דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחם של קורסי הכנה לבחינות: השפעה על ביצועים ומתמודדות עם לחץ 

מאת    [ 15/08/2023 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 253 פעמים ]

 

רקע

בחינות הן חלק בלתי נפרד ממערכת החינוך וההערכה בחברה. הן מהוות כלי מרכזי להערכת ידע, מבנה חשיבה, ויכולת מתמודדות של התלמידים והסטודנטים. המשמעות העמוקה שבבחינות גורמת להתערערות וללחץ בקרב רבים מאלה שעתידים להתמודד עם המבחנים. למענה על הצורך הזה, פורצו לאחרונה לפי סקרים רבים קורסים הכנה לבחינות בשפע. תוך כדי מחקר זה, ננסה לבחון את השפעתם של קורסים אלו על ביצועיהם של התלמידים והסטודנטים בבחינות השונות, ואילו אפשרויות מתמודדות פרטיות נוספות יש להם להפחית את הלחץ הנפשי המתרגש אותם במהלך ההכנה והבחינה.

שפע הקורסים הכנה לבחינות

בשנים האחרונות התרבו הקורסים המיועדים להכנה לבחינות בכל הרמות החינוכיות, החל מבחינות התיכונים ועד לבחינות התארים האקדמיים הגבוהים. כאשר חלקם מועבר בקבוצות אישיות קטנות, אחרים באמצעות קורסים מקוונים, וחלקם ניתן באמצעות חומרים עצמאיים. הקורסים הללו משווים להם למטרה הקשה והמורכבת של הבחינה ומתמקדים באתגרים העשויים לעמוד בפני התלמידים במהלך הלימודים וההכנה.

השפעה על ביצועים

המחקרים הראשוניים שבדקו את השפעתם של קורסים הכנה לבחינות הכללית התעקשו על התוצאה החשובה ומרשימה כי הקורסים הללו משפרים את ביצועי התלמידים. למעשה, התברר כי התלמידים המשתתפים בקורסי הכנה מצליחים להגיב בצורה יעילה יותר לשאלות הבחינה ובנוסף המשתתפים הפגינו קור רוח, רוגע, סבלנות וריכוז גבוה יותר.

מרבית הקורסים מציעים שיטות הכנה מיוחדות, הן מבחינת התפקודים הרגילים של הנושאים, והן מבחינת השיטות הכתיבה והניתוח. במסגרת השיפורים המבניים, הנוגעים לדיוק ולהבנה טובה יותר של החומרים, הפכו הקורסים לאחד הכלים המועילים ביותר להכנה לבחינות בכל רמה. קורסים אלו גם מציעים תרגולים ומבחנים מודליים שמשמעותם להתנסות בשאלות ובפתרונות אופטימליים. תרגול נכון יכול לעזור לתלמידים להבין אילו סוגי שאלות יכולות להופיע במבחן ולכן להתמקד בחשיבה המותאמת להן.

נתונים 

על מנת לאמת את השפעת קורסי הכנה לבחינות על ביצועים, בוצעו מספר מחקרים , ולאחר ניתוח הנתונים, התברר כי ישנו קשר חזק וחיובי בין השתתפות בקורסי הכנה לבחינות לבין ביצועיהם של המשתתפים בבחינות. בקרב התלמידים שהשתתפו בקורסים, דירוגי הבחינה התעלו בממוצע ב-15% ביחס לאלה שלא השתתפו בקורסים. כמו כן, נמצא כי ככל שהשתתפות בקורס הייתה רצינית ומשותפת, כך היה גם השיפור הממוצע בבחינה.

לסיכום

בחינות הן אתגר גורם ללחץ רב לרבים מאיתנו, קורסי הכנה לבחינות הוכיחו את יעילותם ככלי הכנה מועיל ויעיל להתמודדות עם הלחץ הזה. הקורסים כוללים אספקטים תפקודיים, הבנתיים והטכניים המשפרים את הביצועים בבחינות. בנוסף, ניתן לראות כי התלמידים שניסו את השאלות בתרגולים מודליים עם פתרונות אופטימליים מצליחים להתמודד בצורה טובה יותר בבחינה האמיתית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב