דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרפולוגיה - כל מה שצריך לדעת על אבחון על ידי גרפולוג 

מאת    [ 10/05/2023 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 479 פעמים ]

גרפולוגיה, הידועה גם כניתוח כתב יד, היא חקר כתב ידו של אדם כדי לקבוע את תכונות האופי שלו, אישיותו ואפילו מצב בריאותו. זהו תחום שקיים כבר מאות שנים ונעשה בו שימוש בדרכים רבות ושונות, החל מהחלטות גיוס עובדים ועד חקירות פליליות.

מהו אבחון גרפולוגי?

לצורך ביצוע אבחון גרפולוגי, איש מקצוע מיומן מנתח את כתב היד של אדם למגוון מדדים כמו גודל וצורת האותיות, המרווח בין המילים והלחץ המופעל על הדף. על פי אלו ניתן לחשוף מידע רב על מצבו הרגשי של האדם, הערכה עצמית, יצירתיות ועוד.

אמנם ניתן ללמוד את יסודות הגרפולוגיה, אך מומלץ לפנות לגרפולוג מנוסה לצורך ניתוח יסודי. הסיבה לכך היא שגרפולוג מיומן יכול לא רק לנתח את כתב היד עצמו אלא גם לקחת בחשבון את ההקשר והניואנסים של חייו וחוויותיו של הפרט.

כאשר בוחרים גרפולוג, חשוב לחפש מישהו עם רקע חזק בתחום ורצוי הסמכה מארגון בעל מוניטין. כמו כן, על הגרפולוג להיות בעל ניסיון במגוון הגדרות ולהיות מסוגל להתאים את הניתוח כדי לענות על צרכי הלקוח.

כמה זה עולה?

עלות האבחון הגרפולוגי עשויה להשתנות בהתאם לעומק הניתוח ולניסיון של הגרפולוג. חלקם עשויים לגבות תשלום קבוע עבור ניתוח סטנדרטי, בעוד שאחרים עשויים לגבות לפי שעה. חשוב לדון בעלות מראש ולוודא שאתה מבין בדיוק מה כלול בניתוח.

בעוד שגרפולוגיה אינה מדע מושלם ויש לה מבקרים, היא יכולה להיות כלי רב ערך להשגת תובנה לגבי אישיותו והתנהגותו של אדם. חשוב לזכור שכתב יד הוא רק חלק אחד מהפאזל ויש לקחת בחשבון לצד גורמים נוספים כמו שפת גוף, טון דיבור והבעות פנים.

איפה משתמשים באבחוני גרפולוגיה?

גרפולוגיה, חקר כתב היד, נמצאת בשימוש נרחב בתחומים שונים ככלי אבחון. תחום כזה הוא פסיכולוגיה משפטית, שבה משתמשים בגרפולוגיה להערכת מצבם הפסיכולוגי של אנשים שהואשמו בפשעים. כתב יד יכול לחשוף את תכונות האישיות של אדם, מצבו הנפשי ואפילו רמת התוקפנות שלו, מה שהופך אותו לכלי שימושי בהערכת הסיכון הפוטנציאלי של אדם לבצע פשע. על ידי ניתוח המאפיינים השונים של כתב ידו של אדם, לרבות גודל, הטיה, הלחץ והמרווח בין האותיות, גרפולוגים יכולים לספק תובנות חשובות על נפשו של האדם ולעזור בחקירות פליליות.

תחום נוסף בו נפוץ הגרפולוגיה הוא בענף הגיוס. ניתוח כתב יד יכול לספק תובנות חשובות לגבי אישיותו ותכונות האופי של אדם, שיכולות להיות שימושיות בקביעה אם הן מתאימות לתפקיד או חברה מסוימת. על ידי ניתוח כתב ידו של הפונה, גרפולוגים יכולים לספק מידע על רמת הביטחון שלהם, היצירתיות, תשומת הלב לפרטים ותכונות רלוונטיות אחרות. מידע זה יכול לשמש בתהליך הגיוס על מנת להעריך את התאמתו של המועמד לתפקיד ולהבטיח שהם מתאימים היטב לתרבות ולערכים של הארגון.

לסיכום

גרפולוגיה היא תחום מרתק עם מגוון רחב של יישומים. בין אם אתם מחפשים לקבל תובנה לגבי האישיות או ההתנהגות שלכם, או שוקלים להשתמש בהם במסגרת מקצועית, חשוב לפנות לגרפולוג מוסמך ומנוסה לניתוח יסודי. למרות שהעלות עשויה להשתנות, היתרונות של אבחון גרפולוגי יכולים להיות חשובים בקבלת הבנה מעמיקה יותר של עצמך או של הסובבים אותך.

b.ma




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב