דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלים להתמודדות עם מתחים ולחצים ביום יום- פיטורים מעבודה 

מאת    [ 06/05/2023 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 531 פעמים ]

מי מאתנו לא חווה חווית פיטורים מעבודה, עזיבת לקוח, עצירת פרויקט עבודה באמצע וכו'.

לרובנו, חוויה כזו יכולה להוביל בין היתר להופעת תסמינים גופניים: כגון קצב נשימות ולב מהירים ובלתי נשלטים, כאב ראש, ומערכת עיכול רגיזה. כדי  שנוכל להגיע למצב שבו אנו "רגועים" מספיק כדי לבחון את הפעולות הבאות שעלינו לעשות בהקשר של אותה חוויה, רצוי שנבצע פעולות מקלות אשר תוכלנה להנמיך ולהרגיע  את אותם תסמינים.

הנה לכם מספר תרגילים פרקטיים אשר תוכלו לבצע בקלות ומבלי הכנות מראש מורכבות:  

הרגעת נשימה מואצת:  

תרגיל ראשון: נסו לשבת בצורה נוחה בעיניים עצומות להקשיב לקולות , צלילים או רעשים המגיעים מחוץ לחדר בו אתם נמצאים  מבלי לפרשם , להתמקד בשאיפת אוויר איטית ללא מאמץ דרך האף אל תוך חלל הבטן (הסרעפת) תוך כדי ספירה איטית של 4-5  שניות ולנשוף את האוויר דרך הפה באיטיות כשהשפתיים מכווצות ( כמו כיבוי גפרור) תוך כדי ספירה עד 5 4-שניות.

יש לחזור על התרגיל כ10 פעמים ברצף . להמתין זמן קצר תוך כדי חזרה לנשימה רגילה , לבדוק האם חל שינוי בתחושות בגוף. במידה ומרגישים הקלה ניתן להפסיק את התרגול, במידה ועדיין ישנן תסמינים לא נוחים לחזור על התרגיל פעם נוספת.

תרגיל שני:  בשכיבה על הגב, נניח ספר כבד או כדור משחק על הבטן, אחזו את החפץ בשתי הידיים כשהעיניים עצומות, ותוך כדי שאיפת אוויר דרך האף, נסו לגרום לחפץ להתרומם עם קצב השאיפה ויירדו עם הנשיפה דרך הפה.

שאפו אוויר במשך 5 שניות, עצרו את האוויר למשך 3 שניות, ונשפו אותו דרך הפה כשהשפתיים מכווצות 5 שניות. יש לחזור על התרגיל כ 10 פעמים ברצף. במידה ומרגישים הקלה ניתן להפסיק את התרגול, במידה ועדיין ישנם תסמינים לא נוחים לחזור על התרגיל פעם נוספת.

הרגעת כאבי ראש: 

לאתר את מוקד הכאב בראש (קדמי אחורי צדדי) לשבת מול מראה ולכווץ את השרירים של אותו אזור כואב בהדרגה תוך כדי שאיפת אוויר דרך האף ותוך כדי ספירה עד 5 ,לעצור את הנשימה והכיווץ ל 5 שניות ואז תוך כדי נשיפת אוויר דרך הפה כשהשפתיים מכווצות תוך כדי הרפיית הדרגתית של האזור המכווץ. גם כאן רצוי לתרגל ברצף של 10 פעמים .לחזור לנשימה רגילה. לבדוק תחושות ובמידה וישנה הקלה לחזור לנשימות רגילות ולפעילות שהייתם בה קודם לכן.

הרגעת מערכת עיכול עצבנית: 

להניח יד על איזור הבטן, לשאוף אוויר דרך האף באיטיות תוך כדי דחיפת הבטן קדימה להשהות ל2-3 שניות ולנשוף את האוויר באיטיות דרך הפה כשהשפתיים מכווצות כמו כיבוי נר. ולחזור על תרגיל זה -10 פעמים ברצף . לבדוק אם חל שינוי לטובה בתחושה במידה וכן , לחזור לפעילות שהייתם בה קודם לכן.

תרגילים אלו לא ישנו את העובדות עצמן שבגינן אנו חשים מתח ולחץ, אך הם יכולים בהחלט לעודד ולתמוך במציאת פתרונות לפתיחת דף חדש.

ד"ר יגאל גליקסמן .Ph.d פסיכותרפיסט מומחה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי. מומחה לשיטת הביופידבק והנוירופידבק. מוסמך לטיפול זוגי משפחתי וגישור, מומחה מדריך בכיר ביצירה והבעה. בעל קליניקה פרטית בהוד השרון. עובד עם ילדים, נוער ומבוגרים, מרצה בנושאים שונים בכנסים מקצועיים, השתלמויות, מוסדות אקדמיים, מדריך אנשי מקצוע, ניסיון רב ומגוון בבתי חולים ומרפאות ציבוריות ופרטיות . 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב