דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתבה אודות עמוד האודות - עמודי About Us באתרים ואפיון נכון עבורם 

מאת    [ 14/06/2023 ]

מילים במאמר: 653   [ נצפה 368 פעמים ]

עולם המוצרים, נתרכז כרגע באינטרנטיים, מתחלק שיווקית לשניים - מוצרי B2C - מוצרים המיועדים למשתמש הקצה הביתי. בדר"כ מדובר בשירותים ומוצרי צריכה אינטרנטיים.

מוצרי B2B, קיצור ל - Business to Business. הכוונה היא לעסק שמוכר שירות או מוצר לכל מי שהוא לא משתמש הקצה הביתי, משמע לארגונים ועסקים ריווחיים וכאלה נטולי מטרות רווח. 

אתם, החברה/אתר שלכם ייקרא תמיד B, הווה אומר שאתם תמיד Business, עסק.

פייסבוק, לדוגמא, הוא מוצר שפונה לשני הפלחים הללו. B2C, לרובנו, כצרכני תוכן שחברינו יוצרים; ו - B2B, לבעלי עסקים שמעוניינים לקדם שיווקית את תכניהם תמורת תשלום.

לא מעט אני נתקל בבעלי אתרים משני הפלחים השיווקיים הללו שמפנים חשיבות מעטה לאפיון, עיצוב ותכנון עמוד האודות, About Us באתר, וחבל שכך. ולמה?

ובכן, לעסקי B2B זה אמור להיות אחד העמודים החשובים באתר. בהיותו העמוד השני אחרי עמוד הבית אליו יילכו הלקוחות העסקיים הפוטנציאליים. זאת, מתוך ציפיה ששם תופיע רוח החברה, הסבר על המוצר ועל בעיקר מנהליה - אין מה לעשות, בעולם בו המון ממנופי השיווק עומלים באינטרנט, אנשים מחפשים את האנשים, עדיין.

וכשאני אומר "חברה", אני מתכון לכל בעל עסק המספק שירותים לעסקים אחרים, ולעניין זה גם מאפיין חווית משתמש , איש IT, מפתח, מעצב גרפי או כל עצמאי המספק שירותים לחברה אחרת.

לעסקי B2C - גם כאן, אם כי בכמות מועטה יותר, לקוח שירצה לדעת על רצינות ואמינות החברה העומדת מאחורי האתר, יילך לעמוד האודות. 

מהו אפיון נכון לעמוד האודות? ובכן, נבין זאת אם נדע מה מעניין את המשתמש המגיע לחקור עלינו, על החברה והשירותים שלנו. חשוב לדעת את הפילוח של סוגי המשתמשים שלנו (פרסונות), היות ומנהל ועובד יהיו בעלי אינטרסים שונים בבואם לחקור אתר של ספק פוטנציאלי. יתכן והעובד יחפש את האדם שנח לו לעבוד איתו, זה שגם יטה לעזור ולא לנהל אותו, בעוד המנהל יחפש את המקצוען בעל השם שידוע כי הוא מספק תוצרים, אולי גם על חשבון ההתנהלות הבינאישית.

אך ככלל: בעמוד האודות המשתמש אמור להבין על המוצר/שירות, השליחות/מסר של החברה, "מאחורי הקלעים" - הצוות, איך הדברים עובדים (אילו הן נקודות עוגן פסיכולוגיות המושכות את הקוגניציה להבנה לגבי השקיפות של החברה).

אגב, לאלה העוסקים בצד הויזואלי של האינטרנט וברשותם פורטפוליו - אם ארצה לבחון מעצב גרפי על פי האתר שלו, הדבר הראשון שיעניין אותי יהיה הפורטפוליו (אינטרס ראשון - מקצוענות והתאמה לאופי הפרוייקטים שלי). 

אם הוא לא טוב, תהיה אישיותו חביבה ככל שתהיה, לרוב לא נשכור את שירותיו. לכן, הפורטפוליו, בראי העסק של המעצב, צריך לדעתי להיות בפרונט האתר, בעמוד הבית.אולי אף "להוציא החוצה" אל עמוד הבית 2 - 3 פרוייקטים מוצלחים במיוחד. אם נחזור אל עמוד האודות - את אותם פרוייקטים נבחרים, מומלץ לו להכניס גם גם לשם, בנוסף לעמוד הבית.

נסיים עם כמה עמודי אודות שאהבתי. כמו

Etsy - אתר מסחר ענק בסגנון Ebay המוכר, לממכר חפצי אמנות ומלאכת יד. המשתמשים המרכזיים מחולקים בעיקר (אך לא רק) לשתי פרסונות: היוצר, חובב האמנות ומלאכת היד והקונה, זה המעוניין לרכוש ממנו. את הקונה ניתן גם כן לחלק לשתי פרסונות, המבין (באמנות וכו) והמתעניין, לשם קישוט או מתוך היותו נפש אמנית.

סביר להניח שהספק הפוטנציאלי, יוצר המעוניין להרשם כדי למכור את מרכולתו, יילך לחקור ולהתרשם גם מעמוד האודות, בעוד הקונה יתרשם יותר מהחוויה הכללית באתר. עמוד הבית, העיצוב, ההיצע, השמישות, השמושיות וכולי. העמוד המצויין הזה נותן בגלילה אפנתית-אמנותית (איורים, מיני אנימציות קלילות ולא מעצבנות, המון מקום, "White Space") את המידע הנדרש.

Everlane

מותג אפנה המאמין בערכים הומניים של סחר ועבודה הוגנים בתחום הכה משעבד הזה.

פשוט לגלול ולהנות מהסיפור.

Amazeelabs

שימו לב עד כמה הם מקפידים להעמיד את הצוות בפרונט, עם אופציות פילטור לאנשי צוות מסויימים (מפתחים, מעצבים...) וסיפור על כל עובד ועובד.

אלה שפפחות....

Moz

מחד, ברור. מאידך, משעמם.

Bureauofdigital

כבר מוזר שבכתובת ה URL כתוב Community במקום About - מעין קונבנציה שגם כאן, מהווה איזשהו עוגן, להבין גם בכתובת האתר שאני בעמוד האודות. אם כי לא חייב, אך סתם מוזר שזה לא כך כאן. מדובר בסוכנות דיגיטל שמשוויצה מאד בלוגואים של הגדולים ביותר איתם עבדה - ללא ספק ערובה לאטאקטיביות יתר בעיני הפרסונה של המנהל. אך זהו, עם כל השירותים שהחברה הזו נותנת, עמוד האודות הזה דל בשקיפות, מידע ואנשי הצוות.

תנו לי להתחבר לאני הצוות שעומדים לשרת אותי - אפק פסיכולוגי נוסף לטובת הוספת תמונות של העובדים, לפחות הבכירים. הזדהות, אמינות, בטחון כל אלה מגיעים בעקבות אפקט הטיית אמפתיה לפרצופים שיש לכל משתמש באשר הוא. 

איתי קורוניו - סטודיו לאפיון, עיצוב ופיתוח אתרים ופרוייקטים מונחי חוויית משתמש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב