם יש מזהה ייחודי שבאמצעותו ניתן לזהות שהגולש הגיע דרכו. בכל פעם שגולש יבצע המרה בקמפיין, האפילייטור יזוכה בסכום ההמרה שמגיע לו. כאשר האפילייטור צובר סכום מספיק גבוה ביתרה הכוללת שלו, הוא יכול למשוך את הכספים לאמצעי התשלום הזמין ע"י אותו מפרסם, לרוב לחשבון הבנק או ארנק אלקטרוני כמו פייפאל וכדומה. 
חשוב לשים לב שהמפרסם או רשת השותפים שאיתם אתם עובדים ייספקו לכם ממשק דוחות שקוף ואמין על מנת שתוכלו לעקוב אחר הפעילות שלכם.

כמה כסף אפשר להרוויח?
בכל מה שקשור לאפיליאט מרקטינג, השמיים הם הגבול. יש שותפים שמרוויחים סכומים גבוהים של עשרות עד מאות אלפי שקלים בחודש ויש שותפים שמגרדים גרושים. הכל תלוי בנכסים הדיגיטאליים שיש לכם, היקף החשיפה, הנישה שלכם, הקמפיינים שאתם מקדמים ואיך אתם עושים את זה. שותפים ותיקים ומנוסים שיודעים לעשות את זה טוב מרוויחים סכומים גבוהים אבל זה משהו שצריך ללמוד וצריך להקדיש לזה זמן ולמידה. 

לסיכום,
שיווק שותפים יכול להיות אופציה מעולה להמרת תנועת גולשים לכסף וליצירת מקור הכנסה פסיבי יציב. ההתחלה תהיה קצת קשה ולא תמיד משתלמת, אבל מי שעובר את השלבים הראשונים, מפיק לקחים וצובר ניסיון חיובי, יתחיל לראות בהדרגה שיפור בתוצאות. אין ספק שבטווח הארוך זה ישתלם.  

איירון קליק,
שיווק שותפים בדרך שלך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב