דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האתר שלי עף אחורה בדירוג של גוגל, מה אני עושה? 

מאת    [ 12/07/2023 ]

מילים במאמר: 783   [ נצפה 468 פעמים ]

עולם הקידום אתרים מתחלק ל 2 סוגי מקדמים, (הרבה יותר, אבל כרגע נתייחס ל 2 סוגים).


    • מקדמי אתרים שמקדמים ללקוחות.
    • מקדמי אתרים שמקדמים לעצמם אתרים, למטרות רווח.
קידום אתר בגוגל

כשאנחנו מקדמים אתר ללקוח, נפעל בעיקר עם פעולות הקידום שאנחנו בטוחים בהם (ברוב המקרים)
במטרה לעשות עבודה טובה ויעילה, גם לתווך הארוך.


נשתדל כמה שפחות לעשות "ניסוי ותעיה" כדי לא ליצור נזק שיהיה קשה לתקן אחר כך.
לעומת זאת כשמדובר באתר שלנו, יש לנו נטייה להיות קצת יותר "חופשיים" ולנסות שיטות שונות וכך גם נלמד יותר בדרך, למה?


כי זה לא נורא אם יפול, מקסימום נתקן או שנבנה אתר חדש, וכך גם נלמד יותר על קידום אתרים.
ובנינו אף אחד לא באמת יודע איך האלגרוטים של גוגל עובד, אנחנו יכולים רק לשער והדרך שלנו להתנסות עליו הוא באמצעות ניסוי וטעיה.


אז נכון היום ברשת ישנם הרבה כלים לקידום אתרים שעוזרים לנו, לנתח מידע לגבי האתר שלנו או של המתחרים שלנו, ולעזור לנו בתהליך הקידום.

אבל מה אני עושה עם כל המידע הזה?

ננסה לסקור מספר דוגמאות כדי שנבין את העיקרון ומשם מקווה שתוכלו להמשיך ולנתח מידע לגבי האתר שלכם.
לרובינו ידוע שקידום אתרים אורגני בנוי מ 2 חלקים, כל מה שקשור לקידום אתרים בתוך האתר on page
וכל מה שקשור לקידום אתרים מחוץ לאתר off page.


אבל לפני שאנחנו מתחילים לבנות תוכנית עבודה אנחנו רוצים להבין מה המתחרים שלנו עשו כדי להגיע למקום הראשון בגוגל, אז אנחנו נבדוק מספר פרמטרים חשובים שיעזרו לנו בגדול להבין כמה עבודה מצפה לנו.


1. ניקח את כתובת הדומיין של המקום הראשון בגוגל תחת מילת המפתח אותה אנחנו רוצים לקדם,
באמצעות פקודה site:kiryatech.com נבדוק ראשית כמה עמודים סרוקים בגוגל יש לאותו אתר,
כדי לראות האם זהו אתר תדמית עם 5 עמודים או פורטל עם 500 עמודים, משמשנה את כל התמונה במידה וכן.

2. שנית אנחנו רוצים לבדוק את מערך הקישורים המפנים אליו בכדי לראות אלו אתרים איכותיים מפנים אליו, ואולי למצוא דרך לשתף איתם פעולה, באמצעות כלי לניתוח קישורים כמו, open site explorer או majestic.

נגיד ואני מקדם אתר ויום בהיר אחד הוא עף לעמוד 7 מה אני עושה?

ראשית אנחנו רוצים לבדוק, האם קצב הקישורים שהמפנים לאתר הוא אחיד לאורך הזמן, או שיש עליה פתאומית, באמצעות הכלי majestic אנחנו יכולים לראות אם לדוגמא הייתה עליה מטורפת, של 400 לינקים, כשהאתר רגיל לקבל בין 10 ל 20 לינקים על בסיס יומי, בעיני גוגל זה נראה חשוד והוא נמיח שזה כלי אוטומטי להשגת קישורים, מה שגוגל בדרך כלל לא מעריץ כל כך ומחליט להרחיק את האתר.

פתרון נוסף יכול להיות הוא לבדוק אם מישהו לא העתיק תכנים מהאתר שלכם, ושם אותם אצלו באתר.
בכדי לבדוק את התופעה ישנם מספר דרכים, האחת היא להשתמש ב copyscape,
דרך נוספת היא לקבל התראה בגוגל וובמסטר טולס על כפילות תוכן, והדרך הכי טובה להמנע, היא לשים באתר טאג canonical.

בעיה נוספת שיכולה להיות, היא שמספר אנשים שבצעעתם איתם החלפות קישורים, הוריד את הקישור שלכם, וככה אתם מאבדים כוח עם קישור יוצא ולא נרוויחים אותו חזרה, מה שניתן לעשות הוא לפנות לבעל האתר המקשר אליכם ולבקש ממנו או להחזיר, או שתסירו את הקישור שמפנה אליו חזרה.

עמוד הבית שלי נמצא בעמוד 8 ושאר הדפים מקודמים, והוא לא מוכן להתקדם כבר 3 חודשים, מה יכולה להיות הבעיה?

ראשית חשוב לבדוק האם האתר נמצא בארגז חול, במידה וכן, אפקט ארגז החול בדרך כלל מעניש את האתר שלך, לתקופה של חצי שנה. חשוב קודם כל לבדוק מה גרם לו להיכנס, האם השתמשת בשיטות לא חוקיות מול גוגל, בתוך האתר ומחוץ לאתר, ואם כן להסיר אותם מיד.


שנית, צריך לבנות את האמון מול גוגל מחדש לאט ובזהירות.
בעבר עשיתי ניסוי בכוונת תחילה, שלקח את האתר ושלח אותו לעמוד 8, ובאמצעות עבודה נכונה בקצב אחיד במשך כמה חודשים הצלחתי להחזיר אותו למקום 1 או שני (ריקוד גוגל) תחת המושג שרציתי.

אני בעמוד ראשון, אבל בתחתית איך אני עולה?

אם עשית עבודה טובה, והגעת לעמוד ראשון, ומשם קשה לך לעלות כנראה שאתה בזירה תחרותית ושווה לך להציע דברים שהמתחרים שלך לא מציעים בכדי לתת ערך מוסף שיגבור על המתחרים.

בעבר הייתי צריך לקדם אתר תדמית כשכל העמוד הראשון היה פורטלים גדולים, העבודה הייתה קשה אבל בסוף הצלחתי.
להלן מספר שיטות בכדי לבצע זאת:
1. לשים באתר פורום או בלוג פעיל על בסיס יומי.
2. להוסיף כתבות על בסיס יומי או שבועי.
3. להוסיף ווידאו להגדלת זמן השהות באתר, והפחתת אחוז הנטישה.
4. להוסיף אפשרויות שיתוף ברשתות חברתיות.
5. ליצור מאמרים איכותיים שאנשים יקשרו אלייך.
היום אתר אינטרנט הוא כבר לא "כרטיס ביקור" בלבד, הוא סוג של קהילה לאיסוף מידע.

אחוז הגולשים שלי קבוע, ואחוז הגולשים החדשים שלי נמוך, מה אני עושה?

ראשית חשוב לבחון האם בחרת במילות המפתח הנכונות לקידום האתר שלך, מחקר מילים הוא צעד חשוב לפני תחילת הקידום, כי אם בחרת מילים ללא חיפושים, אז אחוז הגולשים באתר יהיה נמוך לעומת הגולשים החוזרים שכבר מכירים את האתר.
שנית, תמיד אפשר לקדם מילים בזנב ארוך, ולהגדיל את התנועה לאתר, וכמובן להשתמש גם ברשתות חברתיות.

אני תמיד ממליץ לעבוד עם מנהל משימות, ולרשום כל פעולה שאתם עושים + תאריך ושעה, כך שאם תצטרכו לנתח בעיה תוכלו לקשר למשימות לפי התאריך, וכך להבין מה עשיתם טוב לא טוב שהשפיע על המיקום שלכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב