עיצוב הטקסט זה אחד הסיבות שיגרום לגולש לקורא את הטקסט בגלל נוחות הקריאה אם זה לא נוח לי אני לא אקרא את זה ואם אני לא אקרא את זה אני בוודאי אצא הדף ואם יצאתי מהדף אתר המכירות או כל דף אינטרנט שהתכוון למכור לי אז האתר פספס אותי סביר להניח שהאתר ניסה למכור לי משהו חשוב אבל לא היה שם שום נוחות בקריאה וכנראה גם היו חסרים כמה אלמנטים מאד חשובים יכול להיות שהכתיבה דיברה אלי אבל משהו היה חסר כדי לתת לי את ההחלטה שאכן המוצר שיש בדף המכירה אכן כדאי ויגביר אצלי את ההחלטה לקנות את מה שביקשנו אבל בכל זאת למרות שהיה קריאה לפעולה בסוף אנשים לא קנו ולפי הבדיקה שערכתי בגוגל אנאליטיקס מצאתי שהרבה אנשים ברחו מהר מהדף הזה וכנראה שיש בעיה.
יש לי שאלה אליכם? היה לכם כיף לקרוא את כל ה"מסה" הזאת?
בוודאי שלא! בואו ננסה לראות זאת מזווית נוחה יותר:
קודם כל כותרת פסקה:
קופירייטינג - עיצוב הטקסט מה הכוונה? (מובהר לי הנושא)עיצוב הטקסט הוא נושא מאד חשוב מבחינת נוחות הקריאה. הסיבה לכך נובעת בהחלטת הגולש הקצובה בזמן של 2 - 3 שניות מרגע היכנסו לעמוד. אם נוח לו לקרוא את הטקסט והתוכן מעניין אותו הוא יישאר לקרוא ואם לא יעזוב את הדף. אי נוחות בקריאה והמשמעות היא, שאיבדנו לקוח פוטנציאלי.
(רווח פסקה מאפשר אווריריות בכתיבה! כל פסקה 4 - 6 שורות)
לאחר בדיקה שערכנו בגוגל אנאליטיקס מצאנו שמרבית הלקוחות עזבו את הדף מהר מאד. אף על פי שהנושא נוגע רגשית ללקוחות, כגון: בעיות במערכת העיכול, עדיין הלקוחות לא התעניינו בתוכן החשוב. מכאן שעלינו להסתכל ולבחון האם נוח לקרוא את עמוד המכירה שבו אנו מציעים מוצר?
קופירייטינג - עיצוב הטקסט - חשיבות הכותרותאחד האלמנטים החזקים ביותר שלמדתי בכתיבת מאמרים היא כותרות לפסקאות. כשאנשים נכנסים למאמר שלכם הם לא קוראים אותו מיד, אלא סורקים מלמעלה למטה עם גלגלת העכבר ונתפסים על משהו רגשי הנוגע להם. כשישנם כותרות מודגשות הם מבינים שהפסקה מדברת על אותה כותרת שהופיעה. איך ידעתם על מה תדבר הפסקה הזו? J
עיצוב הטקסט - רוחב העמודלעת עתה אפסיק עם המילה קופירייטינג בטקסט, אשר נועדה לקידום המאמר ב SEO. הפסקה הזו אכן תדבר על רוחב העמוד. רוחב העמוד חייב להיות בסביבות 800 PX במרכז ואורך השורה לא יעלה על 60 תווים. הסיבה לכך היא נוחות הקריאה. לאנשים נוח לא להזיז את הראש ולתת לגלגלת העכבר לגלול מטה ומעלה. הם אינם מעדיפים לעייף את צווארם ימינה ושמאלה. זאת הסיבה מדוע דפי המכירה מאד צרים והטקסט נמצא במרכז.
קופירייטינג - עיצוב הטקסט - צבע הטקסט והפונטבעולם האינטרנט יש פונטים מוגבלים ולכן גם צבע הטקסט מוגבל. בדרך כלל חשוב שגודל הפונט יהיה מספיק גדול על מנת שיהיה נוח לקרוא אותו. בהרבה אתרים הפונט הוא arial פשוט ואפשר גם להשתמש ב Tahoma. אם גודל הטקסט קטן הדבר יקשה על הגולש לקרוא את התוכן וסביר שיתייאש ויעזוב. בנוסף אין לעשות משחק עם צבעים. בדרך כלל צבע הטקסט יבוא בצורה של כהה על בהיר ולהיפך.
קופירייטינג סיכוםלעיצוב הטקסט באתר יש חשיבות גדולה בקבלת ההחלטות אצל הגולש. הסיבה נוחות הקריאה! בעיצוב הטקסט חייבת להיות אווריריות בכתיבה על ידי פסקאות ומעל כל פסקה כותרת. רוחב העמוד יהיה במרכז כ 800 PX. צבע הטקסט והפונט יהיה מספיק נוח לקריאה על מנת לאפשר לגולש להתעניין יותר בתוכן שלנו.
קרית טק פתרונות דיגיטליים