דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינויו של נתניהו לשיבא. 

מאת    [ 01/08/2023 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 343 פעמים ]

פינויו של נתניהו לבית חולים ''שיבא'' הוא המחשת ההבדלים ברמת הרפואה בין הפריפריה למרכז הארץ.בלשון אחרת ,אומרים כאן בעצם שהטיפול שתקבל בבית חולים ''פורייה'' בטבריה הינו טיפול לא אמין, והוא מיועד רק לתושבי טבריה והסביבה. אתה בתור יישות שהיא מעל האזרח הרגיל,ראוי לקבל טיפול של חמישה כוכבים ב''שיבא''. הבעיה היא שיש בזה הרבה אמת.

במחקר שנעשה לאחרונה התברר שתוחלת החיים של תושבי הפריפריה בממוצע היא קטנה מזו של תושבי מרכז הארץ. זהו נתון שצריך להאיר נורה אדומה, שכן זה אומר שדמו של תושב המרכז הינו סמוק יותר מזה של תושב הפריפריה. זה גם משליך על כך שלמי שאין אמצעים לצורך מימון רפואה שחורה יקבל טיפול רפואי פחות טוב. זה עושה את הרפואה בארץ למפלה בין עשירים לבין עניים, זה למעשה גם ממחיש את הקוטביות בין העשירונים העליונים לבין העשירונים התחתוניים. שלא לדבר על זה שכשנתניהו כשהוא מתאשפז בבית החולים הוא מקבל חדר שלם לעצמו ואולי מפנים חדרים סמוכים לשהיית אנשי ביטחון בה, ואז נזרקים מהחדרים חולים למסדרונות בית החולים. זה מזכיר את הזקנה של אהוד ברק במסדרון בית החולים בנהריה אותה הוא הזכיר במלחמת הבחירות שלו בשנת 1999.

גרוע מזה פוליטיקאי מסוג ז' שזה יכול להיות ח''כ מהשורה מקבל טיפול של וי.איי.פי. זאת אפליה פשוטה של בין דם לדם. הנוהג הזה גם גורם לכך שאין מגמה של שיפור הרפואה בארץ. אגב, בעשרים השנה האחרונות נוספו לאוכלוסייה של המדינה כמיליון תושבים ואף מיטה אחת לא הוספה למערך בבתי החולים. שכן, אלה שאמורים לדאוג לאנשי ציבור לשיפור רמת הרפואה הם לא קורבנותיה וגם לא בני משפחתם. יש כאן אלמנט של ניגוד אינטרסים. אם הם היו מקבלים טיפול קלוקל כאחד האנשים בוודאי היו דואגים לשיפור רמת הרפואה.

השם והערב אנו חשופים להגדרה המקוממת של ''קריסת מערכת הבריאות''.

מה שדי מפליא שבסקירה של מערכות הבריאות בעולם ישראל מקבלת את המקום העשירי ברשימה מבחינת איכות הרפואה. זה לא מעיד דווקא על רמה מתקדמת בשירות הרפואי בארץ אלא שכנראה בעולם הרפואה בכלל היא לא מתקדמת במיוחד במדינות נכשלות. אבל עם אשר מתיימר להיות עם סגולה לעמי העולם צריך היה להיות במקום הראשון בתחום הרפואה. ביהדות יש ערך גדול לחיי אדם אפילו ערך עליון.

אז נכון שיש ביטוח בריאות חינם בארץ אבל לעשירים יש אפשרות לקבל טיפול רפואי מעבר לטיפול הסטנדרטי המוענק לאזרח הקטן, ונתניהו כמשל. מה הוא עשה למען שיפור מערכת הבריאות בכל התקופה הארוכה והארורה בשלטונו כראש ממשלה? קדחת! האזרח מעניין אותו כשלג דאשתקד. במילים אחרות האזרח הקטן יכול לקפוץ לו. הוא לא מעניין אותו, הוא משעמם אותו כמו שאמר לתושבת קריית שמונה שהעירה לו על רמת החיים בפריפריה, בעת נאום בחירות.

על רקע זה ניתן להביא כדוגמא חיובית דווקא את שמעון פרס כשלפני  שנים חש ברע כששהה באיזור עמק יזרעאל. הוא הובהל לבית החולים ה''עמק'', המשרת את תושבי האיזור. הוצע לו לעבור לבית חולים שיבא, אך הוא הגיב במילים שיש לו אמון מלא בצוות הרפואי של בית חולים ה''עמק''. על שמעון פרס היה אפשר להגיד הרבה דברים, לא חיוביים בהקשר כפוליטיקאי רודף כבוד שוויתר על אשתו כדי להיות נשיא המדינה. שכן, אשתו סוניה לא רצתה לעבור איתו לבית הנשיא.לא כמו אדוארד השביעי שוויתר על המלוכה שכן לא רצה לוותר על אשתו הגרושה שכן הוא נדרש להתגרש ממנה כדי להיות מלך.

אז הסיפור של פרס בהקשר למתן אימון בצוות בית החולים בפריפריה בהחלט מהווה קרן אור באפלה ומעיד על גישה חיובית למערכות הנותנות שירות לאזרח בארץ.

בהקשר זה נזכיר את עדת הצבועים הפוליטיקאים שמחכים לבוא יומו של נתניהו שכן בבחירות הם לא יכולים לו והם עשו צחוק מעצמם כשאיחלו לו לנתניהו ''בריאות שלמה ואריכות ימים''. הוי צביעות קדושה!

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב