דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי אחריות מקצועית ולמי זה מיועד? 

מאת    [ 08/05/2023 ]

מילים במאמר: 690   [ נצפה 484 פעמים ]

ביטוח אחריות מקצועית נועד בכדי להגן על בעלי מקצוע מענפים שונים, מפני תביעות. ההגנה ניתנת על תביעות בגין רשלנות, מחדל או השמטה אשר נעשו בתום לב.
ביטוח אחריות מקצועית הינו בעל חשיבות גבוהה ולו מהסיבה שבכוחו לאפשר למבוטח לעסוק במקצוע ולהעניק שירותים ללא חששות מתביעות.

 
כמובן, שחשוב שכל מי שמתעניין בביטוח אחריות מקצועית, ישים דגש על כל תנאי הפוליסה ובראש ובראשונה על גובה הכיסוי הביטוחי - אשר אמור להיות מצוין בפוליסה. 



עבור מי הביטוח מיועד?

ביטוח אחריות מקצועית מיועד עבור בעלי מקצוע מענפים שונים שהינם בעלי מקצועות חופשיים כמו: מתווכים, מתרגמים, רואי חשבון, רופאים, מהנדסים, קוסמטיקאיות וכיוצא בזה.. 
כידוע, בעלי מקצועות אלו חשופים לתביעות רבות - והנתונים מעידים שמספר התביעות המוגש כנגד בעלי המקצועות החופשיים רק הולך ועולה עם הזמן. לכן, חשוב שכל אחד מהם יפעל ויעשה כל מה שיתאפשר על מנת להגן על עצמו מפני מקרים שכאלו - וכאמור, אחריות מקצועית, מהווה את אחד מהכלים המרכזים והחשובים אשר עומדים לרשותם עבור אותה המטרה.  

 

היתרונות של אחריות מקצועית

מי שמתלבט אם לרכוש פוליסת אחריות מקצועית או לוותר עליה חשוב שיכיר תחילה את כל היתרונות אשר טמונים בביטוח זה ובין היתר את היתרונות הבאים:
הביטוח מעניק כיסוי להוצאות עבור הגנה משפטית בגין תביעות אשר מקורן בנזק אשר נגרם לצד שלישי כתוצאה מרשלנות מקצועית של בעל המקצוע המבוטח או כתוצאה מרשלנות מקצועית של עובד מטעמו.
ביטוח אחריות מקצועית מעניק כיסוי רטרואקטיבי גם במקרים בהם מעשה הרשלנות קרה לפני תחילת הביטוח - זאת, במידה והתביעה עצמה הוגשה במהלך תקופת הביטוח. 
פוליסת ביטוח אחריות מקצועית טומנת בחובה הגנה מפני תביעות המוגשות כנגד המבוטח לכל אורך תקופת הביטוח 



הכיסויים של הפוליסה

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית מעניקה כיסוי להוצאות הגנה משפטית בעת תביעות של צד שלישי. הפוליסה מעניקה כיסוי לתביעות עבור נזק אשר נגרם לצד שלישי בעקבות רשלנות מקצועית הן מטעם המבוטח והן מטעם עובד מטעמו. 
כמובן, שבהליך רכישת הפוליסה, יש לשים דגש על הכיסויים הפרטניים אותם היא כוללת - זאת בכדי למנוע "הפתעות" מיותרות אשר יכולות לצוץ בזמן אמת. 

 

התאמת הביטוח לבעל המקצוע

בכדי לספק את ההגנה המקסימאלית למבוטח, ביטוח אחריות מקצועית אמור להיות מותאם באופן פרטני עבור תחום העיסוק בו עוסק המבוטח. כידוע, לכל אחד מתחומי העיסוק והמקצועות יש את הצרכים הפרטניים שלו ואת סוגי התביעות אשר עלולות להוות את נחלתו - צרכים אלו אמורים כאמור להילקח בחשבון בפוליסה. 
כמובן, שכדאי ומומלץ לשבת עם סוכן הביטוח על מנת לייצר את ההתאמות המתאימות וליהנות בסופו של דבר מהפוליסה המתאימה, האיכותית והמקצועית ביותר. 

 

היכן לעשות ביטוח אחריות מקצועית?

כל בעל מקצוע חופשי, אשר מתעמק בפוליסה, יכול להבין את הערך הרב אשר טמון בה. יחד עם זאת, בכדי להבטיח מיצוי מקסימאלי של יתרונות הפוליסה, חשוב לבחור בתבונה את סוכנות הביטוח ממנה תרכשו את הפוליסה. בהליך בחירת הסוכנות מומלץ לשים דגש על פרמטרים כמו:


    • שם ומוניטין - יש לוודא שמדובר בסוכנות ביטוח בעלת ותק, אשר הספיקה לצבור עם הזמן שם ומוניטין חיוביים בתחומי פעילותה. 
    • התמחות - מומלץ לוודא שאותה הסוכנות מתמחה באופן פרטני גם בנושא של ביטוח אחריות מקצועית - כידוע, לא כל סוכנויות הביטוח מציעות את כל סוגי הביטוחים. חשוב לשים דגש שביטוח אחריות מקצועית מוצעת תוך התאמה לתחומי ההתמחות של בעל המקצוע - על מנת לכלול כיסויים רלוונטיים. 
    • רמה מקצועית  - כדאי לבדוק רקע לגבי סוכן הביטוח אשר מטפל בכם ולוודא שמדובר בסוכן מקצועי ואמין - כדאי לבדוק גם מה ההסמכה שלו בתחום.  
    • תנאי הפוליסה - חשוב מאוד לבדוק את תנאי הפוליסה וכמובן, את יחס העלות אל מול התועלת. הדרך הטובה ביותר לקבל את התמונה המלאה בנושא עוברת בעריכת השוואות מול פוליסות המוצעות על ידי סוכנויות אחרות. 
    • חוות דעת והמלצות - במידה ויש לכם אפשרות לקבל חוות דעת והמלצות על אותה סוכנות ביטוח, דבר זה יכול לסייע במידה רבה בקבלת החלטה שלמה ונבונה ולכן, כדאי להתעמק גם בנושא הזה לפני קבלת ההחלטה. 
    • תודעת השירות - כשאתם בוחרים סוכנות ביטוח לכל מטרה, חשוב שתוודאו שהחברה שמה דגש על תודעת שירות גבוהה וזמינה בעבורכם לכל שאלה או בעיה שיכולה לעלות עם הזמן - ודבר זה רלוונטי במיוחד לביטוחים חשובים ומשמעותיים כמו ביטוח אחריות מקצועית. 

 

לסיכום, אם אתם מחפשים אחר סוכנות או סוכן ביטוח ורוצים להבטיח שאתם עושים את הבחירה הטובה ביותר, תשמחו לגלות שאתם נמצאים בכתובת הנכונה למטרה - הסוכן מרכז סוכני ביטוח מומלצים - כאן תוכלו למצוא סוכני ביטוח מומלצים מכל רחבי הארץ אשר חלקם גם מתמחים בנושא של ביטוח אחריות מקצועית. תוכלו לקרוא את כל המידע הרלוונטי, חוות דעת והמלצות ובסופו של דבר לבצע את הבחירה הנכונה ביותר בעבורכם - כאשר, אין שום סיבה שתתפשרו על פחות מכך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב