דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על מודעות דרושים - מה חייבים לדעת כדי לעשות את זה נכון 

מאת    [ 03/07/2023 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 297 פעמים ]

מודעות דרושים הן מרכיב קריטי בתהליך הגיוס הן עבור מעסיקים והן עבור מחפשי עבודה. הן מספקות למעסיקים דרך לפרסם משרות ולמחפשי עבודה להגיש מועמדות לתפקידים אלה. מבחינת המועמד, יש לזכור כמה דברים עיקריים. ראשית, שימו לב לתואר העבודה ולתיאור התפקיד כדי להבטיח שהתפקיד מתאים לכישורים ולניסיון שלכם. שנית, חפשו מילות מפתח וביטויים המציינים את החובות והאחריות של התפקיד, כמו גם את הכישורים והכישורים הנדרשים.

החשיבות של שם המשרה: לא מה שחשבתם

בצד של המגייסים, אחד המרכיבים המרכזיים של מודעת דרושים הוא שם המשרה. זה צריך להיות תמציתי ולשקף במדויק את החובות והאחריות של התפקיד. חשוב להשתמש בטרמינולוגיה ספציפית לתעשייה ולהימנע משימוש בכותרות מעורפלות או רחבות מדי. לדוגמה, "מנהל שיווק" היא כותרת יעילה יותר מ"מקצוען שיווק".

תיאור התפקיד הוא גם כן חלק חשוב נוסף במודעת דרושים. זה אמור לספק סקירה מפורטת של החובות והאחריות של התפקיד, כמו גם את הכישורים והכישורים הנדרשים. חשוב להיות ספציפיים ולהימנע משימוש בהכללות או במילות באזז. למשל, במקום לציין שהמועמד המצליח חייב להיות בעל "כישורי תקשורת מצוינים", יעיל יותר לציין איזה סוג תקשורת יידרש, כמו "יכולת לכתוב מיילים ודוחות ברורים ומשכנעים".

בנוסף לכותרת המשרה ולתיאור, מודעות דרושים עשויות לכלול גם מידע על החברה או הארגון, מיקום התפקיד וחבילת השכר או התגמול. חשוב להיות שקוף לגבי הפרטים הללו, שכן הם יכולים להוות גורמים חשובים עבור מחפשי העבודה בהחלטה אם להגיש מועמדות למשרה.

איך מנסחים מודעות דרושים?

חשוב להשתמש בשפה כוללת. משמעות הדבר היא הימנעות משפה שעלולה להיראות כמוטה או מפלה, כגון שימוש במונחים מגדריים או העמדת דרישות הקשורות לגיל. שפה מכילה עוזרת ליצור מקום עבודה מגוון ושוויוני יותר ויכולה גם למשוך מאגר רחב יותר של מועמדים.

טיפ נוסף לניסוח מודעות דרושים הוא להתמקד ביתרונות ובהזדמנויות שהמשרה מציעה, במקום רק לרשום את הדרישות. למשל, במקום לציין שהתפקיד "מצריך תואר ראשון", יעיל יותר לומר שהתפקיד "מציע אפשרות להתפתחות מקצועית וקידום למועמדים בעלי תואר ראשון". מסגור זה מדגיש את ההיבטים החיוביים של התפקיד ויכול להיות אטרקטיבי יותר עבור מועמדים פוטנציאליים.

לבסוף, חשוב לבצע הגהה של מודעות דרושים בקפידה כדי להבטיח שהן ברורות, תמציתיות וללא שגיאות. זה יכול לעזור לשדר תדמית מקצועית ולהפוך את המודעה למושכת יותר עבור מועמדים פוטנציאליים.

מודעת דרושים מיוחדת - גם לכם מגיע 

היום, בתור מנהלים, אנחנו יודעים עד כמה חשוב לצאת מגדר הרגיל, להיות כמה שיותר מיוחדים, ברורים ומדוייקים. אז למה כל המודעות דרושים נראות אותו הדבר והאם יש דרך לשנות את זה? בוודאי שכן.רבים מהמפרסמים מודעות דרושים במקומות הרלוונטים נמנעים ממחשבה אחת שיכולה לשנות להם את הגישה - הסיפור. לכל מותג יש סיפור משלו, לכל מפעל ולכל בית עסק.הסיפור הזה צריך לעבור ולהעביר במודעה. 

קחו למשל את המחלבות המפורסמות שאתם מכירים והן משווקות בכל רשתות השיווק. הסיפור שלהן עובר הרבה פעמים בתמונה של חוזה המחלבה, של הקיבוץ או המיקום או עם איזה משפט, שנקרא בשפת השיווק ?סלוגן?, שמספר את כל הסיפור. אז מצאו גם את הסיפור שלכם ותוכלו לייחד את המודעה, את העובדים ואת העסק. בהצלחה!

דניאל ביטון,

ג'וב נינג'ה - עובדים בשבילך!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב