דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמזון, איביי שופיפיי ופלטפורמות נוספות - האם אפשר להתעשר מזה, להגיע לחופש כלכלי או להכנסה פסיבית? 

מאת    [ 08/05/2023 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 1198 פעמים ]

לאחרונה, אני נתקלת הרבה במילים חופש כלכלי, הכנסה פאסיבית. כולם רוצים להתעשר, בלי לעשות יותר מדי. לצערי, יש המון שרלטנים שמבטיחים הרים וגבעות לאנשים שמוכנים לעשות הכל, כדי שתהיה להם הכנסה פאסיבית שתביא אותם לחופש כלכלי. אני רוצה לספר קצת על הפלטפורמות מנקודת המבט שלי, ומהניסיון שלי כמישהי שמתפרנסת רק ממסחר אלקטרוני.

אתחיל מהשאלה הכי מעניינת, האם אפשר לעשות מזה כסף? התשובה היא כן. האם אפשר להתעשר ממסחר אלקטרוני? התשובה היא כן.

האם זו הכנסה פאסיבית? התשובה היא ממש לא.

מסחר אלקטרוני כיום, הוא מקצוע לכל דבר, צריך ללמוד את התחום, כדי להצליח בו בגדול. אמנם אין תואר במסחר אלקטרוני, אבל יש המון חומר באינטרנט, קורסים, מלווים וכמובן ניסיון. 

בישראל, הקורס הכי רווח למסחר באמזון הוא המותג הפרטי. מלמדים אנשים להקים מותג פרטי למוצר, לייצר אותו בסין ולמכור אותו באמזון. יש לקחת בחשבון שאמזון היא חברה סבוכה עם המון נהלים, שמשתנים חדשות לבקרים. המון חוקים שצריך לדעת, וקשה לדעת הכל מראש. יש דברים שאם היית יודע אותם לפני שנכנסת לזה, אולי לא היית נכנס לתחום. הקמת מותג פרטי דורשת השקעה מטורפת הן מבחינת הזמן והן מבחינה כספית. דרושים כיסים עמוקים לעניין.

תחום נוסף שקיים באמזון הוא שיטת הארביטראז', (בה אני סוחרת), בעצם, קנייה של מוצרים בסיטונאות ומכירה באמזון. 

בשתי השיטות לוקח זמן רב עד שחשבון האמזון מתרומם ומתיישר על סכום שאפשר לחיות ממנו. ניהול מסחר באמזון הוא ניהול עסק לכל דבר, צריך לדעת לתמחר, לנהל תזרים. אורח רוח זה דבר מאוד חשוב בעסק הזה.

יש חברות שיציעו לכן לנהל לכם את החשבון, להשקיע כסף ושהם יבנו לכם את החנות. חשוב להבין שכשאין לכם שום ידע בתחום, אין לכם יכולת לבחון את מה שאותה חברה עושה. בנוסף, אם מבטיחים תשואה מובטחת, יש לברוח. אי אפשר להבטיח תשואה באמזון. אף אחד לא יכול.

אז אם אתם רוצים בכל מאודכם לסחור בפלטפורמה הזאת שנקראת אמזון, תעשו שיעורי בית טוב טוב, תקראו, תלמדו, תבינו למה אתם נכנסים ואת המשמעויות. אם החלטתם שאתם רוצים לעלות על רכבת ההרים הזאת, אז תחזיקו חזק ותנו את כל הכוחות שלכם.

להתעשר אפשר, כמו שאמרתי, אמזון היא פלטפורמה שאם עובדים בה נכון, אין ספק שהיא יודעת לספק כסף.  חשוב לי להדגיש שלא מדובר בהכנסה פאסיבית, כי העבודה לא נגמרת גם אחרי שמצליחים. תמיד יש עבודה, נכון שכשמגיעים לאיזשהו פיק של כסף שאנחנו כבר מרוצים ממנו, העבודה נהיית פשוטה יותר, רוטינית יותר, אבל עדיין יש הרבה עבודה. אפשר כמובן, תמיד להביא מישהו שינהל את החנות במקומך, אבל זה לא יהיה אותו דבר, והרבה אנשים לא בהכרח רוצים לגלות את כל סודותיהם למישהו אחר.

אז למה בכל זאת לסחור באמזון? כי זאת כנראה הפלטפורמה היחידה שיודעת לספק סכומי כסף אדירים, למי שיש יכולת להשקיע במלאי. התמורה היא גדולה, ואחרי תקופה כשמגיעים לתמורה הזאת, לא חייבים לעבוד המון שעות ביום. כלומר, ניתן לייצר הכנסה יפה במעט שעות עבודה ביום, מה שכנראה יהיה קשה לעשות בכל פלטפורמה אחרת.

איביי לעומת אמזון, זאת פלטפורמה קשוחה פחות, דורשת פחות מהמוכרים, אך גם התמורה היא פחותה. יש אנשים שכנראה מצליחים להתפרנס מהפלטפורמה הזאת, אך היא יודעת לייצר הכנסה נמוכה משמעותית מאמזון. אפשר גם לראות שלאמזון יש נתח שוק הרבה יותר גדול  משל איביי.

שופיפיי, היא פלטפורמה נוספת למסחר אלקטרוני, אך היא שונה משמעותית מהשתיים הראשונות, היות ושופיפיי מספקת פלטפורמה לבניית חנות עצמאית, שזה אומר שכל עלויות הקידום והשיווק יחולו על המוכר. בעצם, ללא השקעה כספית בקידום החנות לא יהיו לה מכירות. 

היתרון בשופיפיי הוא כמובן העמלה הנמוכה יחסית שמשולמת לפלטפורמה, שזוהי עלות חודשית, אך עלויות הקידום הן גבוהות מאוד.

לסיכום, מסחר אלקטרוני הוא דרך מצוינת לייצר הכנסה גבוהה, בתנאי שאתם באים עם הון עצמי להשקעה, אורח רוח וסבלנות להבין שלוקח זמן לייצר הכנסה גבוהה וקבועה, יכול לקחת גם יותר משנה.

אני מאוד ממליצה על מסחר אלקטרוני, כי אני סוחרת בעצמי, אבל חשוב להבין שנדרשת השקעה רבה, וזה ממש לא הכנסה פאסיבית.

 

 

 

רוזה קופלר, סוחרת באמזון, איביי ושופיפיי משנת 2016, מגיעה מתחום השילוח הבינלאומי, מתמחה בשילוח בינלאומי של איקומרס, ומייעצת לעסקים שמעוניינים למכור לחו"ל ולא יודעים איך לעשות זאת. בעלת הבלוג: www.rosakofler.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב