דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 אטרקציות שאסור לפספס באיסטנבול 

מאת    [ 27/04/2023 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 419 פעמים ]

מסגד איה סופיה

מסגד איה סופיה הוא אחד ממקדי התיירות המרכזיים של איסטנבול ומציע חוויית טיול היסטורית ותרבותית מרתקת. המבנה בו שוכן המסגד, נבנה במאה הששית על ידי הקיסר יוסטיניאנוס הראשון, בתור כנסייה (!). בשנת 1453 בזמן כיבוש העיר על ידי האימפריה העות'מאנית, הפך מבנה זה למסגד עד לשנת 1934, אז הוקמה הרפוביליקה הטורקית, באותה עת, המסגד הוסב למוזיאון שמספר על ההיסטוריה של המקום. 

ואם חשבתם שכאן הסיפור מסתיים, טעות בידיכים - בשנת 2020 היה זה ארדואן, נשיא טורקיה, שקבע שעל המקום לחזור לשמש כמסגד פעיל.

כיום, המסגד משמש כאמור, כמסגד פעיל, שמושך מאות תיירים מדיי יום. ניתן לבקר בו ללא עלות, מדיי יום, שימו לב שהכניסה היא בלבוש צנוע בלבד, כולל כיסוי ראש לנשים (ניתן לקנות בכניסה למסגד כיסוי ראש חד פעמי במספר שקלים בודדים.)

הבזאר הגדול

הבזאר הגדול הוא שוק מפורסם באיסטנבול ובאמת שזו אטרקציה שאסור לפספס. הגרנד בזאר, הוא השוק המקורה הגדול ביותר בעולם וכולל יותר מ-3,000 חנויות שונות. השוק מציע מגוון רחב של מוצרים, כולל תכשיטים, מזון, בגדים, מפות ואביזרים. 

הבאזר הגדול הוא ה-מקום להתחדש בתכשיטי זהב זולים, טקסטיל לבית וכן בגדים איכותיים לכל המשפחה. כמו כן, אל תפספסו את חנויות התבלינים המצוינות.

כיכר טקסים ורחוב איסתיקלאל

כיכר טקסים היא אחת מהמקומות המרכזיים ביותר באיסטנבול, בדרך כלל, זה המקום שאנחנו ממליצים לישון בו בזמן החופשה שלכם באיסטנבול, אך גם אם תישנו באזור אחר, כדאי ביותר לבקר בכיכר במהלך טיול בעיר. 

כיכר טקסים ורחוב איסתיקלאל הם שני מקומות מרכזיים באיסטנבול שמציעים חוויות תרבותיות ייחודיות. הכיכר מציגה את השפעת האימפריה העות'מאנית והאדריכלות הביזאנטית עם מבנים ופסלים מרהיבים, ואילו רחוב איסתיקלאל הוא רחוב עתיק וציורי שכיום תמצאו בו את סניפי רשתות האופנה האהובות ביותר בעולם וכן סניפים של רשתות האופנה הטורקיות המשובחות.

ארמון טופקאפי

טיול בארמון טופקאפי שבאיסטנבול היא חוויה מרתקת ומהנה במיוחד. ארמון טופקאפי הוא אחד מהמבנים ההיסטוריים המרשימים ביותר בעיר ומציע תצפיות פנורמיות מהמרפסות המרהיבות שלו על העיר העתיקה ועל המפרץ הבוספורוס הסמוך. ארמון טופקאפי, אשר נבנה במאה ה-15 ושימש כמקום משכנם של הסולטאנים במשך למעלה מארבע מאות שנים, משמש כיום כמוזיאון המאחסן אוצרות עות'מאניים ומציע הצצה נדירה לאורח חייהם המיוחד של השליטים ההיסטוריים.

מגדל גלטה

מגדל גלטה הוא אחד האטרקציות המוכרות והאהובות באיסטנבול. המגדל, שבעבר שימש כמגדל אש שתפקידו היה להתריע במידה ופורצת שריפה בעיר, משמש כיום כנקודת תצפית ייחודית לעבר מפרץ הבוספורוס והעיר כולה. כמו כן, בסביבת המגדל תמצאו מספר חנויות, מסעדות ובתי קפה מצוינים שבהם תוכלו לטייל. 

לסיכום, איסטנבול היא עיר מעניינת במיוחד, מעבר לקניות הזולות שתוכלו למצוא בעיר, יש לה המון מה להציע והיא מלאת היסטוריה ארוכת שנים.

ליאת אוחנה, מפעילת האתר לטייל באיסטנבול שעזר למאות אנשים לתכנן חופשה איכותית וכיפית באיסטנבול.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב