דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במה מסייעת יועצת הנקה בכלל, שאלתם? אז זה קצת מפתיע. 

מאת    [ 13/05/2023 ]

מילים במאמר: 696   [ נצפה 513 פעמים ]

נהוג לומר כי הנקה היא המתנה הטובה ביותר שתוכלי להעניק לילד שלך. ייעוץ הוא כלי חשוב המספק סיוע והדרכה לאמהות בתחילת דרכן, או כאשר הילד עם בעיות רפואיות שונות בחלל הפה, כגון לשון קשורה, או שפה קשורה, במקרים אלה אף נדרשת התערבות כירורגית וככל שנעזר ביועצת בשלב מוקדם יותר כך סיכויי ההצלחה גדלים.

להצליח בהנקה ולהתמודד עם בעיות שונות. 

הסיוע מתאים לאמהות שמתחילות לראשונה, לאמהות שמתמודדות עם בעיות כמו תחושת כאב בזמן האקט עצמו, תזונת תינוק שאינה מספקת או עייפות יתר, ולאמהות שמתכוונות להמשיך להניק לתקופה ארוכה. היוועצות עם אחות מייעצת יכול לסייע לאמהות להבין את הנפש הפיזיולוגי של ההנקה ולקבל כלים לטיפול בבעיות שונות. בנוסף, גם מסייעת למניעת פגמים ותקלות תזונתיות שיכולות להשפיע על הצמיחה והפיתוח של התינוק.

כמה פגישות זה בד"כ לוקח?

מספר הפעמים שבהן יש לייעץ בהנקה תלוי בכמה גורמים, כגון התקופה בה האם מתכוונת להמשיך להניק והבעיות שמתמודדת איתן. עם זאת, כדי להבטיח את הצלחת ההנקה ולמנוע בעיות, מומלץ לייעץ לפחות פעמיים - פעם אחת בתקופת התחלת ההנקה ופעם נוספת כשהתינוק מתחיל להתפתח. יש לציין כי חשוב לקחת בחשבון שזה יכול לעזור להתמודד עם בעיות שונות כמו עייפות יתר, תחושת כאב בזמן ההנקה או תזונת תינוק שאינה מספקת. ככל שישנם בעיות נוספות, כמו פגמים תזונתיים או בעיות פיזיולוגיות נוספות שונות, וזה עשוי לעזור פה.

מהו התהליך?

התהליך של הייעוץ בהנקה מתחיל בהכרת המצב הנוכחי של האם והתינוק. היועץ ישאל שאלות כמו כמה פעמים התינוק מצטיין ביום, מה המשקל שלו ואם ישנם בעיות בהנקה כמו תחושת כאב או נקבוביות. לאחר מכן, היועץ יציע טכניקות וכלים לטיפול בבעיות כאלו. לדוגמה, אם האם חווה כאב בזמן ההנקה, היועץ עשוי להמליץ על פיזור נקבוביות עם תנוחות מתאימות יותר, עיסוי שדיים או שינוי טכניקות הנקה. כמו כן, היועץ יעזור לאם לפענח את חזון התינוק ולהבין כיצד לזהות את הצורך בהנקה ולהקל על התהליך.

מהם היתרונות?

אז יש מגוון יתרונות לאם ולתינוק. 

הנה כמה יתרונות של ייעוץ הנקה

שיפור התהליך: הייעוץ מספק לאם ולתינוק כלים וטכניקות לשיפור התהליך המתמשך. זה יכול לכלול טיפול בבעיות כמו עייפות יתר, כאבים בזמן ההנקה ותזונת תינוק שאינה מספקת.

יעוץ אישי: ייעוץ פרסונלי מתאים לצרכי האם והתינוק הספציפיים. היועץ עובד עם האם לפי צרכי התינוק והצרכים האישיים של האם כדי להבטיח שהתהליך של ההנקה יהיה נעים ופשוט יותר.

תמיכה ומעקב: הפגישות מספקות תמיכה מתמשכת לאם ולתינוק. וימשיך לעזור להם לאורך התהליך וימשיך למעקב אחרי התינוק כדי לוודא שהם מקבלים את התזונה הנכונה וכדי לזהות כל בעיות נוספות שעלולות להתפתח.

הנאה מההנקה: התהליך יכול לסייע לאם לחוות הנאה ותפיסת ערך בתהליך. זה יכול להפוך את התהליך של ההנקה לחוויה נעימה יותר עבור האם וחשוב מכל לקידום התקשורת והקשר בין האם לתינוק.

הפחתת סיכונים: הפגישות במקרים רבים מסייעות להפחית את הסיכונים הקשורים בתהליך כמו עייפות יתר, דכאון לאחר לידה, או דכאון קלינמ, כמו גם הפרעות תזונה ובעיות עם התהליך עצמו. זה יכול להפחית את הצורך בתרופות ובמעבר למזון מלא במהלך השנים הראשונות של התינוק.

תמיכה באימון: בנוסף יכול לסייע לאם להתאמן עם התינוק כדי לקבל תוצאות טובות יותר ולהשתמש בטכניקות הנכונות להנקה. זה יכול לסייע לאם להתאמן ולהתאים את הצרכים שלה ושל התינוק להנקה בצורה טובה יותר.

כולל פגישות יכולות להיות כלי חשוב עבור האם והתינוק כדי לקבל תמיכה ותשובות לשאלות שלהם. זה יכול להיות חשוב במיוחד עבור האמהות החדשות שצריכות להתאים לתהליך החדש של ההנקה ולקבל תמיכה לאורך כל הדרך.

חיסכון בכסף: הדבר עשוי להפחית את הצורך של האם לקנות פורמולות מתכוננות שקרובות בעלות גבוהה. כמו כן, ההנקה עשויה להפחית את הצורך בתרופות ובטיפול רפואי נוסף, ולכן לחסוך לאם כסף נוסף בתקופה הראשונה של התינוק.

חיבור אמוציונלי: פגישות קבועות בדרך כלל מסייעות לאם להתחבר לתינוק שלה בצורה יותר עמוקה ואמוציונלית. זה מסייע לאם להרגיש קשר אינטימי וחיבור עם התינוק ומסייע לחזק את הקשר ביניהם.

הכנה לצאת לעבודה: הדבר יכול לסייע לאם להתאים את הצרכים שלה ושל התינוק להנקה וגם להכין את האם לצאת לעבודה בצורה מוכנה יותר. זה יכול לסייע להנקה להימשך לאורך הזמן ולאפשר לאם להתאים את התקופה הראשונה של ההנקה לצרכים היומיומיים שלה.

בסופו של דבר, כמו כל דבר בחיים, ייעוץ הוא כלי חשוב ויעיל עבור האם והתינוק. זה מסייע להם מבחינה בריאותית, כלכלית, ונפשית, ובמיוחד כשהדרך עוד חדשה וזה הילד הראשון שלנו.

 

טיפ מעניין נוסף שחשוב לדעת הוא כי מרבית מיועצות ההנקה עברו הכשרה של משרד הבריאות כיועצות שינה, וכידוע, בחודשים הראשונים אנחנו כהורים לא ישנים הרבה, טיפ או שניים מהם יכולים לעשות את ההבדל, מה למשל? פשוט יצירת אווירת שינה החל משעות הערב המוקדמות, כיבוי אורות, הנמכת מוזיקה ורעשים, וצמצום מסכים.1

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב